Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'  (gelezen 1250 keer)

Offline kostab

  • Lid
Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'
« Gepost op: 2011/02/11, 15:41:02 »
Hi,

mijn laptop heeft 't 2 weken geleden begeven en ik heb sindsdien ook absoluut geen computer om gebruik van te maken. Ik ben doormiddel van mijn Wii hier beland.

Deze ietwat oudere (maar niet te oude) laptop heb ik van een kennis van mijn gekregen en ik heb altijd gebruik gemaakt van de Windows XP installatie die daar op stond. Nadat Windows besloten had 't te begeven vroeg ik een vriend van me om er naar te kijken, blijkbaar was er een probleem met de boot-up bestanden.

Toevallig ben ik vandaag een Ubuntu CD in een doos tegen gekomen waarvan ik niet eens wist dat ik hem had en toen ik probeerde te installeren kreeg een de voorgenoemde foutmelding. Ik weet met zekerheid dat ik een werkende HD heb, dus ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is.

Het is een Fujitsu Siemens laptop, als het helpt.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Ik heb des search functie gebruikt maar kwam er niet op verder.

Re: Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/11, 21:55:22 »
Welkom op het forum kostab.
Kan je in een Live-sessie je HD wel benaderen?
Misschien heb je hier iets aan:
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/10-04-1-vindt-harddisk-niet-op-packardbell-m36/msg654299/#msg654299
Het is dan wel voor een ander merk geschreven maar de strekking van het verhaal zou je op weg kunnen helpen.  ;)
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline kostab

  • Lid
Re: Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/11, 22:59:31 »
Hey, dankje voor je reactie.

LiveCD? Ik was die optie vergeten maar.. dit is een gebrande CD met Ubuntu er op. En om één of andere reden werkt de LiveCD optie niet tenzij ik iets verkeerd doe. Als ik bij de opstart van de computer op F12 druk gaat hij meteen naar de installer van Ubuntu.

Ik heb eerder, voordat ik Ubuntu gevonden had Windows 98 geprobeerd te installeren maar ik was m'n handleiding kwijt en dus mijn OEM. Mijn computer gaat dus meteen over naar Windows 98 als ik F12 niet druk.

Offline kostab

  • Lid
Re: Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/11, 23:05:50 »
Net ook opgevallen dat Ubuntu schade heeft aangetroffen op de CD...

Ik denk dat ik beter Ubuntu bij een vriend van me kan downloaden. Het is te booten vanaf een USB stick, toch?

Re: Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/11, 23:17:32 »
Het is te booten vanaf een USB stick, toch?
Ja zeker, bootvolgorde in de bios even aanpassen dat er als 1ste van een usb-drive opgestart moet worden.

LiveCD? Ik was die optie vergeten maar.. dit is een gebrande CD met Ubuntu er op. En om één of andere reden werkt de LiveCD optie niet tenzij ik iets verkeerd doe. Als ik bij de opstart van de computer op F12 druk gaat hij meteen naar de installer van Ubuntu.
Ik heb eerder, voordat ik Ubuntu gevonden had Windows 98 geprobeerd te installeren maar ik was m'n handleiding kwijt en dus mijn OEM. Mijn computer gaat dus meteen over naar Windows 98 als ik F12 niet druk.
Het zelfde geld voor opstart van een Live-cd. (als 1ste opstarten van cd-station).
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline kostab

  • Lid
Re: Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/12, 10:32:44 »
Is het belangrijk dat ik het niet  handmatig boot, maar automatisch via de bios? Voor het booten druk ik op F12 en selecteer ik de DVD drive om van te booten inplaats van de HD, waardoor Ubuntu's setup start. Als ik de bios aanpas boot hij de LiveCD functie?

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/12, 12:43:36 »
Of je de opstart in de bios verandert of met een one-time boot menu te maken hebt maakt niets uit. Bij mij op geen enkele pc ooit verschil bemerkt. Heb je wel een recente versie? 10.04.1 of 10.10?
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Foutmelding: 'geen indeelbare media gevonden'
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/12, 15:28:04 »
Toevallig ben ik vandaag een Ubuntu CD in een doos tegen gekomen waarvan ik niet eens wist dat ik hem had.......

......... om één of andere reden werkt de LiveCD optie niet......

Het is van vóór mijn Ubuntu-tijd, maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de eerste Ubuntu-versies géén mogelijkheid hadden voor een live-sessie. Als ik me vergis, lees ik dat wel. ^-^
Zou het kunnen dat er op jouw cd zo'n zeer oude Ubuntu-versie staat...?