Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu sloopt activatie windows.  (gelezen 8476 keer)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
ubuntu sloopt activatie windows.
« Gepost op: 2011/03/17, 21:17:09 »
Hoi allemaal. Ik heb dus een uitdaging na de lezing die ik gehouden heb. Nu is dus iemand vreemd in de problemen gekomen. Ik moet zeggen, ik heb het nooit meegemaakt. De mailvraag heb ik hieronder gekopieerd.

Citaat
Dag Rik,
 
mijn aanvankelijk enthousiasme over Ubuntu heeft een knappe deuk opgelopen vandaag. Ik had reeds een lege partitie op mij PC en heb daar Ubuntu op geinstalleerd. Dat liep voor geen meter. Eerst dacht ik dat het systeem steeds vastliep, maar later bleek dat de muis en toetsenbord als het ware werden uitgeschakeld, want toen ik een stukje video draaide ( overigens na de zoveelste harde herstart) en dat wilde stoppen lukte dat dus niet meer. De video draaide door tot het eind en daarna had ik maar 1 optie....PC afzetten.
Toen ik daarna windows wilde opstarten kreeg ik de melding dat ik opnieuw moest activeren omdat de hardware te ingrijpend was veranderd (????????) Had alleen Ubuntu geinatalleerd en ook nog eens op een andere, lege partitie! En, last but certainly not least, ik ben mijn internet kwijt en kan, al zou ik willen, niet activeren.
 
Heb jij er kennis van of dit meer voorkomt of ben ik weer de eerste??
Ben vanavond pas na tienen thuis. Als je wat vingerwijzigen hebt dan graag.

Dit is het antwoord dat ik gegeven heb. Eerst maar eens een analyse maken.

Citaat
Heel vreemd idd. Ik vraag mij af waarom je eerst een partitie hebt gemaakt en daar ubuntu op gezet hebt?
Dit vraag ik mij af omdat je vanaf de cd rom direct een tweede partitie aanmaakt.

Wat ik denk is dat je een fat32 nfts partitie hebt aangemaakt. Terwijl linux een ext partitie nodig heeft.
Door deze windows partitie heeft windows deze samen gevoegd zoals dat gebeurt bij xp en windows 7.

Wat meestal goed gaat is de herstel cd-rom gebruiken om eerst windows naar je laatste herstel punt te zetten. Waarna je je pc weer normaal kunt gebruiken.

Dan kun je vanaf de cd-rom de nieuwe partitie maken om zo linux echt naast windows te zetten.

Let wel. Linux doet helemaal niets met windows. En heeft in zijn eigen partitie ook geen toegang tot windows. Dat is simpel weg onmogelijk. Ook kan linux vanaf de cd-rom geinstalleerde partitie niets veranderen in windows vanwege de toegang die deze niet heeft.

Zoals je kan zien heb ik ook aangegeven dat linux normaal vanaf de cd-rom niets kan veranderen in windows. Maar wel als de persoon een partitie heeft gemaakt voor windows en daar linux op gezet heeft. Of heb ik het mis?
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

jesse2314

  • Gast
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/17, 21:20:00 »
Wat een bizar verhaal, dit probleem ben ik nog nooit tegen gekomen :|

Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/17, 21:25:52 »
Vreemd, toont weer dat beveiliging vaak erg vervelend voor 'eerlijke gebruikers' uitpakt.
Als dit persoon een licentie heeft, misschien dat contact met Microsoft iets kan betekenen ???
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Drummies

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/17, 21:32:52 »
Waarschijnlijk heeft furioza het bij het rechte eind,omdat te voorkomen moet je meer de nadruk leggen op het lezen/doornemen v/d documentatie,alvorens men zomaar gaat installeren.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Petervdw

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/17, 22:17:54 »
Warschijnlijk is het gekomen doordat er vooraf een extra partitie is gemaakt. Dat laat ik altijd aan Ubuntu over. Komt het vanzelf goed. Soms stel ik de grootte van de verschillende partities tijdens de installatie nog wat bij. Voor het geval ik het al in een dual-boot zoek.

Dat je moet reactiveren komt doordat er teveel aan je computer is veranderd; ligt niet aan Ubuntu. Dat reactiveren is cumulatief, een soort punten systeem. De eerste activatie wordt geregistreerd, daarna zal elke verandering aan de computer een aantal punten kosten tot een bepaald maximum. Groter geheugen, betere grafische kaart, enz. Op een moment vindt Microsoft dat het een andere computer is geworden, en moet je reactiveren. Daartoe wordt er een telefoonnummer verstrekt. Het reactiveren gebeurt vanuit Microsoft. Even een praatje maken. Echt clandistiene softwarekrakers gaan niet uitgebreid aan de bel hangen. Je hebt het vaak als je een paar keer van HD gewisseld bent of een crash. Kosteloos, maar wel lastig.

