Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 4GB ram geheugen  (gelezen 1598 keer)

dimitripauwels

  • Gast
4GB ram geheugen
« Gepost op: 2008/01/10, 21:51:01 »
Hallo iedereen

mijn huidige laptop krijgt stilaan een laptopgraf en ik zoek al een tijdje een ander

ik had graag 4GB ram erin gestoken

moet dit lukken met linux?

een single boot laptop, enkel UBUNTU maar vmware om xp te virtualiseren

tips voor merken?
ik dacht aan lenovo - fujitsu siemens- toshiba

hp valt af omwille van de slechte na verkoop - acer omwille van de slechte batterij - packardbell omwille van de moeilijke hardware

Offline siegi

  • Lid
4GB ram geheugen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/10, 22:03:21 »
Je zou in elk geval de 64 bit versie best nemen. Voor 4 gb ram.  Ik dacht dat de server versie het ook kon maar de gewone denk ik niet.
Ik ben heel tevreden van mijn dell latitude d830. Na enkele kleine tweaks werkt alles out of the box.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
4GB ram geheugen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/10, 22:23:26 »
Ik denk dat de 64bits variant het makkelijkst is. De server versie heeft misschien wat meer moeite met de hardware in de laptop.

4GB ram geheugen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/11, 11:51:20 »
je kan gewoon 4gb ram gebruiken met 32 bit  en de gewoone versie ubuntu 7.04 en 7.10 , het zou eventueel wel kunnen dat als je nadien ram bijsteekt dat het niet goed gaat , maar als je ubuntu installeerd op een nieuw systeem waar die 4gb al inzit is dat geen enkel probleem , ja kan best wel even nazien of je moederbord 4gb ondersteund en ook de kloksnelheid van het geheugen ondersteunt word als dit allemaal o.k is kan je gewoon zowel 32 als 64 bit op je pc of laptop installeren

neem steeds voor de 2 of 4 geheugen latjes zelfde merk en zelfde typ en zelfde kloksnelheid omdat hij anders automatisch op de laagste klok terugvalt neem nu in een pc je hebt 3 latjes van 800Mhz en 1 van 667 Mhz gaat hij op 667Mhz draaien , dus neem allemaal dezelfde en neem geen kloksnelheid die boven de specs van je moederbord
komt die gegevens vind je in het boekje van je moderbord pc of laptop

dimitripauwels

  • Gast
4GB ram geheugen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/11, 20:02:07 »
dat moet normaal wel lukken dus

ik zou alleen ubuntu installeren dus al die windows problemen zijn niet mijn probleem ;)

zal er rekening mee houden en het posten als ik de knoop heb doorgehakt!

4GB ram geheugen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/11, 23:41:54 »
Citaat van: dimitripauwels
dat moet normaal wel lukken dus

ik zou alleen ubuntu installeren dus al die windows problemen zijn niet mijn probleem ;)

zal er rekening mee houden en het posten als ik de knoop heb doorgehakt!
ik heb hier bijna alles met 4gb ram draaien dus mag dat geen probleem zijn ik geloof dat vista 32 bit niet met 4gb
overweg kan want ik heb die draaien op ubuntu met vm ware op een pc met 3 gb en toen ik het zelfde wou op men pc met 4Gb gaf vista en fataal geheugenfout dus ....