Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.  (gelezen 4831 keer)

Offline MKe

  • Lid
10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Gepost op: 2010/05/06, 21:33:05 »
Na de laatste update is het opstartscherm en het afsluitscherm verdwenen. Als ik de closed-drivers van NVIDA uitzet doen ze het wel weer. Lijkt dus een NVIDIA probleem. Op zich doet het systeem het verder prima, dus het is niet zo'n groot probleem. Maar het zou moeten werken (principe :) ) Iemand een oplossing?

Offline elendil

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/06, 22:21:50 »
Na de laatste update is het opstartscherm en het afsluitscherm verdwenen. Als ik de closed-drivers van NVIDA uitzet doen ze het wel weer. Lijkt dus een NVIDIA probleem. Op zich doet het systeem het verder prima, dus het is niet zo'n groot probleem. Maar het zou moeten werken (principe :) ) Iemand een oplossing?
Niet alleen de NVIDIA drivers doen het niet goed, de ATI drivers bij mij maken van de high-res in- uitlogschermen low-res schermen. Na uitschakeling zijn ze bij mij ook weer normaal. Animatie is echter niet aanwezig (lang zwart, dan heel even paars en hup, m'n desktop).


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Phillip

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/07, 19:51:08 »
Ik heb inderdaad het zelfde probleem.

Zelf heb ik een computer met een Nvidia kaart, en een laptop met een ATI kaart en bij allebei word mijn bootscreen verbouwd door die drivers.

Phillip

Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/07, 20:10:14 »
Dit probleem is op te lossen door de Vooraf vrijgegeven updates in te schakelen in de Softwarebronnen en dan ALLEEN het pakket ubuntu-default-settings te upgraden (voor Kubuntu is dit kubuntu-default-settings).

Mocht je daar toch schrik van hebben, dan kun je het ook op deze manier oplossen, alleen dan moet je stap 3,4,6 en 7 bij elke kernelupdate herhalen: http://news.softpedia.com/news/How-to-Fix-the-Big-and-Ugly-Plymouth-Logo-in-Ubuntu-10-04-140810.shtml

Offline Phillip

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/07, 20:12:52 »
Ik begrijp dat er dus all een fix voor is.

Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/07, 20:34:11 »
Yep, alleen die zit nog niet in de reguliere updates.

Offline Phillip

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/07, 20:35:53 »
oke, hoelang duurt dat eigenlijk voordat vooraf vrijgegeven updates bij de reguliere updates komen?

Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/07, 20:41:36 »
Hangt ervan af wanneer het Ubuntu-team vind dat ze klaar zijn. Deze update is nu eigenlijk al klaar, maar blijkbaar vinden ze dat bij Ubuntu nog niet ???

Offline MKe

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/07, 21:12:52 »
Dit probleem is op te lossen door de Vooraf vrijgegeven updates in te schakelen in de Softwarebronnen en dan ALLEEN het pakket ubuntu-default-settings te upgraden (voor Kubuntu is dit kubuntu-default-settings).

Mocht je daar toch schrik van hebben, dan kun je het ook op deze manier oplossen, alleen dan moet je stap 3,4,6 en 7 bij elke kernelupdate herhalen: http://news.softpedia.com/news/How-to-Fix-the-Big-and-Ugly-Plymouth-Logo-in-Ubuntu-10-04-140810.shtml
Hmm, die Ubuntu-default-settings kon ik niet vinden. Maar de tweede optie doet het wel, ik zie nu de laatste 2 seconden van de boot een splashscreen :)

Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/16, 23:55:44 »
Aha, dit is dus bekend. Ik heb er ook last van met de ATI drivers.
Die heb ik maar eens geinstalleerd omdat ik last had van de CPU die continu bezig was met bijbehorende draaiende fan, en dat kwam weer omdat alles via de CPU ging, ook het grafische gedeelte wegens geen driver. Na installatie is de laptop een stuk rustiger maar nu is het splash screen dus een beetje low res. Bedankt voor de link, maar ik denk dat ik wacht op een fix via updates. Heb er niet zo'n last van, en zie het maar 2 seconden ofzo.

Offline Phillip

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/17, 07:10:42 »
Dat heb ik dus ook, maar jullie zeiden dat er al een pre-update beschikbaar was die het verhielp, maar die is er niet volgens mij.
Ik heb namelijk alle mogelijke updates geïnstalleerd en ik heb nog steeds het probleem.

Kan iemand misschien mij de bug link geven? van bug report?

Offline Bobbie

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/17, 10:12:40 »
Dit probleem is op te lossen door de Vooraf vrijgegeven updates in te schakelen in de Softwarebronnen en dan ALLEEN het pakket ubuntu-default-settings te upgraden (voor Kubuntu is dit kubuntu-default-settings).

Mocht je daar toch schrik van hebben, dan kun je het ook op deze manier oplossen, alleen dan moet je stap 3,4,6 en 7 bij elke kernelupdate herhalen: http://news.softpedia.com/news/How-to-Fix-the-Big-and-Ugly-Plymouth-Logo-in-Ubuntu-10-04-140810.shtml

Bij mij werkt deze oplossing voor nVidia Fx5500

Offline emargen

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/13, 11:47:51 »
Ingewikkeld, maar de oplossing werkt! Mooi! Dank daarvoor!

Offline Phillip

  • Lid
Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/14, 10:57:17 »
Wanneer komt er een update voor?

Ik heb alle updates geïnstalleerd maar ik blijf het probleem houden.

Phillip

Re: 10.04 NVIDIA drivers helpen boot-screen om zeep.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/27, 00:27:50 »
Topic is al oud maar kom er toch weer mee op de proppe.

In Ubuntu 10.04.3 werkt het nog steeds niet.
Heb al voor de 2e keer moeten installeren omdat de 1e keer NVIDIA alles had geblokkeerd bij een nieuwe opstart.
Kon niks meer doen en heb nu dus voor de 2e keer een installatie gedaan zonder dat NVIDIA is ingeschakeld en het werkt nog steeds.

Welke expert weet hier een oplossing voor.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.