Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie van ubuntu  (gelezen 1757 keer)

Pepijn

  • Gast
Installatie van ubuntu
« Gepost op: 2006/06/25, 10:06:30 »
Als ik de ubuntu CD in mijn PC stop en op "Start or instal ubuntu" klik wordt het beeld zwart en komt er te staan: "Uncompressing linux, Ok rebooting your PC" en daarna start mijn PC opnieuw op.

Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Installatie van ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/25, 10:09:13 »
Wil je zeggen dat hij zichzelf reboot als je op 't icoontje klikt om te installeren of ergens gedurende 't installatieproces of gaat hij in een soort loop zichzelf rebooten als de live-cd erin zit?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Pepijn

  • Gast
Installatie van ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/25, 10:12:23 »
Hij reboot zichzelf, zodra ik op het icoontje klik om te instaleren wordt het beeld zwart, en dan staat er: "Uncompressing linux, Ok, rebooting your PC" En daarna start hij dus opnieuw op.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Installatie van ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/25, 10:17:50 »
De live-cd werkt voor de rest perfect? Je kan alles gewoon aanklikken, internet , spelletjes , en dergelijke?
Heb je al eens een md5checksum uitgevoerd op de cd?
Aan welke snelheid heb je je cd gebrand? Bij installatie-cd's is een lagere brandsnelheid aan te raden.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Pepijn

  • Gast
Installatie van ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/25, 10:21:32 »
Ik heb de cd al gecheckd, daar was niets mis mee.

Voor de duidelijkheid, ik heb nog geen linux op mijn pc, ik wil hem alleen instaleren, en dat wil dus vreemdgenoeg niet.

Ik heb ook windows op deze PC staan, misschien dat het daar mee te maken heeft?!

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Installatie van ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/25, 10:49:22 »
Nee hoor, bijna iedereen die Ubuntu wil installeren heeft Windows op zijn pc staan.
Ik neem dus aan dat alles perfect werkt en dat je een md5checksum hebt uitgevoerd op je cd die in orde was.
Je pc start opnieuw op van het moment dat je op 't icoontje voor installatie klikt ...

Heb je al eens geprobeert of de cd dezelfde fout heeft op een andere pc?
Je hoeft geen schrik te hebben om iets fout te doen, gedurende het begin van de installatie kan je deze altijd afbreken zonder dat er iets verandert aan windows.
Het lijkt me toch een probleem met de cd.
Anders Dapper opnieuw downloaden en op een andere cd branden aan een lagere snelheid en kijken of ie 't zelfde probleem heeft
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Pepijn

  • Gast
Installatie van ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/25, 13:53:40 »
Ik heb het geprobeert op mijn laptop, hier werkt alles wel, daar komt dat bericht ook te staan, maar daarna gaat hij gewoon verder en start ubuntu op. Er is dus niets mis met de cd...

budster

  • Gast
Installatie van ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/25, 14:00:15 »
Dat er niets mis is met de CD is hierdoor nog niet uitgesloten in 90% van de gevallen waarbij mensen niet konden installeren was het probleem op te lossen met een andere CD zelfs' ship-it CD's doen het zo nu en dan niet goed. Of soms doet een CD het in de ene CDspeler wel en in de andere niet.

Heb je de CD toevallig ook op je laptop gefikt? weet je zeker dat je speler goed is?

Pepijn

  • Gast
Installatie van ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/25, 14:03:55 »
Ik had de eerste keer dat ik hem brande een error, toen werkte hij ook niet. De tweede keer waren er geen error's en leek alles goed te zijn.

Ik zal hem alsnog eens opnieuw branden op lage snelheid.

budster

  • Gast
Installatie van ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/25, 14:07:42 »
Ik denk dat dat zeker het proberen waard is.eventueel in een andere brander.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Installatie van ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/25, 22:19:15 »
Hoi Pepijn,
Toevallig vrijdag hetzelfde meegemaakt, het blijkt dat CD's op sommige spelers niet goed te lezen zijn, wel op de PC waarop ze gebrand zijn.
Trager branden was ook daar de oplossing.

Probeer het met de alternate i386 CD, die doet de installatie helemaal in tekst mode .........

Groeten uit Zeeland,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.