Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs  (gelezen 1165 keer)

KwastjeModus

  • Gast
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Gepost op: 2008/02/02, 13:23:12 »
Beste mensen,

Mijn systeem wordt trager en trager. Muisklikken worden pas na een seconde of drie a vier opgevolgd door wat actie, maar zelfs dat niet altijd.
Is er een manier om dit te verhelpen.
Ik heb gewoon een machine die voorheen zonder problemen deed wat ie moest doen. Voldoende geheugen etc en ook een gewone pentium processor.
Heeft iemand een ideetje om de boel weer turbo te krijgen zoals vanouds?

Paat

  • Gast
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/02, 13:32:20 »
al gewoon pc uitgezet en hem ff goed uit laten rusten? dus niet herstarten maar compleet uitzetten en ff 5 min wachten en weer opstarten. werkte op mijn oude pc nog wel is

verder is het handig om programma's die je toch niet meer gebruikt te verwijderen.. maar waarschijnlijk kan je deze oplossingen zelf ook wel bedenken :P

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/02, 13:36:22 »
Sinds wanneer is het zo traag geworden?
Heb je toen wat instellingen veranderd, programma's geïnstalleerd of verwijderd?
Staan de desktop effects nu aan?

Kijk ook eens in de systeemmonitor om te zien welk proces voor de grootste vertraging zorgt.
Vertel ons ook hoeveel geheugen er vrij is en hoeveel swap ruimte er in gebruik is.

Offline maxpower

  • Lid
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/02, 13:36:33 »
jah of kijk is met top of je een proces hebt gebruik die je processor op vreet?

Eider

  • Gast
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/02, 13:50:41 »
Heb je misschien Compiz Fusion geinstalleerd? Dit kost best veel snelheid op een wat oudere computer.

Offline maxpower

  • Lid
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/02, 13:56:50 »
ja probeere eens alt+f2 en dan "killall compiz.real"
en dan alt+f2 en dan "metacity"

KwastjeModus

  • Gast
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/03, 16:58:04 »
Computer uitzetten geef inderdaad even wat opluchting, maar toch reageert de comp nog steeds trager dan ik gewoon ben. TOP geeft de volgende uitvoer: http://img253.imageshack.us/my.php?image=schermafdrukleoubuntuxn8.png
Dat lijkt niet echt verontrustend toch?
Ik heb inderdaad Compiz aanstaan, maar die staat al vanaf 20 oktober aan en heeft tot voor een week geleden geen problemen gegeven. (Of is bekend dat Compiz na enige tijd voor vertraging zorgt?)

Ik heb in de tussentijd feitelijk niets veranderd aan de instellingen of programma's er bij gezet of eraf gehaald. Ik haal gewoon wat bestanden binnen met hellanzb en stuur wat mailtjes. Af en toe wat branden. Meer feitelijk niet.

Offline maxpower

  • Lid
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/03, 17:31:36 »
geeft even wat opluchting.. is er niet iets mis met je hardware ofzo? slecht gekoelt enzo? ik kan je screenshot niet zien op een 1 ofa ndere manier :S echt vaag..  wat gebeurt er als je een nieuw account maakt en je deze gebruikt? is die ook traag?

Offline joop905

  • Lid
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/03, 17:34:39 »
die link krijg ik niet open
zet het als (quote)  
Citaat
Dit is de tekst die ik wil citeren.

Offline joop13

  • Lid
Gutsy Gibbon wordt heel traag, nee nog trager zelfs
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/03, 20:01:58 »
Het kan een hardware probleem zijn zonder dat de computer er ernstig op reageert. Je zou kunnen proberen om alle kaarten inclusief geheugen eens aan te drukken dan wel ze even te verwijderen en terug te plaatsen.

Bij mij bleek een ernstig vertragend probleem uitsluitend te zitten in het contact van de netwerkkaart in zijn slot. Ik kreeg zelfs de 'gehate' piepjes van een hardwareprobleem. Na aandrukken deed de computer het wel weer, maar leverde ook vertragingen op en een muis die niet meer reageerde en een niet volledig opstarten van Gnome desktop. Op een bepaald moment was ik zelf eth0 kwijt. Na het verwijderen en terugplaatsen van de netwerkkaart is het probleem nu volledig voorbij en loopt de computer weer als een zonnetje. :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,