Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows partitie verbergen in linux  (gelezen 1257 keer)

bartz

  • Gast
Windows partitie verbergen in linux
« Gepost op: 2007/06/01, 22:06:32 »
Ik heb ubuntu feisty fawn geinstalleerd naast Windows. Nu staat er op mijn desktop van linux ook nog een snelkoppeling naar de windows partitie. Die snelkoppeling wil ik daar weg, als ik via locaties>computer er kan komen vindt ik genoeg. Hoe kan ik dat icoontje wegkrijgen ?

Guus

  • Gast
Windows partitie verbergen in linux
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/01, 22:19:55 »
"gconf-ditor" openen
Zoeken naar nautilus en dan vinkje voor "Show Drive icons on desktop" weghalen


Bron: http://www.hostingforum.ca/540267-how-do-you-hide-drive-icons-desktop.html

bartz

  • Gast
Windows partitie verbergen in linux
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/01, 23:16:34 »
Bedankt, het is gelukt.

Offline vanadium

  • Lid
Windows partitie verbergen in linux
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/02, 14:51:26 »
Een andere mogelijkheid (dan behoud je tenminste nog de iconen die je wel wil hebben, bijvoorbeeld van USB sticks of schijven) is in /etc/fstab de windows partitie op een andere plaats dan onder /media te mounten, bijvoorbeeld onder het traditionele /mnt.

Windows partitie verbergen in linux
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/02, 15:34:07 »
Citaat van: vanadium
Een andere mogelijkheid (dan behoud je tenminste nog de iconen die je wel wil hebben, bijvoorbeeld van USB sticks of schijven) is in /etc/fstab de windows partitie op een andere plaats dan onder /media te mounten, bijvoorbeeld onder het traditionele /mnt.
Of een # ervoor dan laat hij ze ook niet zien.

dus dan moet je in de terminal intikken:

sudo cp /etc/fstab /etc/fstab.backup
sudo gedit /etc/fstab
En dan de windows partitie opzoeken en er een # voor halen.

Eerst maak je er een copy van zodat je altijd de originele kan terug zetten als er iets fout gaat.

Offline woteb

  • Lid
Windows partitie verbergen in linux
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/02, 15:36:49 »
Citaat van: thijssie
Citaat van: vanadium
Een andere mogelijkheid (dan behoud je tenminste nog de iconen die je wel wil hebben, bijvoorbeeld van USB sticks of schijven) is in /etc/fstab de windows partitie op een andere plaats dan onder /media te mounten, bijvoorbeeld onder het traditionele /mnt.
Of een # ervoor dan laat hij ze ook niet zien.
Dan is die partitie ook helemaal niet benaderbaar ;)
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Windows partitie verbergen in linux
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/02, 15:38:16 »
Citaat van: woteb
Citaat van: thijssie
Citaat van: vanadium
Een andere mogelijkheid (dan behoud je tenminste nog de iconen die je wel wil hebben, bijvoorbeeld van USB sticks of schijven) is in /etc/fstab de windows partitie op een andere plaats dan onder /media te mounten, bijvoorbeeld onder het traditionele /mnt.
Of een # ervoor dan laat hij ze ook niet zien.
Dan is die partitie ook helemaal niet benaderbaar ;)
woepsie verkeerd gekeken, maar mocht je toch niet meer bij de windows partitie wilt komen kan je het bovenstaande doen :D

Offline woteb

  • Lid
Windows partitie verbergen in linux
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/02, 16:04:11 »
Hij heeft het wat verwarrens geformuleerd (als je snel leest), maar die partitie moet alleen op de desktop onzichtbaar zijn, voor de rest moet hij er wel bin kunnen. De snelkoppeling op de desktop moet weg.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)