Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie software  (gelezen 711 keer)

Offline jaczdh

  • Lid
Installatie software
« Gepost op: 2010/02/19, 16:56:34 »
Hallo,

Ik heb het antivir programma avg85 geinstalleerd maar vind het niet terug, wel in Synaptic.
Waar moet ik het zoeken?

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Installatie software
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/19, 17:04:50 »
Tja, ik heb dat ook meegemaakt. avg gedownload en volkomen verdwenen.  Er zit van Ubuntu zelf ook een virusscanner in. Dat is klamav te downloaden via het softwarecentre. Die komt wel tevoorschijn.Maar als je geen files doorgeeft aan een windows gebruiker, hoef je eigenlijk niet te scannen. Ubuntu kent tot hiertoe geen virussen. De windows virussen werken niet via ubuntu. Een virus is bijna altijd een exe file. En dat gebruikt ubuntu niet. Het is al moeilijk genoeg om windows programma's via de wine te laten werken. Virussen werken helemaal niet. Maar als je iets download, en je wilt dat met een windows gebruiker delen, dan moet je het wel scannen. Dus neem dan maar Klamav. Scan je alleen de files die je doorgeeft, en verder relaxe, je hebt Ubuntu.

Groentjes,
Willem

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Installatie software
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/19, 17:11:23 »
ik heb net geprobeerd het te verwijderen en daarna te herinstalleren, en ik kreeg dit als boodschap

avg85flx:

Pakket avg85flx is niet beschikbaar, maar bestaat wel in de database.
Dit betekent meestal dat het pakket genoemd is als afhankelijkheid en niet beschikbaar is gemaakt, verouderd is of niet beschikbaar is vanwege de huidige bronnenlijst

Kortom, hoe dan ook niet te gebruiken. Pak gewoon klamav.

Re: Installatie software
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/19, 17:16:08 »
Je bent je ervan bewust dat een virusscanner op Linux installeren meestal zinloos is?

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Installatie software
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/19, 17:18:31 »
Je bent je ervan bewust dat een virusscanner op Linux installeren meestal zinloos is?

Behalve dan als je een file wil doorgeven aan een windows gebruiker. Ik geef wel eens gedoanloade avifiles door aan iemand, en die scan ik wel voor ik ze weg geef. Je kunt het virus namelijk wel mee downloaden, alleen bij jou werkt het niet. Maar geef het door aan een windows gebruiker, en het werkt wel degelijk. Maar voor jezelf hoeft het niet nee. Ubuntu is relaxed  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/02/19, 17:20:55 door Willemtk »

Re: Installatie software
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/19, 17:19:01 »
Je bent je ervan bewust dat een virusscanner op Linux installeren meestal zinloos is?

Behalve dan als je een file wil doorgeven aan een windows gebruiker. Ik geef wel eens avifiles door aan iemand, en die scan ik wel voor ik ze weg geef. Maar voor jezelf hoeft het niet nee. Ubuntu is relaxed  :)
Daarom zeg ik ook "meestal" :)

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Installatie software
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/19, 17:21:44 »
Je bent je ervan bewust dat een virusscanner op Linux installeren meestal zinloos is?

Behalve dan als je een file wil doorgeven aan een windows gebruiker. Ik geef wel eens avifiles door aan iemand, en die scan ik wel voor ik ze weg geef. Maar voor jezelf hoeft het niet nee. Ubuntu is relaxed  :)
Daarom zeg ik ook "meestal" :)

Daar heb je me.....