Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Zie verder testforum] Spellingcontrole Firefox 4 (11.04)  (gelezen 3512 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[Zie verder testforum] Spellingcontrole Firefox 4 (11.04)
« Gepost op: 2011/04/25, 15:08:05 »
Een vraagje aan onze vertalers: de Nederlandse spellingscontrole is niet standaard geïnstalleerd in Firefox 4 (11.04). Je kunt wel het Nederlandse woordenboek toevoegen, maar dit is weer een extra handeling....

Is het wel de bedoeling dat dit er standaard in komt in Firefox 4, in de finale versie van Natty, wanneer je kiest voor een Nederlandstalig systeem? Of is het een bewuste keuze geweest om dat niet te doen?  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/26, 12:19:20 door asphyxia »

Re: Spellingcontrole Firefox 4 (11.04)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/26, 09:08:47 »
Naar mijn weten kan het vertaalteam niet bepalen of spellingscontrole standaard geinstaleeerd wordt, dit heeft te maken met pakketafhankelijkheden (het zou standaard geïnstalleerd moeten worden bij de nederlandse taal, dus het taalpakket zou er afhankelijk van moeten zijn). Daar kunnen wij weinig aan veranderen, slechts een verzoek indienen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Spellingcontrole Firefox 4 (11.04)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/26, 10:03:46 »
Naar mijn weten kan het vertaalteam niet bepalen of spellingscontrole standaard geinstaleeerd wordt, dit heeft te maken met pakketafhankelijkheden (het zou standaard geïnstalleerd moeten worden bij de nederlandse taal, dus het taalpakket zou er afhankelijk van moeten zijn). Daar kunnen wij weinig aan veranderen, slechts een verzoek indienen.

Zoiets begon ik ook al te vermoeden.... Ik zal er eens een foutmelding van maken op Launchpad.

Inmiddels heb ik een foutmelding gedaan op Launchpad:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/firefox/+bug/770719

Ondersteuning is welkom!  :P
« Laatst bewerkt op: 2011/04/26, 10:12:25 door Pjotr »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Spellingcontrole Firefox 4 (11.04)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/26, 10:23:25 »
Naar mijn weten kan het vertaalteam niet bepalen of spellingscontrole standaard geinstaleeerd wordt, dit heeft te maken met pakketafhankelijkheden (het zou standaard geïnstalleerd moeten worden bij de nederlandse taal, dus het taalpakket zou er afhankelijk van moeten zijn). Daar kunnen wij weinig aan veranderen, slechts een verzoek indienen.

Zoiets begon ik ook al te vermoeden.... Ik zal er eens een foutmelding van maken op Launchpad.

Inmiddels heb ik een foutmelding gedaan op Launchpad:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/firefox/+bug/770719

Ondersteuning is welkom!  :P
Heb je nu :P

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Spellingcontrole Firefox 4 (11.04)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/26, 12:03:54 »
Ik stel voor, dat we hier verder gaan:
http://forum.ubuntu-nl.org/test-forum/oproep-ondersteun-foutmelding-op-launchpad-voor-natty!/

@moderatoren: kunnen jullie dit draadje sluiten?