Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vertaalspurt zondag 25 september?  (gelezen 2944 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Vertaalspurt zondag 25 september?
« Gepost op: 2011/09/15, 16:18:51 »
Beste vertalers en mensen die misschien een keer willen helpen met vertalen,

Over ongeveer twee weken is de eerste deadline[1] voor vertalingen van Oneiric. Als ik naar de statuspagina[2] kijk moet er nog wel redelijk wat gebeuren. Op zijn minst rond de 600 strings als we weer de eerste 300 pakketten volledig willen vertalen. Wat denken jullie ervan om weer een vertaalspurt te houden?

Ik dacht er aan om bijv. op zondag 25 sept. in de middag bij elkaar te komen op IRC. En dan gezamenlijk en in overleg een hoop werk verzetten. Onze aspiranten kunnen suggesties doen en vragen stellen. Vertalers met volledige rechten kunnen gelijk feedback geven en goedkeuren.

Voor nieuwe mensen lijkt me dit tevens een leuke en leerzame manier om kennis te maken met het vertaalteam. Laat weten of je dit wat lijkt en ook of je die zondag 25 sept. beschikbaar bent. Misschien komt een andere dag wel beter uit, alleen kan ik zelf dan misschien niet.

[1] - https://wiki.ubuntu.com/OneiricReleaseSchedule
[2] - http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Vertaalteam/Status/


Dit heb ik een paar dagen geleden naar onze mailinglijst gestuurd. Laat hier maar een bericht achter als je ook interesse hebt om mee te helpen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Vertaalspurt zondag 25 september?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/15, 16:21:32 »
Het lijkt me zeker leuk een keer mee te helpen! Ik weet niet zeker of ik de 25e kan, ik zal kijken :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Vertaalspurt zondag 25 september?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/15, 20:21:32 »
Nope, gaat niet lukken, oom is dan jarig ;)

Re: Vertaalspurt zondag 25 september?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/15, 20:55:26 »
Ik wil wel meehelpen. :) Prima actie zo'n vertaalspurt.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Vertaalspurt zondag 25 september?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/21, 10:10:56 »
Als we het zo samenvatten lijken er niet veel mensen te komen. Ook via het mailinglijst zijn er niet echt aanmeldingen. Alleen Redmar en ik kunnen van de vaste vertalers, en daarom willen wij verder niet iets concreets afspreken. Wij zullen die dag wel online zijn op IRC, dus mocht je wat willen doen kun je altijd trijntje of RawChid aanspreken in #ubuntu-nl-mwanzo.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!