Vr.groet, peter

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/17, 22:51:00 »
Ik zal hier eens mee gaan stoeien. Ik heb een herstel cd voorgesteld. Die heb ik ook gemaakt toen ik mijn laptop kocht. Bij aanzetten vraagt het systeem of dit wilt doen. Daar staat dan alle informatie op.
toen ik ubuntu er na installeerde als zijnde dualboot gebeurde er niets bijzonders. Alles draait goed.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Petervdw

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/17, 23:32:41 »
furioza,
Geen slecht plan, maar een image is helemaal toppie uiteraard. Eerst Windows weer terug en dan uiteraard eventueel reactiveren. Helaas is er niets over een image bekend. Ook niet over de Hardware. Ik doe vaak zulk werk voor anderen, en ik begrijp je situatie heel goed. Je voelt je aangesproken in zo'n geval.

Als je denkt dat ik je ergens mee kan helpen, stuur een PB.

Vr.groet, peter

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/18, 09:03:25 »


Dat je moet reactiveren komt doordat er teveel aan je computer is veranderd; ligt niet aan Ubuntu. Dat reactiveren is cumulatief, een soort punten systeem. De eerste activatie wordt geregistreerd, daarna zal elke verandering aan de computer een aantal punten kosten tot een bepaald maximum. Groter geheugen, betere grafische kaart, enz. Op een moment vindt Microsoft dat het een andere computer is geworden, en moet je reactiveren. Daartoe wordt er een telefoonnummer verstrekt. Het reactiveren gebeurt vanuit Microsoft. Even een praatje maken. Echt clandistiene softwarekrakers gaan niet uitgebreid aan de bel hangen. Je hebt het vaak als je een paar keer van HD gewisseld bent of een crash. Kosteloos, maar wel lastig.

Vr.groet, peter

Toch een vreemde kronkel van MS, er is namelijk maar één groep gebruikers die ze hiermee pesten en dan zijn hun eigen legale klanten .... de rest zet dit systeem gewoon uit met een patch en heeft nergens last van, zakelijke klanten zoals ik hebben het probleem trouwens ook niet het gaat alleen om eerlijke thuisgebruikers.

Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/18, 11:14:24 »
"Maar als hij Ubuntu daar op heeft geïnstalleerd dan maakt Ubuntu toch zelf ext4 aan tegenwoordig?"
Niet als dat geformatteerd was als Fat of NTFS.

Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/18, 12:05:46 »
De activatie van Windows (XP , ..., 7) heeft NIETS te maken met de installatie van Ubuntu (10.04.2 en 10.10).

Ik heb vanuit een gelijkaardig scenario (7 op een partitie en een lege voor Ubuntu) een paar installaties gedaan bij mensen en NOOIT heb ik zoiets tegengekomen. Enkel 1 foutje tegengekomen met de installatie van SP1 voor W7 --> mbr moeten herstellen.

Ten andere de activeringsmodule van Windows reset zich niet. Ook niet bij een dual-boot waarbij de partitie van Windows 'verkleind' wordt. (Ervaring met XP pro en Windows 7 ultimate)

Er zal vermoedelijk een ander verhaal waar zijn (al kan ik niet zeggen specifiek waardoor).

Die activeringsmodule van Windows is eigenlijk fail-safe. (Moet ook wel  ;) )
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

FrSu

  • Gast
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/18, 17:41:43 »
Voorlopig heeft hij weinig zo te lezen. :o

Ik zou eerst met een Live CD met GParted de schijfindeling eerst maar eens bekijken of daar nog wat mee te repareren valt.Heb de indruk dat daar ook e.a. aan mankeert.

Anders met een originele Windows CD via Repair Fixboot en FixMBR doen, dan zal Windows weer normaal moeten opstarten. Het registratieverhaal kan ik helaas geen advies over geven, behalve via Internet of telefoon dit regelen als win weer goed opgestart is.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/18, 23:03:45 »
Ik heb een antwoord gestuurd, inderdaad voel ik mij toch verantwoordelijk.

Het antwoord dat ik kreeg is dit.

