Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xonotic 0.5  (gelezen 2582 keer)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Xonotic 0.5
« Gepost op: 2011/09/10, 20:25:55 »
hallo!

ik zag vandaag op linux-game-database dat de eerste beta van xonotic uit is.
xonotic is een fork van nexuiz omdat er onvreden is ontstaan over het beleid van alientrap. alientrap wilde de broncode opnieuw uitbrengen onder een commerciële licentie zodat het bedrijf illfonic er een Xbox variant van kon maken. veel ontwikkelaars waren het er niet mee eens en zijn zelf verder gegaan als "xonotic" vandaar.

ik heb het spel gedownload en de eerste 8 levels gespeeld. het lijkt inderdaad op nexuiz, maar één ding springt er bovenuit:
 :o :o :o :o WAT EEN GRAPHICS!!  :o :o :o :o
zie voor U zelf: (afbeelding is verkleind, voor originele grootte: rechtsklik --> afbeelding bekijken)


wil iedereen die beweert dat linux geen goede games heeft, dit spel AUB downloaden, de effecten op ultra zetten, de schermresolutie veranderen naar 1920X1080 en het spel uitspelen?
download: http://www.xonotic.org/download/ (torrent en HTTP)
de zipfile moet je ergens uitpakken op je schijf (bij mij in documenten/game/xonotic) daarna dubbelklik je op xonotic-linux-glx.sh en kies je voor "uitvoeren".

3d (anaglyph of 3d-monitor)
xonotic heeft net als nexuiz 3d-ondersteuning (dit werkt dus ook in nexuiz)
dit die je als volgt:
ga naar opties, daarna tabblad misc en kies voor "geavanceerde instellingen"
zoek bovenin de balk naar "r_stereo"
zet voor anaglyph: "r_stereo_redcyan" op 1
zet voor 3d-tv "r_stereo_sidebyside" op 1 en configureer dit ook in de instellingen van je 3d-tv.

zet in ELK geval "r_stereo_separation" op 1 in plaats van 4. dat verminderd ghosting aanzienlijk!

screenshot (ook verkleind, rechtsklik --> afbeelding bekijken voor de volledige 1920X1080):

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Xonotic 0.5
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/10, 20:27:51 »
Wauw!! :o

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Xonotic 0.5
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/10, 20:53:43 »
Ziet er goed uit maar ben nog niet zo onder de indruk omdat ik bij die afbeeldingen nog steeds Unreal Tournament en Quake 3 zie.

Maar ga het bekijken wat het is.
Buiten dat het er goed uit ziet moet het ook een goede gameplay hebben.

in de filmpjes bewegen de personen net als in Quake en Unreal en daarmee lopen ze dus achter op de high end games.
Maar nogmaals als de game play goed is vind ik het prima. ik speel nog Unreal Touranament en zo omdat de gameplay gewoon goed is.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/10, 20:59:06 door emiel1976 »

Re: Xonotic 0.5
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/11, 14:22:58 »
Ik zie niet waar het nu zo uitblinkt. Ik bedoel: Nexuiz op Ultra geeft hetzelfde effect als Xonotic op Ultra.
Niettemin wel mooi hoor.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Xonotic 0.5
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/11, 15:42:48 »
Ik zie niet waar het nu zo uitblinkt. Ik bedoel: Nexuiz op Ultra geeft hetzelfde effect als Xonotic op Ultra.
Niettemin wel mooi hoor.

Daar ben ik ook mee eens.
Het ziet er wel goed uit maar het zit in de klasse van Unreal Tournament en Quake 3.
Je kunt het niet vergelijken met de highend games.

Gameplay is wel aardig maar ik zie weinig vernieuwend of iets wat meerwaarde geeft.

Let wel dat de lat hoog ligt met waar de grote game fabrikanten mee komen.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Xonotic 0.5
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/11, 17:45:29 »
Ik zie niet waar het nu zo uitblinkt. Ik bedoel: Nexuiz op Ultra geeft hetzelfde effect als Xonotic op Ultra.
Niettemin wel mooi hoor.

dat klopt, de engine is hetzelfde alleen de texures zijn verbeterd en de modellen zijn wat meer hi-poly.
op de screenshot hierboven zie je een level uit nexuiz wat ze opnieuw opgebouwd hebben, de details zijn een stuk beter dus in die zin ziet het er mooier uit!

Re: Xonotic 0.5
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/11, 22:13:03 »
@niekn: Toch zie ik weinig verschil.
@emiel: Inderdaad.
Maar ik speel wel elke dag Nexuiz, niet vanwege de graphics, maar omdat ik het gewoon een leuk spel vind :) En veel mensen kennen me nu ook daar :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Xonotic 0.5
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/11, 22:23:15 »
@Vistaus hier kennen ook veel mensen jou. :D
Je bent gewoon bekend.

Nexuiz is dicht bij het geen gebleven wat het was en Quake was al goed.
Ik speel graag Unreal Tournament omdat het nog altijd 1 van de beste FPS is net als Counterstrike.

Zal Nexuiz weer eens installeren en dan kijken hoe het gaat.
Kijken of ik je een keer tegen kom in het spel Vistaus.


Re: Xonotic 0.5
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/11, 22:26:06 »
Haha, is goed :D
Tuurlijk is Nexuiz geen high-end game, maar als je hem op Ultra zet, dan zijn de graphics toch best mooi (niet high-end, maar mooi genoeg) :)

Ik zit altijd op de server DCC Delight CTF onder de naam 'Duckhead'.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Xonotic 0.5
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/11, 22:42:50 »
Duckhead, origineel zeg. Ik denk dat ik mijn oude naam maar weer eens onder het stof vandaan haal en weer eens ga gebruiken.
Diegene die je heel de tijd neer knalt ben ik. XD

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Xonotic 0.5
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/12, 20:51:56 »
Nexuiz staat er op en ik ga van de week alles instellen zodat mijn muis en zo goed staat.

Re: Xonotic 0.5
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/12, 20:57:13 »
Is goed :)