Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slecht bereik  (gelezen 799 keer)

willemb

  • Gast
Slecht bereik
« Gepost op: 2008/06/17, 14:48:28 »
Ik heb nu een tijdje Ubuntu, maar wat mij opvalt is dat in het netwerkicoontje rechtsboven altijd maar 1 of 2 van de 4 streepjes gekleurd zijn. Oftewel, hij geeft 25% tot 50% bereik aan. Diezelfde laptop, op dezelfde plaatsen in huis (praktisch overal) geeft in Windows "Signaal: Uitstekend" aan, 100%. Hoe kan dat? De internetverbinding is overigens nog redelijk snel.

Offline Duckie

  • Lid
Slecht bereik
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 14:58:42 »
Wat jij hier omschrijft ervaar ik ook.
Zelf ben ik van mening dat Ubuntu de signaalsterkte wat eerlijker weergeeft dan Windows.
Als ik mijn laptop opstartte onder Vista dan gaf ie inderdaad uitstekend aan, maar liep ik met die laptop dan een paar stappen verder weg bij de router dan zakte dat ineens naar slecht tot zeer slecht, en af en toe viel ie zelfs even helemaal weg. Met Ubuntu kan ik verder weglopen bij de router voordat de verbinding wegvalt.
Zolang de verbinding maar stabiel is en de snelheid acceptabel kan ik me er overigens niet zo druk om maken.
____________________________________________

Offline vanadium

  • Lid
Slecht bereik
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/18, 10:25:17 »
Mijn ervaring is krek dezelfde: onder Windows Xp kon ik amper nog in de woonkamer zitten, met Ubuntu gaat het probleemloos nog enkele meter verder buiten in de tuin.