Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gramps  (gelezen 1046 keer)

Offline Renee58

  • Lid
Gramps
« Gepost op: 2015/11/02, 17:43:23 »
Snap het niet , Gramps  :'( :'( :'(
Kan iemand mij vertellen hoe ik een begin van een stamboom moet maken in Gramps ????

Re: Gramps
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/02, 19:58:37 »
Heb je de handleiding al doorgenomen? Vanaf hoofdstuk 5 gaat het o.a. over het maken van een stamboom:
https://gramps-project.org/wiki/index.php?title=Gramps_4.1_Wiki_Manual/nl

Offline Renee58

  • Lid
Re: Gramps
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/03, 13:38:21 »
Dat is het hele punt , snap de handleiding niet !
Ik heb een simpele uitleg nodig van hoe te beginnen.

Offline Renee58

  • Lid
Re: Gramps
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/03, 18:10:33 »
Ja dank je wel Mau , zou fijn zijn als ik van tijd tot tijd contact met je zou kunnen hebben.
Ik schrijf nu ook dingen op , maak mijn eigen handleiding .
Maar zal nog wel tegen veel dingen aanlopen.
Ik heb een paar jaar geleden ook met Gramps gewerkt , maar met opslaan van de stamboom voordat er een nieuwe xubuntu op mijn pc ging , ging er iets mis.
En aangezien er veel fouten in staan , ook op Geneanet , dacht ik zo , in de wintermaanden de stamboom er helemaal op nieuw op te zetten.
Dus hulp , ja graag !  :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gramps
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/03, 22:34:44 »
Moderator opmerking:
Mau, je kunt een bericht ook aanpassen en iets erbij zetten, dan krijg je niet zoveel berichten achter elkaar.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Gramps
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/04, 19:54:51 »
@ Ron,

dat verzenden, in verschillende berichten, heb ik gedaan omdat de bijlagen te groot waren (waren groter dan 150 KB).
Als ik ze verklein (die schermafdrukken ) dan zijn ze niet goed te bekijken --vind ik --.
Ik kan ze verkleinen en opslaan, geen probleem, maar het beperkt de duidelijkheid en zichtbaarheid van bepaalde details dan.
Maar dat veranderen/bijzetten kan maar binnen een beperkte tijd, als dit buiten deze beperkte tijd gebeurd dan krijg ik de melding dat het verlopen is en mag ik opnieuw beginnen.

Soms herlees ik meerdere malen mijn berichtenn dan zie ik dat er wat vergeten of nog niet duidelijker aangebracht is, wil dan veranderen maar kan het dan niet meer.

Vandaar.

Mvg.,
Mau.

Je kunt de foto's beter uploaden op http://postimage.org en dan de links hier in een bericht plaatsen, dan heb je ook geen gedoe meer met bijlagen ;)