Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet met wpa personal  (gelezen 3648 keer)

Geen internet met wpa personal
« Gepost op: 2010/01/04, 20:25:33 »
Hallo alle ubuntu gebruikers

Ik ben pas begonnen met het installeren van ubuntu 9.10 i386 versie voor desktop/laptop/notebook.
Ik gebruik voor mijn draadloze verbinding een dlink router DIR-635 met een daarvoor bestemde pcmcia kaart van dlink dwa-645.Heb een schone installatie gedaan op mijn toshiba satellite uit de a-100 serie.
Mijn draadloze netwerkkaart word aangegeven als een atheros 5008 netwerkkaart en ziet keurig mijn en alle netwerken hieruit de buurt.Vreemd genoeg werkt deze alleen als ik mijn onboard w-lan die alleen 802.11 b/g ondersteund aan hebt staan.
Aangezien ik het max uit mijn verbinding wil halen en zogoed mogelijk wil beveiligen wil ik mijn router alleen instellen in de 802.11 n modus en wpa personal en dat lukt dus niet.
Zodra ik mijn router instel op geen beveiliging heb ik meteen internet zonder probleem door verbinding te maken via de atheros cq dwa-645.Zodra ik dan weer overschakel naar wpa personal lukte het meteen niet meer.Ik heb zelfs mijn password een paar keer veranderd zonder verbinding te krijgen terwijl het dan wel onder win xp lukt.

Ik hoop dat iemand mij hier doorheen kan helpen op een eenvoudige manier aangezien ik nog niet lang bekend ben met dit o.s.

Bij voorbaat dank voor de hulp

Eric

Offline koos4401

  • Lid
Re: Geen internet met wpa personal
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/04, 20:40:53 »
Ik heb met een DIR 615 soortgelijke troubles gehad. (Niet helemaal gelijksoortig: de laptop, ongeacht van wie in huis, allemaal een ander merk, vond slechts bij toeval de router)  Een firmware-update van de router deed echt een wonder: in één keer raak tegenwoordig.
Misschien ook een tip voor jou? Succes.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Geen internet met wpa personal
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/04, 20:58:44 »
Bedankt voor je reactie,ik heb de laatste firmware update zo een half jaar geleden gedaan,versie 1.09 meen ik na wat problemen zoals jij ook had.
Verder heeft eigenlijk alles hier het perfect gedaan met die wpa personal, xp/vista en de beta versie windows 7.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen internet met wpa personal
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/04, 21:03:30 »
Vreemd.... Heb je alle updates al binnengehaald voor Ubuntu 9.10?

Re: Geen internet met wpa personal
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/05, 20:33:15 »
Vreemd.... Heb je alle updates al binnengehaald voor Ubuntu 9.10?

Ben ik weer,router ingesteld op geen beveiliging en had meteen weer verbinding.
Heb net even gegekeken of er nog updates waren en er stond een melding dat ik iets van 4 dagen up to date was, 
toen ik op controleren klikte kwam er een beveiligingsupdate binnen die ik meteen heb geinstalleerd.
Daarna meteen mijn router weer aangepast naar wpa personal en kon meteen weer geen verbinding krijgen,Ik bedien mijn router met de laptop van mijn vrouw en daar moets ik weliswaar weer meteen weer password in toetsen en die maakte meteen weer verbinding.

Groet Eric

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen internet met wpa personal
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/05, 23:51:12 »
Probeer "voor de grap" eens, of je wel met WPA kunt verbinden wanneer je de LiveCD van openSUSE 11.2 gebruikt?

Hier haal je 'm binnen:
http://software.opensuse.org/112/nl
Kies voor Live-GNOME.

Het is een LiveCD, dus je hoeft niks te installeren. Veilig uitproberen dus.

Meer info:
http://sites.google.com/site/computertip/opensuse

Re: Geen internet met wpa personal
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/06, 21:59:09 »
Hallo Pjotr

Ik heb gedaan wat je zei en zelfs daar mee wil het niet lukken.Ik begin steeds meer te denken dat dit werkelijk een hardware probleem is.
Bij de live cd van suse veranderde automatisch mijn password van 8 tekens  in een van rond de 22 puntjes die ik niet als letter/cijfer combinatie kan laten weergeven zodat ik niet kon nagaan welke combinatie dit elke keer is.
Toch met veel geprutes maakte ik wel verbinding met het netwerk maar de signaalmeter bleef grijs en kreeg ook dus geen verbiniding met het internet.
Wat ik ook heel vreemd vind is dat ik zodra ik het schuifje van onboard lan uitzet valt automatisch mijn  Atheros verbinding ook weg,ofwel zet ik het schuifje aan dan zie ik voor beide nt kaarten alle verbindingen,zet ik hem uit vervallen beide verbindingen.Morgen ga ik eens verder met de live cd op de laptop van mijn vrouw,wat wel weer een drama zal worden aangezien die geen onboard cdrom/dvd speler aanwezig heeft.Ik laat uiteraard weten hoe het daar op werkt.
In iedergeval fijn dat jullie meedenken.

Groet Eric

Re: Geen internet met wpa personal
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/07, 19:08:13 »
Even een update,

Ben niet bezig gegaan met de laptop van mijn vrouw maar was benieuwd wat mijn onboard lan, die alleen 802.11 b/g ondersteund, zou doen als ik in mijn router de instelling 802.11 n zou veranderen in mixed 802.11 b/g/n.
IK kreeg vervolgens het schermpje dat om het password vraagt en na ingevuld had ik direct verbinding.
Leuk en aardig allemaal maar ik heb een router die 802.11 n ondersteund aangeschaft met een daarbij behorende pcmcia kaart vanwege de toch hogere internet snelheid die je daarmee kan halen.
Wat kan het toch zijn dat ik die pcmcia adapter de dlink-645 (atheros 8005) ten eerste alleen kan inschakelen zodra ik mijn onboard lan schuifje aanzet en hoe kan het zijn dat de onboard lan wel werkt en de atheros niet terwijl deze wel is ingeschakeld in mijn macfilter.
Nogmaals,deze atheros werkt tot nu toe alleen als ik daarmee probeer verbinding te maken zonder beveiliging.

Ik ben benieuwd.

Re: Geen internet met wpa personal
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/09, 20:21:04 »
Vanmiddag bij mijn moeder geweest met de zelfde model router,alleen een nieuwer model met een andere hardware versie,en daar deed mijn laptop het wel.
Het is dus wat ik al suggereerde een hardware probleem met de router.

bedankt voor het meedenken

Eric