Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geheugen erbij zetten  (gelezen 1041 keer)

Geheugen erbij zetten
« Gepost op: 2008/07/16, 11:40:35 »
Vanavond heb ik boven mijn 512 ram die ik nu heb nog eens 2 gb erbij..
Vroeg me af.. als ikdie 512 ookwil laten zitten(zit nu in het eerste slotje) kan ikdie dan gewoon laten zitten en die 2 rammetjes van 1gb per stuk ergewoon naast doen..? of kanikdie 512 beter in een ander slotje doen? weet niet ofdat wat uitmaakt namelijk? is bytheway allemaal kingston..
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Geheugen erbij zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/16, 12:01:05 »
Je kan het beste in de handleiding van het moederboard kijken welke combinaties mogelijk zijn.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Geheugen erbij zetten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/16, 12:06:53 »
Je zegt ze zijn hetzelfde ??

Ik betwijfel dit.
Die Gig rammetjes zullen ongetwijfeld sneller zijn en dus zal die 512 maar kwaad dan goed doen als je die erin laat zitten.

Goede raad is duur, dus haal die 512 eruit, stop hem netjes in de verpakking en bewaar die goed.
Mocht ooit eens iet fout gaan of die Gig rammetjes stuk gaan kan je in 5 minuten ff die 512 weer gebruiken in afwachting van de garantie afwikkeling.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Geheugen erbij zetten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/16, 13:36:22 »
dus de combinatie gaat niet samen? ik dacht dat die ram gewoon bij elkaar werd gerekend.. mocht ik die 512 erin laten zitten en hij pakt hetniet start misschien mijn pc nietop.. maar hetkan toch geen kwaad voor de ram zelf ofwel? of kan ikhet beter helemaal niet proberen en het er gelijk uithalen?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Dave

  • Lid
Geheugen erbij zetten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/16, 14:27:08 »
zoals gezegd zal het systeem naar alle waarschijnlijkheid alleen maar trager worden met die 512 erbij.
die 2 gig is ook ruimschoots genoeg.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Geheugen erbij zetten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/16, 17:23:31 »
Mescaline, je PC zal wel opstarten, maar het totale geheugen werkt op de snelheid van het traagste geheugenlatje dat er in zit.
Je vergeet trouwens een hoop te melden:
- Welk soort ram geheugen is je 512mb latje (DDR-400, DDR2-533, 677, 800,... ???)
- Welk soort is die 2gb? Hetzelfde als die 512 of anders? En neen, het merk alleen is echt niet genoeg. Kingston maakt wel 200 verschillende soorten ram-geheugen.
- Zijn de latency's hetzelfde? Meestal wordt dit aangeduid op het latje zelf als CL4 of CL5 of iets dergelijks (CL staat hier voor CAS Latency). Als dit niet hetzelfde is op alle latjes op dezelfde snelheid, dan krijg je mogelijk conflicten tussen je geheugenlatjes
- etc...

Dus: meer info please ;)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Geheugen erbij zetten
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/16, 19:38:50 »
Srry helemaal vergeten te vermelden.. mijn kingston ram wat er nu inzit is DDR2 welke snelheid die heeft staat er niet op.. alleen 512 ram verder weet ikhet niet..
Ben niiet thuis dus kan geen verdere info geven.. die mbram die ik gekocht heb zijn 677.. maar die 512 haal iker gewoon uit.. jullie zijn allemaal zeker vanje zaak.. dus zet er gewoon die nieuwe 2 gb in over een uurtje.. 2 gb is meer dan genoeg voor ubuntu.. het draaid al goed op 512 haha ;) bedankt voor jullie tips :)
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline ivo

  • Lid
Geheugen erbij zetten
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/16, 21:00:11 »
Ik heb in mijn bak op 512M, 2G erbij geprikt en ben uitermaaaaate tevreden over die actie. PC speert als de brandweer vergeleken bij voorheen.
Gewoon 1 2G plankje gekocht bij de computerzaak hier naast de Appie Heijn, zonder te letten op merk, snelheid, of wat dan ook. En ja, als je de optimale combinaties plankjes naast elkaar prikt zal de performance misschien 2(?)% beter zijn, maar merk je dat in dagelijks gebruik???
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Geheugen erbij zetten
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/16, 21:51:28 »
heb 512 eruit gehaald.. en de 2gb erin.. werkt perfect! bedankt voor jullie raad.. :D
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Geheugen erbij zetten
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/16, 23:52:57 »
Goed Mescaline, top!

@Ivo: het gaat echt wel meer zijn dan 2% verschil hoor, afhankelijk van welke soorten je naast elkaar steekt. Als je bv. 2 latjes DDR400 naast een latje DDR266 steekt... tja, die van 400Mhz draaien dan op 266Mhz, reken zelf maar uit ;)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °