Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sandisk titanium U3 cruzer  (gelezen 3652 keer)

dj technics

  • Gast
sandisk titanium U3 cruzer
« Gepost op: 2009/07/10, 17:39:44 »
he,

ik heb een sandisk titanium cruszer 4 gb usb-stick met U3.
het probleem is dat die U3 software (een beveiliging op de stick, zorgd ervoor dat er bepaalde programma's op iedere windows computer kunnen worden gedraaid) alleen onder windows werkt. het gevolg is dat ik het passwoord niet kan ingeven waardoor de stick niet kan worden gemount.
ik heb hem een tijdje niet meer gebruikt en zou eerst eens willen kijken wat er nog opstaat en dan hem formateren naar een gewone FAT32. maar de grote vraag is hoe.
ik heb al geprobeert via GParted die normaal zelf drives vind die niet zijn gemound, maar zelf hij ziet hem niet.
ik heb ook niet onmiddelijk toegang tot een windows pc om dit te doen.
de U3 software kan ook niet gedraaid worden met wine omdat ik de launcher nergens terug vind.

weet iemand een oplossing

bedankt

dj technics

Re: sandisk titanium U3 cruzer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/10, 17:53:40 »
De u3-beveiliging werkt alleen op Windows... je zult hem dus moeten aansluiten op een Windows-pc.

Offline ivo

  • Lid
Re: sandisk titanium U3 cruzer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/12, 22:57:56 »
Ik heb ook zo'n U3 geval, maar dan 8G.
Ik dacht heel die U3 rommel eraf gemikt te hebben, maar zodra ik hem op een Windows machine
aansluit verschijnt er toch weer een U3 filesysteem of iets dergelijks.
Het andere filesystem kan ik gewoon gebruiken alsof het een gemounte disk is.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline lizardman

  • Lid
Re: sandisk titanium U3 cruzer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/13, 15:07:00 »
Ik had laatst ook zo'n U3 geval gekocht. De verkoper in de winkel had zogezegd het U3 gedoe eraf gegooid voor me, maar dat bleek maar ten dele te kloppen.
Daarbij kwam nog eens dat de stick erg langzaam was op mijn Ubuntu bakkie. Ik ben met het ding terug naar de winkel gegaan en heb hem geruild voor een stick van Dane-Elec. Die was ook nog goedkoper dus ik kreeg een deel van het geld terug en het ding is rete-snel!
Voor mij geen Sandisc-U3 cruzer meer.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

dj technics

  • Gast
Re: sandisk titanium U3 cruzer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/14, 14:26:13 »
OK,

het is mij gelukt.
die u3 formateerd zichzelf.
als de stick in een windows machineke steekt klik je op het cruzer symbool.
dan disable je de securitie indien nodig :) dan ga je naar settings en daar heb je recht een tapje met uninstall eerst zal hij een backup maken naar je c: en vervolgens formateerd hij de handel en instaleerd hij de backup weer.

en na dit alles werkt mount hij in ubuntu.

p.s. hierna kan de u3 wel niet meer geïnstaleerd worden.

Offline Hanssun

  • Lid
Re: sandisk titanium U3 cruzer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/16, 07:13:36 »
ik heb een 8gb en heb op deze site een bestand gedownload http://sandisk.nl/Retail/Default.aspx?CatID=1415 en dat hele zooitje U3 verwijderd en werk nu super :D

Gr Hans,

Offline Kogacarlo

  • Lid
Re: sandisk titanium U3 cruzer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/17, 14:43:19 »
Ik heb ook een Sandisk Cruzer micro 8Gb.
Dat U3 gedoe is er van af.
Mij valt op dat het copiëren van bestanden zo traag gaat.
Net even een map met fotoos naat de stick gecopieerd en dat gaat dan met 2,9 Mb/s.
Is dat normaal?
Ubuntu op een stickie

Offline vanadium

  • Lid
Re: sandisk titanium U3 cruzer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/17, 15:46:04 »
Je bent net als ik slachtoffer van een probleem, waarbij je geen USB2 snelheid krijgt voor USB2 devices.

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/usb2-0/
en
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/usb2-is-traag/?action=post;num_replies=10

Het postje van Mario heeft mij enkele weken geholpen, maar na een kernelupdate werkte die hack niet meer.

Ik wacht even geduldig af tot de volgende ubuntu versie. Bij andere distributies doet het probleem zich niet voor. Ik weet niet of het probleem bij Debian, waar ubunt op gebaseerd is, voorkomt.

Offline Kogacarlo

  • Lid
Re: sandisk titanium U3 cruzer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/19, 22:19:37 »
Ik ga verder in die andere draad.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/19, 22:26:46 door Kogacarlo »
Ubuntu op een stickie