Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand onder Karmic al de nieuwe drivers van Nvidia zelf geinstalleerd?  (gelezen 1029 keer)


Damens, heren,
Zie de titel. Ik heb ooit eens zelf iets geprobeerd toen ik nog meer n00b was dan nu. En dat heb ik geweten wat voor ellende ik zelf veroorzaakte. Dat wil niet nog een keer. Heeft iemand daarom ook ervaring in onder Karmic het zelf installeren van de nieuwste Nvidia-drivers van hun eigen site, dus niet uit de repo? Ik leer liever van de ervaringen van anderen, scheelt me zelf een hoop :-))


Iemand ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline nick2nick

  • Lid
Re: Iemand onder Karmic al de nieuwe drivers van Nvidia zelf geinstalleerd?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 15:29:28 »
Driver downloaden:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Bestand direct in je homedir plaatsen.
Bij mij was dat NVIDIA-Linux-x86-190.42-pkg1.run

Vervolgens een terminal venster openen en onderstaande uitvoeren:

Eerst:
chmod 777 NVIDIA-Linux-x86-190.42-pkg1.run
(dit is om rechten op het bestand te krijgen)

Dan:
sudo ./NVIDIA-Linux-x86-190.42-pkg1.run
(Vervolgens de instructies volgen)

Offline track

  • Lid
Re: Iemand onder Karmic al de nieuwe drivers van Nvidia zelf geinstalleerd?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 15:36:49 »
Hoi Goldfingers,

volgens mij is het risico dat iets mis gaat stukken grooter als je iets synaptic voorbij gaat installeren.
Met name als je nog weinig ervaring hebt.  Want zou dàn iets mis gaan heb je echt wat kennis van zaken nodig
om de boel alsnog te redden.  En je weet niet eens of die driver nog aanpasssingen voor Uby nodig heeft.

Vandaar dat ik je toch sterk aanraad om bij de "gewone" installatiemethodes te blijven totdat je meer ervaring hebt.

track

Re: Iemand onder Karmic al de nieuwe drivers van Nvidia zelf geinstalleerd?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/03, 17:10:40 »
heren, dank voor het meedenken.
@ nick: ik vroeg echter niet HOE dat moet, daar kom ik via de wiki's en howto's inmiddels zelf wel achter.
@ track: Ik weet heel goed door schade en schande dat je bij sterke voorkeur via synaptic iets moet ophalen, of anders goede vertrouwde bronnen (getdeb is een van de betere, hoewel dat ook niets garandeert). Daar gaat het me nu bij mijn vraag ook om: ik wil iets proberen en juist omdat ik dan buiten synaptic treedt, ben ik extra voorzichtig en vraag om praktijkervaringen van een medegebruiker. Dat is voor mij bijna net zo zwaarwegend als iets via synaptic halen.

Kortom; dank voor de informatie over het hoe, en advies om iets niet te doen, maar mij gaat het erom wie het wel heeft aangedurfd en hoe zijn/haar ervaringen daarbij waren. Niets is een betere toets dan de praktijk.  O0
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline nick2nick

  • Lid
Re: Iemand onder Karmic al de nieuwe drivers van Nvidia zelf geinstalleerd?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/03, 18:03:26 »
Ik heb op de wijze zoals ik beschreven heb de NVIDIA driver op mijn Ubuntu 9.10, maar dan vanuit de recovery mode in een terminal venster omdat ik zonder de driver niet eens 9.10 kon opstarten, ook niet in een veilige grafische mode.

Dat vergat ik er bij te vermelden.

Maar de driver werkt vervolgens wel. Overigens weet ik niet eens of deze driver in de repo van 9.10 zit, heb ik nog niet naar gekeken,  het is wel de laatste linux driver die NVIDIA zelf op hun site plaatst.

Idee, als je meerdere partities hebt, of een test computer kun je/durf je meer uit te proberen.
Ik draai zelf op 1 computer 3 versies van Ubuntu + nog wat andere besturingssystemen.

Offline track

  • Lid
Re: Iemand onder Karmic al de nieuwe drivers van Nvidia zelf geinstalleerd?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/03, 18:40:13 »
Oke, als er geen problemen verder opgetreden zijn is dat zeker een goed alternatief.
De Nvidia-site zou ik zeker ook als een veilige bron beschouwen.

Misschien dat hij verder niet naar updates kijkt, maar dat is niet erg als het maar werkt.

Nick:  je hebt het bestand dmv. een "wget" binnengehaald ?

track