Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Foutje gevonden?  (gelezen 1112 keer)

Offline elendil

  • Lid
[Opgelost] Foutje gevonden?
« Gepost op: 2010/05/19, 07:30:30 »
Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad een foutje is:?

Ik wilde de muis sneller over het scherm laten bewegen en zette de schuif voor gevoeligheid dus verder naar rechts en dus de gevoeligheid hoger.
In plaats van sneller ging de muis nog langzamer over het scherm. In mijn optiek zou de snelheid hoger moeten worden bij een hogere gevoeligheid en niet andersom.

Indien dit inderdaad een foutje is zal ik er een melding van maken.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/20, 14:57:44 door elendil »


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Foutje gevonden?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/19, 07:57:49 »
Volgens mij is gevoeligheid != versnelling. Als ik de schuif Versnelling verander, gaat de muis wel sneller/langzamer bewegen.

Offline elendil

  • Lid
Re: Foutje gevonden?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/19, 08:01:22 »
Dat klopt Cumulus, de versnelling (bovenste schuif) werkt wel zoals het hoort. Het gaat mij om de onderste.


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline chaos7

  • Lid
Re: Foutje gevonden?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/19, 08:14:55 »
versnelling is de snelheid waar de muis zich mee over het scherm beweegt
gevoeligheid heeft te maken in mijn optiek over hoe precies de muis oppakt om te versnellen en de precisie waar je je muis mee bedient. met andere woorden, als je met cad tekenen bezighoudt is het prettig als je de muis gemakkelijk op de goede positie kan plaatsen.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline elendil

  • Lid
Re: Foutje gevonden?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/19, 09:15:34 »
versnelling is de snelheid waar de muis zich mee over het scherm beweegt
Ja, helemaal naar links (langzaam) = lange halen, weinig verplaatsing, helemaal naar rechts (snel) = kortere halen, meer verplaatsing

Citaat
gevoeligheid heeft te maken in mijn optiek over hoe precies de muis oppakt om te versnellen en de precisie waar je je muis mee bedient. met andere woorden, als je met cad tekenen bezighoudt is het prettig als je de muis gemakkelijk op de goede positie kan plaatsen.
Inderdaad, en hier zit het probleem.
Als de schuif helemaal links staat (laag) zou je verwachten dat een klein tikje tegen de muis de cursor een klein stukje zou verplaatsen en als hij helemaal naar rechts staat (hoog) dat ie dan een zwaai maakt van hier tot gunter.

Misschien dat de tekst bij de schuiven in het Nederlands anders is dan in de Engelse versie:

Slow ----- Fast
Low ------ High

Of dat ik "gevoeligheid" anders interpreteer, want als ik de gevoeligheidsschuif bij mij op laag zet, vliegt de cursor met een rotgang over het scherm en is daardoor dus moeilijker nauwkeurig te plaatsen terwijl ik dus het tegengestelde verwacht.
Vandaar mijn vraag of dit nu een foutje is of niet :)



-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Els

  • Lid
Re: Foutje gevonden?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/19, 09:19:23 »
als ik de gevoeligheidsschuif bij mij op laag zet, vliegt de cursor met een rotgang over het scherm en is daardoor dus moeilijker nauwkeurig te plaatsen terwijl ik dus het tegengestelde verwacht.

Dan is hij toch minder gevoelig? Het is precies wat ik zou verwachten.

Offline elendil

  • Lid
Re: Foutje gevonden?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/19, 09:41:09 »
Dan heb ik blijkbaar een andere perceptie van gevoeligheid.

Microfoon met hoge gevoeligheid - pikt zwakkere geluiden op
Luidspreker met hoge gevoeligheid - minder vermogen voor het zelfde lawaai nodig
Gevoelige huid - minder zonlicht nodig om te verbranden
Hoge gevoeligheid muis - minder beweging nodig en niet zoals op mijn computer meer :)


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline compaxo

  • Lid
Re: Foutje gevonden?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/20, 12:22:55 »

Hoge gevoeligheid muis - minder beweging nodig en niet zoals op mijn computer meer :)

En daarom gaat je muis ook langzaam als de gevoeligheid hoog is, om de muis precies te kunnen plaatsen is een hoge gevoeligheid en een lage snelheid van verplaatsen nodig

Offline elendil

  • Lid
Re: Foutje gevonden?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/20, 14:57:10 »
Oke, opgelost!


-=[ Not all those who wander are lost ]=-