Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz settings  (gelezen 1226 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Compiz settings
« Gepost op: 2007/11/01, 19:46:57 »
Ik ben al een tijdje bezig om compiz voor mij ideaal in te stellen. Ik zit nog met twee vraagjes:

Shift Switcher: hoe stel ik deze zo in dat het eruit ziet zoals Windows Aero? Nu zie ik de geopende applicaties in een cirkel rondgaan, terwijl dat in Aero er meer als een pakje kaarten dat geschud wordt eruit ziet.

Ik heb de kubus geactiveerd. Als ik nu op Ctrl + Alt + --> druk zie ik de kubus roteren. Als ik vervolgens op pijltje naar beneden druk, dan zie ik de vier bureaubladen naast elkaar weergegeven. Ik heb in demo's gezien dat je dan ook nog je vensters kan verslepen van het ene bureaublad naar het andere. Bij mij lukt dit echter niet: ik zie zelfs geen cursor. Hoekan ik dit instellen?

Alvast bedankt,

Hendrik

Offline tap

  • Lid
Compiz settings
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/01, 19:56:35 »
Hendrik.

Met je eerste probleem kan ik je niet helpen, met de tweede wel..

Het antwoord is nogal simpel, je gebruikt de verkeerde functie... Ik ben er ook pas sinds een paar dagen achter. In plaats van pijl naar beneden, moet je kiezen voor de windows toets + e.
Hiervoor moet je trouwens wel expo aan hebben staan.

Dan kun je de windows wel verschuiven

Succes.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Compiz settings
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/01, 20:38:12 »
Super, dat werkt alvast! Bedankt!
Iemand anders tips over probleem #1?
Alvast bedankt,

Hendrik

hosti

  • Gast
Compiz settings
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/01, 20:39:19 »
Hey,


"Shift Switcher: hoe stel ik deze zo in dat het eruit ziet zoals Windows Aero? Nu zie ik de geopende applicaties in een cirkel rondgaan, terwijl dat in Aero er meer als een pakje kaarten dat geschud wordt eruit ziet."

Bij jou staat de ring switcher aan ipv de shift switcher :)


"Ik heb de kubus geactiveerd. Als ik nu op Ctrl + Alt + --> druk zie ik de kubus roteren. Als ik vervolgens op pijltje naar beneden druk, dan zie ik de vier bureaubladen naast elkaar weergegeven. Ik heb in demo's gezien dat je dan ook nog je vensters kan verslepen van het ene bureaublad naar het andere. Bij mij lukt dit echter niet: ik zie zelfs geen cursor."

Dat komt omdat dit een andere plugin is: expose

Wel even kijken wat de keybinding zijn!

Alvast bedankt,

geen dank ;)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Compiz settings
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/01, 20:42:09 »
Citaat van: Hendrikdegraaf
Shift Switcher: hoe stel ik deze zo in dat het eruit ziet zoals Windows Aero? Nu zie ik de geopende applicaties in een cirkel rondgaan, terwijl dat in Aero er meer als een pakje kaarten dat geschud wordt eruit ziet.
In je "Advanced Desktop Settings" klik je op "Shift Switcher Plugin". Vervolgens kies je bij "Switcher Mode" "Flip" ipv "Cover".
Veel plezier ermee!
Stani

Hendrikdegraaf

  • Gast
Compiz settings
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/02, 16:01:21 »
Stani,
Dat dacht ik dus ook. Ik heb precies gedaan wat jij beschreef, maar het effect blijft hetzelfde. Is er misschien een andere instelling die dit effect kan blokkeren?

EDIT: het is nu gelukt: ik had de ring switcher en de shift switcher tegelijkertijd ingeschakeld!

Opgelost!!!

Bedankt voor alle hulp!

Arny48

  • Gast
Compiz settings
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/07, 21:06:44 »
He He, na veel vijfen en zessen heb ik eindelijk Compiz werkend gekregen onder ATI X1600.
Nu heb ik al een aantal dingen draaiend gekregen maar de Cube nog steeds niet.
Is er iemand die mij hierbij opweg kan helpen?