Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm bij opstarten Toshiba Satellite Pro L10  (gelezen 2160 keer)

leek01

  • Gast
zwart scherm bij opstarten Toshiba Satellite Pro L10
« Gepost op: 2010/05/03, 21:38:18 »
Ik kon 10.04 niet installeren via de live-cd omdat ik een zwart scherm kreeg. Ik heb het uiteindelijk via upgrades gedaan. Als ik nu opstart en niets doe, dan krijg ik hetzelfde probleem als bij de live-cd. Als ik bij het opstarten op Esc druk en kies voor kernel 2.6.31-21 in plaats van 2.6.32-21 dan werkt alles normaal. Als ik de recovery-mode gebruik van 2.6.32-21 en kies voor een éénmalige sessie in low graphics dan werkt alles ook normaal (ik merk dan niets van low graphics). Uit de installatiehulp heb ik de volgende procedure gevolgd:
-------------------------------------------------------------------
- Start uw computer op, en selecteer de regel in het Grubmenu waarmee Ubuntu opstart. Druk NIET op Enter!

- Druk op de e-toets.

- Nu krijgt u de mogelijkheid, om de opstartopties eenmalig te wijzigen. Zoek de regel die eindigt op ro  quietsplash. Zet de cursor met de pijltjestoets vlak na ro  quiet splash

Druk daarna een keer op de spatiebalk en tik vervolgens in: nomodeset

Het einde van de regel wordt dan dus:
ro  quietsplash nomodeset

Druk nu de Ctrl-toets in en houd hem ingedrukt. Druk vervolgens op de x-toets.
------------------------------------------------------------------------------------------

Echter, deze procedure werkt niet.

Hoe is het mogelijk dat kernel 2.6.31-21 wel gewoon werkt en 2.6.32-21 niet?
En dat 2.6.32-21 wel met normale beeldschermresolutie werkt in de recovery-mode met low graphics?
Kan ik de grafische eigenschappen bij het opstarten in 2.6.31-21 op één of andere manier overzetten naar het opstarten van 2.6.32-21?
Het is namelijk nogal lastig om bij het opstarten steeds de procedure via Esc. te volgen. En als ik eenmaal ben aangemeld dan werkt het prima. Ik wil deze versie dus graag houden.

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt.  
« Laatst bewerkt op: 2010/05/03, 21:48:13 door leek01 »

Offline McLean

  • Lid
Re: zwart scherm bij opstarten Toshiba Satellite Pro L10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/03, 22:16:08 »
Dit probleem doet zich bij mijn toshiba tecra ook voor.
Alleen ik heb dit probleem bij 2.6.32.21 , ik los dit op om standaard op te starten met versie 2.6.32.16
Mijn PC heeft dit probleem niet, deze start op met versie 2.6.32.21.

Helaas heb ik geen oplossing. Verders geen problemen met 10.04, ben er tevreden mee.