Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dymo (Windows) Software voor Dymo LabelWriter 400 Met Wine  (gelezen 7611 keer)

Offline mkreijen

  • Lid
Dymo (Windows) Software voor Dymo LabelWriter 400 Met Wine
« Gepost op: 2008/02/15, 13:32:28 »
Ik gebruik nu al 4 maanden Ubuntu met veel plezier. Alleen mijn Labelprinter van Dymo krijg ik niet goed aan het werken.
Vanuit OpenOffice.org (writer) kan ik wel labels printen maar dit is erg omslachtig in verband met  het instellen van alle label-maten en de adressen database e.d.
Hiermee wil ik alleen maar aangeven dat de drivers zijn geinstalleerd en dat de printer werkt.

Maar ik wil de orginele software van DYMO gebruiken. Die heb ik op hun site gedownload, en met Wine geinstalleerd. Aan het einde van de installie hangt het programma vast. En moet ik uitloggen en opnieuw inloggen om verder te kunnen werken. Als ik vervolgens naar c//Program Files/DYMO Label/ ga en hier de executable van het programma start, zie ik het programma wel verschijnen. Ik krijg echter de melding "FOUT: Dit programma vereist een DYMO printer. Installeer het stuurprogramma voor de printer opnieuw".

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite.

Offline neusje80

  • Lid
Dymo (Windows) Software voor Dymo LabelWriter 400 Met Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/21, 14:56:05 »
System -> Administration -> Printing
Kies Printer -> Add printer

Kies 'Local Printer' en 'Use another printer...' en kies de goeie poort, klik op forward

Kies bij Manufacturer voor dymo en kies het juiste type.

Klik op apply
Ubuntu User no. 17620

Offline mkreijen

  • Lid
Dymo (Windows) Software voor Dymo LabelWriter 400 Met Wine
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/21, 18:52:21 »
Ik heb het net geprobeert, maar bij de types van Dymo staat alleen het model: "Label" dit is volgens mij niet eens een bestaand model van Dymo. Ik kan dus alleen maar dit model kiezen. Daarna heb ik het programma nog eens gestart maar ik krijg weer de zelfde melding.
Toch bedankt voor de reactie.
Als iemand nog andere iedeen heeft hoor ik dat graag.