Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tekstweergave Firefox  (gelezen 5795 keer)

JimZ

  • Gast
Tekstweergave Firefox
« Reactie #25 Gepost op: 2007/12/02, 22:37:43 »
Nou, er gebeurt van alles. Na het installeren van die xml-files (had ik even overheen gekeken) ziet m'n systeempje er plotseling geheel en al anders uit.

Anders dus, maar beter.....?  Beetje dik en vet allemaal. Ik heb nu dus alle lettertypes maar teruggezet van de standaard groote 10 naar 9 en nu kijkt het in ieder geval wel weer prettig.

Maarrrr, probleem van die door elkaar lopende tekst is er helaas nog steeds.

Snik!

Evengoed iedereen bedankt voor het meedenken tot zover maar het blijft een geheimzinnig probleem.

Het doet zich tot nu toe voor in al m'n Ubuntu installaties (Dapper, Feisty, Gutsy32 en Gutsy64) en wonderlijk genoeg zelfs in een WinXP die ik in een VirtualBox heb geïnstalleerd. Let op: dus niet bij de fysieke (echte) XP die ook nog op het systeem staat.

Gr,
Jim

Bandicoot

  • Gast
Tekstweergave Firefox
« Reactie #26 Gepost op: 2007/12/02, 22:50:47 »
Zag er bij mij ook een beetje raar uit, werd echter een heel stuk beter toen ik Tahoma als lettertype selecteerde bij uiterlijk (bij systeem/voorkeuren). De doorloop was bij mij weg toen ik in firefox bij mijn lettertypes geen minimale lettertype instelde. De pagina's gaven na het toepassen van het xml bestand veel grotere letters, dus minimale lettergrootte was niet meer nodig ...

Wel jammer dat het bij jou niet werkt .. Tcoh vreemd dat het verschillende uitwerkingen heeft ..

Wat het vettige betreft, heb je dit al eens geprobeerd :

sudo dpkg-reconfigure fontconfig-config   (1e optie kiezen voor standaard, 2e optie kiezen wat voor jou geldt, 3e optie nee)

Dan sudo dpkg-reconfigure fontconfig   en ff de x-server herstarten

JimZ

  • Gast
Tekstweergave Firefox
« Reactie #27 Gepost op: 2007/12/02, 23:25:13 »
ook dat laatste verhaal nog even meegenomen.

Ziet er allemaal wel netjes uit nu dus bedankt daarvoor. Probleempje is nog wel dat het door elkaar lopen van die tekst nu inderdaad weg was maar dat de tekstgrootte wel weer errug klein was geworden.

M'n oogjes zijn geen 20 meer ( ;) ) en dus de minimale tekstgrootte in FF nu op 12 gezet en da's een werkbaar (en voor mij vooral leesbaar) compromis.

Probleem opgelost zullen we dus maar zeggen. Ik heb inmiddels wel zoveel dingen veranderd dat ik bang ben dat ik het een volgende keer met geen mogelijkheid meer kan reproduceren vrees ik. Maar goed, da's van later zorg.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Gr,
Jim