Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overzicht bij installatie  (gelezen 1058 keer)

Offline illya89

  • Lid
Overzicht bij installatie
« Gepost op: 2009/10/24, 14:02:22 »
Hallo,

Ik heb ooit op het forum zo een overzichtje gevonden met wat je allemaal moet instellen net na de installatie.
Ik vind dit niet meer, kan iemand mij dit linken?
Het was zo dat vlc player goed werkt, youtube werkt(en niet aangeefet download flashplayer) en zo van die easy dingen.

Weet iemand waar dit staat?
Met vriendelijke groeten
Illya

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Overzicht bij installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/24, 14:04:49 »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Overzicht bij installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/24, 14:14:43 »
Let op, je moet je niet vastklampen aan zo'n handleiding en alles in die handleiding blindelings volgen. Zo wordt in de multimediahandleiding voor 8.04 aangeraden om o.a. VLC en bijbehorende plug-ins voor Firefox te installeren. Veel mensen komen er dan achter dat ze ingebedde filmpjes en muziek in Firefox niet kunnen pauzeren, stoppen of op volledig scherm kunnen zetten, omdat de VLC-plug-in voor Firefox dit niet mogelijk maakt zoals mensen gewend zijn. En daarnaast werkt de standaard plug-in voor multimedia in Firefox ook gewoon prima. Ook wordt aangeraden om 2 (!) extra mediaspelers te installeren, maar er wordt niet verteld waaróm je dit allemaal nodig hebt.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/24, 14:18:44 door Cumulus007 »

Offline illya89

  • Lid
Re: Overzicht bij installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/24, 14:18:16 »
Ah, ok
Bedankt voor de info!

Re: Overzicht bij installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/24, 14:24:20 »
Er is naar mijn mening maar 1 goed ding om direct te doen na een fresh install .... de latest updates installeren !
De rest komt vanzelf, omdat je er waarschijnlijk het nut van inziet, of omdat je gewoon iets anders wilt.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline ton1

  • Lid
Re: Overzicht bij installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/26, 12:58:14 »
Toch ook even kijken bij http://sites.google.com/site/computertip/  (dit is de site van Pjotr)
onder "B.  Na het installeren", denk ik.
Ubuntu 9.10  - WindowsXP - Windows7-AMDAthlonXP2600+Geforce FX5600XT.