Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Postfix autoreply  (gelezen 447 keer)

Postfix autoreply
« Gepost op: 2016/06/27, 09:47:17 »
Ik zoek me suf naar een goede oplossing voor autoresponders binnen Postfix. Er zijn zover ik kan vinden drie opties:

1) De tool "vacation". Deze kan niet overweg met virtual users, dus dit is geen optie.
2) Een perl script dat standaard met PostfixAdmin wordt meegeleverd. Zou moeten werken, heb het getest maar kom er niet uit. Hieronder meer.
3) Sieve i.c.m. Dovecot. Ook getest (middels de Roundcube plugin), maar helaas geen goed resultaat.

Toelichting 2)
De volgende site heb ik gevonden en exact gevolgd:
craigballinger.com/blog/2009/08/postfix-vacation-autoresponder

Helaas retourneert deze setup geen mail terug.

Als ik ./vacation.pl handmatig run, krijg ik de volgende output:
defined(array) is deprecated at /usr/share/perl5/Mail/Sender.pm line 318.
(Maybe you should just omit the defined()?)
defined(array) is deprecated at /usr/share/perl5/Mail/Sender.pm line 2693.
(Maybe you should just omit the defined()?)
Postfix doesn't log anything to /var/log/mail.[err|log]


Ik heb recipient_bcc_maps gebruikt in plaats van transport_maps. De mail wordt dan wel in de maildir opgeslagen van de "vacation" user, maar het retourneert niets.

Gezien er verder geen logregels verschijnen, ben ik na een dagje debuggen redelijk out of options.


Toelichting 3)
Sieve heeft de voorkeur, deze software biedt extra functionaliteiten.  De volgende logregels verschijnen in de Roundcube logs wanneer ik binnen Roundcube een rule wil aanmaken binnen Sieve.
[27-Jun-2016 01:35:23 Europe/Berlin] ERROR: Failed to read from socket ()
[27-Jun-2016 01:35:23 +0200]: <8nm8sg8i> PHP Error: Unable to connect to managesieve on 127.0.0.1:4190 in /usr/share/roundcube/plugins/managesieve/lib/Roundcube/rcube_sieve_engine.php on line 216 (GET /roundcube/?_task=settings&_action=plugin.managesieve)
[27-Jun-2016 01:35:23 Europe/Berlin] ERROR: Not currently in AUTHORISATION state (1)


Dovecot (Sieve) luistert netjes naar poort 4190.

Mijn vraag)
Is er iemand die me op weg kan helpen, tips heeft waar ik naar kan kijken? Een eenvoudige autoresponder is toch een vrij eenvoudige optie, zou naar mijn inziens toch niet zo ingewikkeld moeten zijn.  Ik ben benieuwd!