Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: clean install lukt zelfs niet meer  (gelezen 4374 keer)

clean install lukt zelfs niet meer
« Gepost op: 2007/03/31, 08:44:40 »
Ik heb een seieus probleem met de pc van de buurvrouw : dual boot xp en edgy eft.
In eerste instantie was na een update de xserver configuratie om zeep; Zelfs na verscheidene malen dpkg-reconfigure xserver-xorg te hebben uitgevoerd, geen verbetering.
Dan maar besloten om een clean install te doen met de desktop cd edgy 64bit (had ik nog niet gedaan)maar de installatie liep vast na 80%.
Daarna de alternate 64bit : de installer weigert bij het onderdeel “programmas uitzoeken en installeren
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Azalin

  • Gast
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/31, 09:59:36 »
En dei 32bit versie installeren? Echt veel snelheidswinst met de 64bit versie heb je niet heb ik van een aantal mensen begrepen ....

Offline Soul-Sing

  • Lid
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/31, 10:13:15 »
Citaat van: Azalin
En dei 32bit versie installeren? Echt veel snelheidswinst met de 64bit versie heb je niet heb ik van een aantal mensen begrepen ....
je hebt alleen een aantal nadelen. flash/codecs/etc

Azalin

  • Gast
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/31, 10:48:59 »
Die doen het onder de 32-bit versie toch juist wel?

Offline Soul-Sing

  • Lid
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/31, 11:09:48 »
Citaat van: Azalin
Die doen het onder de 32-bit versie toch juist wel?
ja juist wel idd. het heeft dus veel nadelen omwille van een marginale "snelheidswinst" de 64bit te installeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/31, 12:14:59 »
De generieke 32 bits is altijd de beste keuze. Die 64 bitsversie hadden ze beter bij de ontwikkelaars op de plank kunnen laten liggen....

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/31, 13:15:42 »
De 32bit versie heb ik geprobeerd met de alternate, doch de installer stopt bij het onderdeel "programmas uitkiezen en installeren". Ik kan daarna enkel grub installeren en afsluiten. Bij de eerste install had ik hetzelfde voor maar na apt-get update && upgrade draaide de zaak.nu heb ik zelf geen sources.list. En als ik nu eens  een server versie installeer ( 6.06 of 6.10) volgens deze instructies https://help.ubuntu.com/community/Installation/LowMemorySystems
Raar is wel dat die installer stopt na 6 %.    Heb ik indertijd met xubuntu op die oude 350 mhz pc totaal geen last gehad. Die loopt als een trein. Zou het misschien iets te maken hebben met die 64bit cpu van AMD. Mysterieus??
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/31, 13:21:29 »
Heb je de cd gechecked op fouten?
Dat kan ook de reden zijn dat hij er mee stopt.

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/31, 13:32:20 »
je bedoelt de checksum controleren; die klopt. Maar met de officïele desktop cd van ubuntu loopt het ook mis, die stopt op 80 %
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/31, 15:10:43 »
Ik heb dit probleem al eerder gezien, op de Antwerpse micro en hobbycomputerdagen.  Daar hadden we een ACER-laptop met precies hetzelfde probleem. Alternate install leverde ook niets op.

Wij hebben er toen ook geen oplossing voor gevonden, spijtig genoeg ...
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/31, 15:46:51 »
Zou feisty fawn een oplossing bieden. Het probleem zit em wss in de te herkennen hardware of heb ik het mis :(
allé jongens, niemand die een oplossing weet :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/31, 17:38:09 »
Zoek eens uit wat het exacte merk en type is van de hardware.
Dus niet alleen gigabyte of asus, maar ook met de lettertjes en cijfertjes er achter.
Daarmee ga je zoeken op google.
Op die manier kom je er achter of anderen ook dit probleem hebben gehad en hoe ze het opgelost hebben.

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/31, 19:15:24 »
Heb dit gevonden op engels forum :
Citaat
Ii just installed 6.10 on the sa-m59sli-s5. I had to use the noapic option to get the installer to go through.
System is running great with beryl and looks beautiful.
Dit is niet het gigabyte MB in kwestie maar het MB dat ikzelf wil gebruiken om een nieuw systeem te bouwen.
Hetgeen me interesseert is die "noapic option" om de installer te doen voortwerken! Waar in de installatieprocedure kan je die optie veranderen?
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk


clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #14 Gepost op: 2007/03/31, 19:24:17 »
ok, thanks, kan ik proberen. Zou dat de reden kunnen zijn dat de installer stopt en wat betekent dat commando feitelijk?
(sorry, maar ik weet graag wat ik doe ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 2007/03/31, 19:28:08 »
heeft iets te maken met energiebeheer. Niks wezenlijks in elk geval, gelukkig....  :-)

bermond

  • Gast
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #16 Gepost op: 2007/03/31, 19:29:23 »
Normaal gesproken zou je met een "orginele" cd van Unbuntu 32 of 64 bit server of desktop een goede clean install moeten kunnen maken.

