Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid  (gelezen 1201 keer)

Basuyn

  • Gast
Geluid
« Gepost op: 2008/05/03, 16:04:02 »
Hallo allemaal,

Ik heb een verse install van Hardy. Alles in orde behalve het geluid.
Zolang ik niet aan de systeemgeluiden kom (dus alles zonder geluid) geven de overige programma's goed geluid. Zodra ik echter geluiden toewijs aan de systeemgeluiden geven de andere programma's geen geluid meer.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Alvast bedankt,

Basuyn

Geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/03, 17:09:36 »
Misschien heb je hier wat aan: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=205449
Nog iets van de alsa site kijk even of je geluidskaart erbij staat met eventuele opmerkingen:
http://www.alsa-project.org/main/index.php/Main_Page
En van de documentatie site:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/h … uidskaart/
Ik heb wel eens twee geluiden over het zelfde kanaal gehad, alleen jouw probleem heb ik niet eerder van gehoord.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Basuyn

  • Gast
Geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/04, 12:49:08 »
Bedankt voor je reaktie,

ik heb echter nog geen oplossing gevonden. Het lijkt er op dat meerdere applicaties niet tegelijk gebruik kunnen maken van het geluid. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.

Wie heeft vergelijkbare problemen en reeds een oplossing gevonden?

Groeten,

Basuyn

Offline vilamar

  • Lid
Geluid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/04, 13:24:27 »
Citaat van: Basuyn
Het lijkt er op dat meerdere applicaties niet tegelijk gebruik kunnen maken van het geluid.
Heb ik hier ook ondervonden. Het is zelfs zo dat het actieve geluid even stottert als ik een andere applicatie open. Een probleem eigen aan HH?

Basuyn

  • Gast
Geluid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/05, 11:03:20 »
Hallo,


ik heb nu ubuntu met kde geïnstalleerd (kubuntu 8.04 met kde3.5.9). Het gekke is dat de geluidsproblematiek hier totaal niet speelt.

Het zou kunnen zijn dat onder ubuntu met gnome niet goed functioneert. Het lijkt er dus op dat kde dit beter voor elkaar heeft.

Misschien kunnen meer ervaren mensen op linux-gebied hier iets over zeggen?

Groeten,

Basuyn

Basuyn

  • Gast
Geluid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/08, 13:16:26 »
Hallo allemaal,

heeft nog niemand een oplossing gevonden voor de geluidsproblematiek in ubuntu?
Het heeft volgens mij te maken met het nieuwe pulseaudio. Bij mij willen meerdere applicaties niet gelijk gelluid geven.

Als ik de systeemgeluidjes aanzet kan ik niet eens games spelen. Het geluid is er (zeker in full-screen modus) dan helemaal niet.


Ik zou heel graag een oplossing willen omdat ik ubuntu vanwege alle zaken die wel goed gaan erg op prijs stel.


Vriendelijke groeten,

Basuyn

Offline vilamar

  • Lid
Geluid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/08, 15:06:16 »
Citaat van: Basuyn
heeft nog niemand een oplossing gevonden voor de geluidsproblematiek in ubuntu?
... Bij mij willen meerdere applicaties niet gelijk gelluid geven.
Basuyn
Na enkele updates is dit nog steeds niet vanzelf opgelost. Echt wel storend, bijvoorbeeld wanneer Youtube open staat op Firefox, zonder dat er een filmpje loopt, dan kan ik ondertussen o.a. Rhythmbox niet gebruiken, andersom ook niet.

Iemand een oplossing?

Geluid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/08, 18:53:25 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vilamar

  • Lid
Geluid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/09, 18:01:11 »
Citaat van: Gijsbert
https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshooting?action=show&redirect=DebuggingSoundProblems is dit wat zie vooral punt 9

Met vriendelijke groet,

Gijs
Firefox en Rhythmbox doen het nu samen. Met andere applicaties lukt het niet, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb wat zitten knoeien met de link van Gijs (waarvoor dank), maar hoe het nu juist opgelost werd weet ik niet.

alsa-oss er op gezet en dan:
aoss rhythmbox
aoss firefox

In systeem > voorkeuren > geluid > alles op ALSA gezet. Dus niet op OSS omdat dit geen resultaat gaf.