Citaat
die partie heb ik al aangemaakt toen ik de PC installeerde vorig jaar september en is een NTFS-partitie .In schijfbeheer staat hij aangegeven als in orde
De melding van windows is als volgt:
de samenstelling van de hardware op deze computer wijkt te veel af van de configuratie ten tijde van de eerste activering van windows. Als gevolg van deze afwijking dient windows binnen 3 dagen opnieuw te worden geactiveerd. (probleempje zonder internet en ik kan mij niet herinneren dat ik uberhaupt heb geactiveerd toen ik XP installeerde!!)
Heb verder geen foutmelding gezien behalve een nhele lijst als ik at dieper zoek. Moet je die weten?? Dan moet ik die screenprinten en via een stick naar mijn laptop brengen. Nu geen tijd meer voor, helaas!!

Dit zijn mijn vragen die ik heb geantwoord. Juist om te zien wat er mis gegaan is. Om toch een volledige analyse te krijgen om een goed antwoord te geven.

Citaat
ah... Die partitie had je niet moeten gebruiken. Zoals ik al aangaf, ubuntu maakt als je de cdrom opstart zelf een eigen partitie naast windows. Je kunt zelf schuiven met de balkjes hoe groot je ze wilt hebben. Er komen dan 3 partities. Al zou dit jou windows absoluut niet mogen en kunnen beschadigen. Op een normale standaard windows staat altijd een failsafe installatie code. Die staat er ten alle tijde in ook als windows crached.

Ik vraag mij af hoe de installatie is gegaan? Wat heb je gezien?

Welke editie van windows heb je? En is dit in Fat of Nfts opgebouwd? Hoe heb je die partities gemaakt? Met welk programma?

En wat je ook kan doen omdat dit ingebouwd is in windows, met een originele Windows CD via Repair Fixboot en FixMBR doen, dan zal Windows weer normaal moeten opstarten. Het registratieverhaal kan dan via Internet of telefoon dit regelen als win weer goed opgestart is. Als dit lukt, kun je de ubuntu cdrom weer laden waarna de tweede partitie gemaakt wordt. Dan kan het niet mis gaan.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/19, 05:41:17 »
Dat activeren kan toch ook gewoon via de telefoon?
Gewoon even bellen met dat nummer, dan krijg je een nieuwe activatiecode. Geen internet bij nodig.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/19, 08:59:03 »
Dit is een Windows gerelateerd probleem.
Je hoeft je niet schuldig te voelen want het is niet jou fout. Dit had je niet kunnen weten.

Volgens mij heeft hij een voor geïnstalleerde Windows er op staan en was de vrije partitie de partitie die er op zat toen hij de eerste keer zijn pc aan zette.
Die kun je beter niet formatteren. Windows zet er gegevens op die je niet weg mag knikkeren.
Ik denk dat Windows daar zijn codes en licentie neer zet.
Mocht er dan iets met Windows gebeuren, dan kun je hem her installeren zonder dat hij naar de codes vraagt.
Nog niet echt naar gekeken wat er allemaal in staat.

Je kunt het proberen te fiksen met repair en hij moet bellen met Microsoft voor de code.
Mocht dit niet lukken dan zal hij Windows opnieuw moeten installeren.

Hopelijk heeft hij na de installatie een recovery cd gemaakt (DVD of 2 a 3 bij Windows  Vista en 7 als je niet op let). Zo niet dan moet hij het installeren van af de harde schijf.
Het kan dat hij dan moet bellen om de licentie te activeren.

Wil hij de 2de partitie gebruiken voor Linux, dan moet hij er voor zorgen dat die partitie tijdens de installatie van Windows niet geformatteerd is in een formaat wat Windows gebruikt.
Even met de Ubuntu live cd de partitie formatteren in een ander formaat. ext4.
Of 1 partitie maken, Windows installeren, een partitie door Ubuntu laten maken of in Windows er zelf 1 maken en deze niet te formatteren.

Volgende keer wel handig als hij er bij meld welke versie van Windows hij heeft en hoe het is geleverd.
Bij de versies die niet op je schijf staan, gebeurd dit niet.
Het gebeurd trouwens niet bij alle voor geïnstalleerde pc's. Vraag mij niet waarom maar het is zo.
Denk dat het ook te maken heeft met welke pc je hebt.
Ieder mekt douwt er zijn eigen zooi bij tegenwoordig. Dit maakt ook waarom je meer dan 1 DVD nodig hebt als je een recovery DVD maakt. Bij mijn laptop zit het vol met Toshiba zooi.
Windows 7 staat er in een redelijke tijd op, daarna begint ie met Toshiba zooi te installeren.
Helaas is dit bijna net zo veel als Windows zelf.







Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/19, 09:24:12 »
Ik sluit me aan bij Johan (je kan bellen om te activeren !) en Femke (de illegale versie van Windows ....) .

De installer van Ubuntu doet het MEER dan uitstekend op dat vlak; bij een installatie van Ubuntu zal er nooit iets overschreven worden in Windows bij dual-boots. Mocht dat onverhoopt toch gebeuren dan is meestal de mbr om zeep.

De activeringsmodule zit behoorlijk 'begraven' in Windows, zelfs voor experten is die onbereikbaar. (Eigenlijk ook logisch ;) )
Dus mocht de Ubuntu-installer een foutje hebben begaan, dan is het quasi onmogelijk dat juist de activeringsmodule corrupt is. (Eerder zal de NT-kernel of Sys32 beschadigd zijn)

Neen, je hoeft je niet aansprakelijk te voelen; ik durf wedden dat het om iets helemaal anders gaat !

Ik weet wel dat voor XP onlangs nog 'updates' waren die eigenlijk betrekking hadden tot het Genuine Advantage programma.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/19, 09:47:50 »
Volgens mij heeft hij een voor geïnstalleerde Windows er op staan en was de vrije partitie de partitie die er op zat toen hij de eerste keer zijn pc aan zette.
Lijkt me toch niet, als we hem mogen geloven. Hij schrijft immers onder meer: "die partie heb ik al aangemaakt toen ik de PC installeerde vorig jaar september".

Citaat
Wil hij de 2de partitie gebruiken voor Linux, dan moet hij er voor zorgen dat die partitie tijdens de installatie van Windows niet geformatteerd is in een formaat wat Windows gebruikt.
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, als je bij het installeren van Ubuntu maar alsnog het juiste formaat kiest (ik heb dat destijds exact zo gedaan). Ik vraag me af of hij dat wel heeft gedaan, gelet op de problemen die hij heeft gehad bij het werken met Ubuntu (zie de oorspronkelijke posting).

Eerlijk gezegd krijg ik de indruk dat hij problemen heeft met zijn netwerkkaart. Hij schrijft immers ook dat internet niet meer werkt. Als die problemen zo erg zijn dat Windows de hele kaart niet meer ziet, zou dat gelijk kunnen verklaren waarom hij moet reactiveren.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/19, 10:27:56 »
Ik had zelf bij de installatie een 2de partitie aangemaakt en daar werd toen tijdens de installatie netjes een Windows map op gezet met bestanden die je niet mag verwijderen.
Dit gebeurde niet als ik het na de installatie deed of als ik de partitie niet deed formatteren.

Bij de installatie van Ubuntu zal hij niets overschrijven maar als hij tijdens de installatie ook nog een keer de partitie heeft geformatteerd dan verwijder je ook de Windows map.

Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/19, 13:07:55 »
Was dat met XP? Daar heeft hij het namelijk over, vandaar dat ik durf te beweren dat dit geen probleem kan zijn. Vista en 7 weet ik niet. De eerste heb ik nooit (opnieuw) geïnstalleerd en de tweede nog maar één keer (waarbij de aanwezige tweede partitie - NTFS geformatteerd - ook ongebruikt is gebleven).

Edit: je bedoelt toch niet de map System Volume Information?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/19, 13:19:24 door grizzler »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/19, 14:13:28 »
XP doet dit niet nee.

Win 7 weet ik dat het, het wel doet.
Weet zo niet hoe de map heet.
Krijg de melding niet weg knikkeren en verder heb ik toen niet gekeken.
Aangezien mijn laptopje nog niet terug is, kan ik helaas nu niet kijken.

Het kan best dat het dat is.
Ben veelte lang uit het pc wereldje geweest.
Al je weet hoe ik hier heb zitten klooien om een pc geïnstalleerd te krijgen.
1 keer lag het aan de schijf maar de andere keren lag het aan mij en verkeerde instellingen zowel hard als software matige fouten maakte ik.
Jumpertjes verkeerd zetten en vergeten kabels aan te sluiten en zo.
En dat terwijl ik precies zou moeten weten hoe het zit.
Nouja Win 7 en Vista heb ik ook niet veel ervaring mee kwa wat mogelijk is. Helaas wel met wat er allemaal niet werkte.
XP is nu ook weer wennen maar dat went snel. Sneller dan Win 7.

Toch vreemd dat in een keer de licentie weg is.
Ik heb het nooit mee gemaakt.
Wel dat het opstarten niet meer werkte.

Ik moet zo iets zien zodat ik kan zien wat ie tijdens het opstarten wel of niet doet.
Ik zou voor een complete herinstallatie gaan. Heb niet zo'n goede ervaringen met herstel punten en de repair functie in Windows.


Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/19, 20:44:12 »
Hij neemt het niet echt aan, maar ik begrijp dat de persoon in kwestie niet echt heel veel ervaring heeft en begrijpt ook niet wat het verschil is tussen ext / Nfts / fat32 partities. Nu is het lastig uit te leggen voor mij aan deze persoon.

Ook omdat ik expliciet met screenshots heb laten zien hoe een ubuntu cd naast windows geinstalleerd word. En dat is op de normale wijze van cd rom er in. Dan via de geladen software van de cd een tweede partitie plaatsen. Dan vandaar uit de grote te kiezen of de standaard aanhouden.
Dan installatie voltooien na de ingevulde informatie van naam en gegevens. Hij heeft zich hier niet aan gehouden en heeft binnen een partitie geinstalleerd. Hierdoor vind ik het nu lastig om daar afstand van te nemen. Daarbij heeft hij geen back up zoals ik begrepen had. Hierdoor zou ik graag willen weten hoe ik zijn bestanden kan redden.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Petervdw

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/19, 22:20:35 »
furioza,

Als je bestanden wilt redden, kun je het beste de HD eruit halen en op een USB adaptertje op een andere PC aansluiten. Probeer een kopie van de data bestanden te maken. Laat de systeem software even staan en probeer die later misschien integraal te kopiëren. Al of niet legitiem doet er dan niet toe.
Ik zou heel graag wat bijzonderheden over de computer in kwestie weten, merk, schijven, OS, niet eens zo diepgravend, maar sommige merken heb ik dan wat meer ervaring mee, en zijn de mogelijkheden wat groter. Zodra je de Windows weer op orde hebt, kun je over dat reactiveren gaan denken. Het kan misschien geen kwaad om alvast eens bij Microsoft.nl te informeren.

Ik vrees, dat het voor de Windows toch op een herinstallatie uitdraait. Tiel is niet zo verschrikkelijk ver van mijn woonplaats, en als ik je kan helpen, voilà, gooi er een PB tegenaan.

Vr.groet, peter

Offline chaos7

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/19, 22:47:08 »
een oplossing voor dit probleem weet ik niet maar ik heb het gevoel dat hij het geinstalleerd heeft onder windows. dus een wubi.
zou het kunnen zijn doordat het in windows is geinstalleerd en misschien niet helemaal goed gedaan heeft, dat daardoor de problemen zijn ontstaan?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/19, 23:02:21 »
Het is misschien makkelijker als diegene die in de problemen is gekomen ook direct kan antwoorden op dit forum.
Enige moment dat ik mijn activatie van Windows kwijt raakte is op het moment dat ik mijn Windows partitie  omzette naar een virtuele schijf voor VMware. Daarna was ie gewoon weer te activeren.
Zelf heb ik eens bestanden van een defecte windows partitie gered door een boot-able usb stick te maken met puppy linux. De rest van de stick kan je dan gebruiken na het opstarten met puppy om de betreffende (te redden) bestanden  op te zetten. Zeker makkelijk als je de configuratie van puppy ook weer naar de stick laat schrijven heb je in de toekomst of voor gebruik een boot-able systeem.
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/20, 02:43:01 »
Citaat
Toch vreemd dat in een keer de licentie weg is.
Dit kan dus gebeuren als men een illegale xp heeft en updates heeft gehad met betrekking tot die WGA.
En dan is je "legale" opeens een illegale.

En Furioza, het is niet jouw schuld hoor, dat dit is gebeurd. Ik denk gewoon dat er heel wat anders aan de hand is met die installatie van xp.


Raak steeds meer er van overtuigd dat je gelijk hebt.
Met een originele versie heb ik nooit problemen gehad kwa licentie. 1x tijdens een installatie omdat ik boven mijn 4 licenties zou zijn uitgekomen volgens XP maar na 1 telefoontje was dat gefikst en draaide alles netjes na de installatie.
Mocht hij een legale versie hebben dan moet hij Microsoft bellen. Die helpen je gelijk met je licentie.


Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: ubuntu sloopt activatie windows.
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/20, 13:56:24 »
Ik denk dat het inderdaad makkelijker is wanneer hij zich hier ook eens aanmeld. Ik heb bij mijn presentatie dit forum wel in beeld gehad. En aangegeven dat wij bestaan.

Maar eens een mail aan wagen. Hij heeft nog een laptopje waar hij mee online kan. Dat scheelt wel lijkt mij.

Bedankt voor de hulp allemaal.....
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505