Als dat niet werkt ligt het waarschijnlijk aan defecte hardware...
ik kan me herinneren dat ik allerlei rare errors krijg als ik windows installeer. Ik heb daarna een geheugenblokje verwisselt en toen was het probleem verholpen. Windows gaf me een error tijdens de installatie vanaf cdrom,ik dacht eerst de cd was defect, ook daarna kon ik niet bepaalde bestanden installeren. Alles te wijten aan een defect geheugenkaartje.

Ik heb geleerd om daar erg veel aandact aan te besteden.

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #17 Gepost op: 2007/03/31, 19:30:43 »
Citaat van: pjotr123
heeft iets te maken met energiebeheer. Niks wezenlijks in elk geval, gelukkig....  :-)
nee, maar t' kan blijkbaar wel je install verzieken, enfin dat weet ik nog niet . Zal 't ondervinden bij de volgende install poging ;)
bedankt in elk geval
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #18 Gepost op: 2007/03/31, 19:32:54 »
Citaat van: bermond
Normaal gesproken zou je met een "orginele" cd van Unbuntu 32 of 64 bit server of desktop een goede clean install moeten kunnen maken.

Als dat niet werkt ligt het waarschijnlijk aan defecte hardware...
ik kan me herinneren dat ik allerlei rare errors krijg als ik windows installeer. Ik heb daarna een geheugenblokje verwisselt en toen was het probleem verholpen. Windows gaf me een error tijdens de installatie vanaf cdrom,ik dacht eerst de cd was defect, ook daarna kon ik niet bepaalde bestanden installeren. Alles te wijten aan een defect geheugenkaartje.

Ik heb geleerd om daar erg veel aandact aan te besteden.
Die defecte hardware is hiet 't geval niet denk ik, Winxp was in een wip geïnstalleerd en werkt nog altijd  perfekt (enfin MS perfekt natuurlijk)
sorry ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #19 Gepost op: 2007/03/31, 20:25:39 »
Citaat van: Johanvd
Zoek eens uit wat het exacte merk en type is van de hardware.
Dus niet alleen gigabyte of asus, maar ook met de lettertjes en cijfertjes er achter.
Daarmee ga je zoeken op google.
Op die manier kom je er achter of anderen ook dit probleem hebben gehad en hoe ze het opgelost hebben.
Het MB in kwestie is "Gigabyte M51GM-S2G "
In het engels forum gaf men bv. deze link : http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #20 Gepost op: 2007/03/31, 20:51:52 »
Dat is alleen voor als je een nvidia grafische kaart hebt.

reinhout

  • Gast
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #21 Gepost op: 2007/04/01, 08:12:45 »
kan je eens duidelijk zeggen wat voor hardware je hebt? nvidia? amd? ...
Ik had het probleem eerst bij 36 % en dan heb ik mn pc overklokt met 10 % waarnaa hij bij 80% raakte
Ik heb toen 4 keer met de xubuntu alternate geprobeerd en toen is het gelukt (na een overklock van 25%)
daarna heb ik de live van ubuntu gebrand en die geprobeerd en nu draait ubuntu

ik weet niet of ik het bij het jouw ook dat is maar bij mij hielp het alleszins

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #22 Gepost op: 2007/04/01, 08:46:42 »
Hardware in kwestie :

CPU : AMD 3200+ 64bit Athlon Boxed AM2
MB : Gigabyte M51GM-S2G
Chipset Nvidia : nforce 430
Grafische chip onboard : nvidia 6100

Jij spreekt van overklokken :)
Daar heb ik echt geen ervaring mee en nogal riskant op een pc van iemand anders
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline mcgyver

  • Lid
clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #23 Gepost op: 2007/04/01, 11:07:34 »
Ik heb de afgelopen week op schoool een Xubuntu pc willen installeren. Heb het 9 keer gedaan, elke keer stopte de installatie eerder. Had maar 128 mb geheugen. Heb toen meer bij gezet (tijdelijk 256 mb extra) Hielp ook niet. Toen andere cd speler erin (nieuwere) en binnen 20 min was het in orde. Bij mij ging hij max. tot 63 procent toen het fout ging. Je zou een cd-speler waarvan je zeker weet dat ie het goed doet met die cd kunnen proberen.

clean install lukt zelfs niet meer
« Reactie #24 Gepost op: 2007/04/06, 19:44:59 »
sorry, was enkele dagen met mijn eigen pc bezig.
De CD speler van de pc inkwestie is normaal (dual boot met xp en daar blijkt alles normaal.)
Iets anders, het betreft hier een mobo met de videochip onboard. Zou dat geen problemen geven met de configuratie van de xserver.
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk