Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onafhankelijke configuratie van een 5.1 speakersysteem  (gelezen 394 keer)

Offline Jules V.

  • Lid
Onafhankelijke configuratie van een 5.1 speakersysteem
« Gepost op: 2013/04/25, 15:28:58 »
Hallo, dit is mijn eerste bericht op dit forum en om maar gelijk met de deur in huis te vallen, heb ik een vraag:
hoe kan ik de speakers van mijn 5.1 Logitech-set individueel aansturen?
Ik werk, althans dat probeer ik, met Ubuntu 12.04.....want ik ben nog maar net met Ubuntu begonnen. Als het kan, dan graag in makkelijk te begrijpen bewoordingen, want techniek is bepaald niet mijn ding.
Met PulseAudio-volumeregeling is het me niet gelukt.

Mod-edit: Cursief verwijderd, dat leest niet zo prettig.
« Laatst bewerkt op: 2013/04/25, 20:54:36 door Timo »


Offline Jules V.

  • Lid
Re: Onafhankelijke configuratie van een 5.1 speakersysteem
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/25, 22:01:07 »
Beste vistaus, waarschijnlijk heb ik de vraag verkeerd gesteld, want de topic waar jij naar verwijst, gaat over een ander probleem, nl. geluid dat uit de verkeerde speaker komt. Ik wil de volumeregeling van elke speaker individueel regelen. Bij de test komt uit elke aangeklikte speaker geluid, dus dat is in orde. PulseAudio-volumeregeling zorgt dat alle speakers tegelijkertijd reageren en dat is dus niet mijn bedoeling

Re: Onafhankelijke configuratie van een 5.1 speakersysteem
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/25, 22:08:45 »
Ja, maar in dat topic worden wel een paar oplossingen aangedragen voor hulpmiddelen bij het instellen van je 5.1-systeem welke je dus kunt gebruiken voor het individueel regelen ;)

Offline Jules V.

  • Lid
Re: Onafhankelijke configuratie van een 5.1 speakersysteem
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/25, 22:28:47 »
Vistaus, bedankt voor het aangeven van -mogelijke-  oplossingen, maar gezien mijn geringe technische kennis en inzicht, houd ik me ten zeerste aanbevolen voor verdere reacties. Ondertussen ga ik, voor zover mogelijk, aan de slag.

Offline Jules V.

  • Lid
Re: Onafhankelijke configuratie van een 5.1 speakersysteem
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/29, 13:23:09 »
Bedankt voor de reactie. Jammer genoeg zat de oplossing er niet bij. Ik heb Salsa-Mixer ook nog geprobeerd, maar ook die geeft geen geluid. Mogelijk dat iemand anders nog een oplossing heeft. M'n probleempje is, kort gezegd de afzonderlijke volumeregeling van een 5.1 Logitech speakersysteem. Ik heb nu wel geluid uit alle speakers maar kan het volume niet individueel regelen.