Interactief > Testforum

USB verwijderen?

(1/2) > >>

Spidey-Westland:
Normaal zag ik op mijn bureaublad de stick die ik aansluit op de laptop.

Nu wordt die wel geopend, maar ik zie nergens een icoontje in taakbalk of bureaublad om de usb uit te werpen.

Wordt lastig om eerst de laptop uit te zetten om de usb er uit te halen.

Direct verwijderen is geen optie omdat de kans hoog is dat je stick onbruikbaar wordt. Dat is sneu als het sticks zijn van 16G en hoger.

Ik heb draaiende
Distributor ID:   Ubuntu
Description:   Ubuntu Impish Indri (development branch)
Release:   21.10
Codename:   impish

SPW

rico70:
Je stick wordt niet onbruikbaar als je hem niet juist verwijderd, in het ergste geval raakt je bestandssysteem corrupt.
Als je een poosje wacht tot alle schrijf handelingen klaar zijn kan je hem gewoon uittrekken

peer:
Op mijn systeem (debian kde) heb ik in de filemanager (dolphin) de mogelijkheid om een usb-stick veilig te verwijderen.

In het verleden (en nog steeds af en toe) gebruikte ik het programma "Schijven"(gnome disk utility) om een usbstick te koppelen of te ontkoppelen.  Werkt erg goed!!

Ik vind het een goede gewoonte om usbsticks eerst te ontkoppelen voordat ik ze verwijder.

Spidey-Westland:
@rico70, Bedankt, zal dat hanteren. Maar toch vind ik het vreemd dat het van de ene op de andere dag is verdwenen. Ga verder zoeken of ik er wat over vind op het internet.

@peer, Daar denk ik ook aan.

SPW

HWE64:
Ik doe dit altijd in de Bestandbeheerder. Daar zeg ik ontkoppelen en daarna zeg ik uitwerpen en kijk ik of deze daaruit weg is. Dit doe ik zowel in Mint als Xubuntu.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie