Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lemonpos  (gelezen 397 keer)

Offline Caspar

  • Lid
lemonpos
« Gepost op: 2014/03/05, 10:43:31 »
Beste mensen,

Ik gebruik momenteel een computer die op Ubuntu draait als kassasysteem. Momenteel gebruik ik IncoPos wat prima werkt maar het afrekengedeelte is ronduit vervelend. Nu zit er bij Ubuntu in het softwarecentrum LemonPos. Ik heb al eerder geprobeerd dit actief te krijgen maar ik blijf met hezelfde probleem zitten. Ik ben gisteren de hele dag bezig en alle hoeken en gaten van het internet uitgeplozen of hier iets over vermeld werd maar zonder resultaat. Misschien is hier iemand dat wat weet.

Ik heb de installatie netjes gedaan zoals het moest. Een database is gemaakt en LemonPos start wel op. Ook kom ik in het gebruikersscherm met 'admin' als gebruikersnaam en 'linux' . Tot zover gaat het goed alleen bij het beginscherm kan ik niks aanklikken behalve 'start operation'. Als ik dit aanklik wordt er weer gevraagd om een username en een password (zie schermafdruk).
....en hier houdt het op want hier kom ik niet verder. Ik heb al natuurlijk 'admin' en 'linux' ingevuld maar het scherm blijft. Ook alle andere combinaties geprobeerd maar dit scherm blijft.
Het vreemde is dus dat hier in de documentatie met geen woord over wordt gerept. Heeft dit misschien te maken met de toegang tot de sql-database? Lemonpos maakt hier wel contact mee want als dat niet lukt krijg je een ander scherm in het begin.

Ook moest ik volgens de documentatie voor het opstarten het programma 'Squeeze' opstarten wat ik gedaan heb en hier krijg ik hetzelfde!

Ik weet dat Linux wel eens wat gepier en uitzoeken oplevert en dat sommige zaken gewoon niet lukken (zo kreeg ik mijn Epson bonnenprinter niet aan de praat maar allez). Maar ik heb het gevoel dat ik hier dichtbij ben en dat LemonPos toch wel een zeer goed stukkie software is. Ook heb ik gepoogd erachter te komen of ik de ontwikkelaar kan mailen of zo.

Ik ga vandaag toch weer op zoek naar andere POS software want ik moet dit allemaal doen tussen het helpen van klanten door maar misschien heeft hier iemand de gouden tip.

Ik heb een kleine winkel met speciaalbieren in het centrum van middelburg. Dus als iemand de gouden tip heeft waardoor ik het aan de praat krijg: bezoek je middelburg krijg je een gratis zeeuws bierpakket!


Offline Remco

  • Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
Re: lemonpos
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/06, 19:45:00 »
Jammer, had wel zin in een bierpakketje, maar ik kom ook niet verder als jou. Had het al eerder geprobeerd ivm mijn werk als alternatief voor commerciĆ«le POS systemen.ik loop altijd vast met die databases  >:( Het was wel makkelijk geweest, kom ook uit Middelburg :-) ik kan natuurlijk altijd gewoon een lekker biertje komen kopen.

Offline Caspar

  • Lid
Re: lemonpos
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/07, 11:44:28 »
Ha ha, nou altijd welkom hoor. Ik maak momenteel wel gebruik van 'IncoPos'. Dit is ook de enige Pos-software die ik tot nu toe aan de praat heb gekregen in Ubuntu. Ik heb via SourceForge de vijf bekendste gedownload en geprobeerd te installeren... en echt geeneen krijg ik aan de praat, zelfs Unicenta niet. Ik ben er echt dagen mee bezig geweest.  Ik ben nu eens aan het kijken welke Windows gratis Pos werkt in de 'Wine'-schil.

Ik blijf echter wel Linux gebruiken maar op het gebied van installeren wordt ik er soms horendol van! En die tijd moet ik toch echt gebruiken voor het maken van bierpakketjes...

In ieder geval bedankt voor je reactie.