Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: stopsoftwarepatents.eu petitie  (gelezen 3270 keer)

stopsoftwarepatents.eu petitie
« Gepost op: 2009/02/09, 17:29:24 »
Op http://stopsoftwarepatents.eu/ staat een petitie tegen softwarepatenten in de EU. Naast dat je als individu kunt stemmen, kun je ook als bedrijf, belangengroep of vereniging tekenen. Misschien iets voor Ubuntu NL?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline spawn

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/09, 17:59:01 »
mijn hantekening is geplaatst :)
''the quieter you become, the more you are able to hear''

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/09, 18:01:12 »
Ik dacht dat er geen softwarepatenten zijn in de EU?

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/09, 20:09:14 »
Ook getekend  :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline siegi

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/09, 20:13:01 »
Ik dacht dat er geen softwarepatenten zijn in de EU?
Nog niet. En dat moet ook zo blijven. Daarom stemmen dus.
Lees even rechts de geschiedenis op volgende site.
http://www.nosoftwarepatents.com/nl/m/intro/index.html

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/09, 20:29:12 »
Maar is het nou iets om het met Ubuntu NL als belangengroep te ondertekenen? Het zou wel een duidelijk signaal afgeven.

Misschien kunnen we zelfs Canonical aandmoedigen door een clausule aan de petitie toe te voegen. ;)
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/09, 20:46:49 »
Ik kan niet vinden waar je je handtekening moet zetten :S

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/09, 21:49:25 »
Naar beneden scrollen op de knop "teken als individu" klikken, gegevens invullen, daarna krijg je een e-mail waarin je op een link moet klikken, dan heb je getekend.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/09, 22:11:47 »
Dito Users. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/10, 17:15:42 »
Naar beneden scrollen op de knop "teken als individu" klikken, gegevens invullen, daarna krijg je een e-mail waarin je op een link moet klikken, dan heb je getekend.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Die knop zie ik niet :S

Offline Tom

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/10, 17:35:30 »
Naar beneden scrollen op de knop "teken als individu" klikken, gegevens invullen, daarna krijg je een e-mail waarin je op een link moet klikken, dan heb je getekend.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Die knop zie ik niet :S


Die links boven ( van de vier)


Dit kan U zeker helpen . is niet slecht gemeend hoor !
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 17:48:04 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/10, 22:09:15 »
Wanda Rooze, als ik op het plaatje klik, krijg ik alleen reclame te zien. Of is dat de bedoeling ???

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: Na nog een keer afsluiten van die site en opnieuw klikken krijg ik het plaatje wel vergroot te zien. Foutje in Firefox ???
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 22:11:59 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/11, 14:17:44 »
Wanda Rooze, als ik op het plaatje klik, krijg ik alleen reclame te zien. Of is dat de bedoeling ???

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: Na nog een keer afsluiten van die site en opnieuw klikken krijg ik het plaatje wel vergroot te zien. Foutje in Firefox ???
Wat reclame betreft geen idee , heb dat nog niet voor gehad...I love NoScript. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline gijsisok

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/11, 17:52:26 »
Ingevuld, ik hoef geen patent op een laadbalkje, een tekstvak waar je letters in kan voeren, en dan ook nog een patent voor de cijfers. Of een knop om een programma af te sluiten. Nee, auteursrechten is meer dan genoeg. Sommige bedrijven gaan namelijk te ver met patenten. Voorbeeld: http://webwereld.nl/nieuws/55064/microsoft-krijgt-tienduizendste-patent-toegewezen.html

Offline vanadium

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/11, 19:39:43 »
Tekenen, mensen, die petitie! Dit is belangrijk!

Offline spawn

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/11, 19:50:19 »
Tekenen, mensen, die petitie! Dit is belangrijk!

inderdaad dit is erg belangrijk! ik denk niet dat de mensen het zo ver laten komen, maar dan is het erg belangrijk dat iedereen die zijn vrijheid niet kwijt wil zijn stem laat horen en tekend.
''the quieter you become, the more you are able to hear''

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #16 Gepost op: 2009/02/11, 19:51:08 »
Ook getekend, goede zaak denk ik zo.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/11, 19:59:29 »
Goed dat jullie allemaal tekenen! Maar is het op deze manier niet meer een onderwerp dat beter in een ander forum past geworden?
Ik had in eerste instantie willen suggereren om Ubuntu NL als belangengroep te laten tekenen, maar daar gaat het nu niet echt meer over.
Niet dat het erg is dat jullie allemaal tekenen, ik denk dat het op deze manier misschien beter verplaatst kan worden. ;)
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #18 Gepost op: 2009/02/11, 20:45:21 »
Ow, nu snap ik het probleem. Ik ging steeds naar die website die siegi gaf. Bedankt allen voor de hulp :)

Offline siegi

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #19 Gepost op: 2009/02/11, 20:53:15 »
Ow, nu snap ik het probleem. Ik ging steeds naar die website die siegi gaf. Bedankt allen voor de hulp :)
Die link had ik gegeven omdat daar een goed overzicht stond van wat de geschiedenis was met betrekking tot software patenten in europa. En op die site staat ook in het groot een link naar softwarepatenten.eu . :)

Offline heir4c

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #20 Gepost op: 2009/02/11, 21:20:25 »
Wanda Rooze, als ik op het plaatje klik, krijg ik alleen reclame te zien. Of is dat de bedoeling ???

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: Na nog een keer afsluiten van die site en opnieuw klikken krijg ik het plaatje wel vergroot te zien. Foutje in Firefox ???
Wat reclame betreft geen idee , heb dat nog niet voor gehad...I love NoScript. :)
Ik krijg ook reklame als je het plaatje opent. Zal een die adblock moeten installeren.
Gijsbert, je kan die wegklikken met het tweede knopje van rechts (op de bovenbalk)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #21 Gepost op: 2009/02/18, 18:00:30 »
Getekend. Ook even een klein bannertje geplaatst op mijn site.

timmy

  • Gast
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #22 Gepost op: 2009/02/18, 20:09:22 »
Ook getekend (dubbel)  ;)

Offline Anco

  • Lid
Re: stopsoftwarepatents.eu petitie
« Reactie #23 Gepost op: 2009/02/18, 22:46:13 »
Ook even getekend
Linux user #485563