Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Vraagje over starterbalk Ubuntu 11.04  (gelezen 1748 keer)

Offline Antique

  • Lid
[OPGELOST] Vraagje over starterbalk Ubuntu 11.04
« Gepost op: 2011/07/15, 20:04:18 »
Beste lezer,

Ik maak nu al een aantal weken gebruik van Ubuntu 11.04. Ik wil een aantal
toepassingen toe voegen aan de starter en vast maken zodat ik er snel bij kan. Maar sommige
toepassingen zijn nadat ik mijn systeem opnieuw heb opgestart weer uit de lijst verdwenen, terwijl andere wel gewoon in de starter blijven.

Weet iemand hoe dit kan? Of is er een manier om het toch zo te krijgen dat ik de toepassing niet
iedere nieuwe computer sessie in de lijst hoef te slepen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/16, 14:29:26 door Antique »

Offline Tom

  • Lid
Re: Vraagje over starterbalk Ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/15, 20:13:24 »
http://lcardinaals.wordpress.com/2011/05/15/ubuntu-unity-handleiding/ staat hier iets bij voor U ,heb zelf geen unity.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Vraagje over starterbalk Ubuntu 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/15, 20:43:38 »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Antique

  • Lid
Re: Vraagje over starterbalk Ubuntu 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/15, 23:09:39 »
Hartelijk bedankt voor jullie reacties,

Ik heb inderdaad unity, en heb een aantal van de tips en trucs gelezen. De meeste kende ik al.
Maar ik vind het zo vreemd, want als ik rechtermuisknop gebruik een toepassing uit de balk dan kan ik ervoor kiezen deze "vast te zetten in de starter", dit werkt voor de meeste ook gewoon. Maar de toepassing "Blender" (een 3d model programma) is elke keer weer uit de balk verdwenen als ik mijn computer opnieuw heb opgestart, terwijl ik elke keer weer ervoor kies deze vast te zetten in de starter. 

Re: Vraagje over starterbalk Ubuntu 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/16, 09:50:50 »
Je zult alleen met een LTS versie stabiel kunnen werken en zaken blijvend kunnen uitvoeren.

De nieuwste tussen versies zijn onstabiel en zitten min of meer in een testfase.
Je blijft dus tot dat Unity een LTS versie word tegen vreemde dingen aanlopen.

Mocht je dit niet erg vinden blijf dan rustig werken in 11.04, in alle andere gevallen is het raadzaam om te werken met de LTS versie van Ubuntu.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Vraagje over starterbalk Ubuntu 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/16, 10:55:34 »
De shortcut verdwijnt idd als je rechtsklik en In starter vastzetten kiest.

Wat WEL werkt:
- via de Dash (Windows-toets) zoeken naar Blender.
- sleep het icoon naar de starter

Je zou hier een bug-rapport in Launchpad over kunnen aanmaken. Als je niet weet hoe, wil ik dat wel voor je doen.

Off-topic: verwijzen naar generieke info over Unity (zonder te kijken of het probleem daarin vermeld staat) of afraden om met Unity te werken helpt de TS'er niet bijster veel. Wat wel helpt is om specifiek in te zoomen op het probleem ter hand.

Offline Antique

  • Lid
Re: Vraagje over starterbalk Ubuntu 11.04
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/16, 14:28:39 »
De shortcut verdwijnt idd als je rechtsklik en In starter vastzetten kiest.

Wat WEL werkt:
- via de Dash (Windows-toets) zoeken naar Blender.
- sleep het icoon naar de starter

Je zou hier een bug-rapport in Launchpad over kunnen aanmaken. Als je niet weet hoe, wil ik dat wel voor je doen.

Off-topic: verwijzen naar generieke info over Unity (zonder te kijken of het probleem daarin vermeld staat) of afraden om met Unity te werken helpt de TS'er niet bijster veel. Wat wel helpt is om specifiek in te zoomen op het probleem ter hand.

Ontzettend veel bedankt Markba, het slepen van de toepassing vanuit de dash in de starter heeft ervoor gezorgd dat deze erin blijft. Ook na het herstarten. :)
Ook je off-topic advies ben ik het mee eens en is om na te leven. Nogmaals bedankt.