Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] pinter Brother installeren lukt niet  (gelezen 1617 keer)

[OPGELOST] pinter Brother installeren lukt niet
« Gepost op: 2012/02/03, 23:19:38 »
L.S.

Ik probeer mijn printer te installeren volgende handleiding op deze pagina: http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/instruction_prn3.html#prin

ik krijg echter de volgende foutmeldingen:

Citaat
root@mart-desktop:/home/mart# dpkg -i --force-all dcpj715wlpr-1.1.3-1.i386.deb
(Database inlezen ... 184999 files and directories currently installed.)
Voorbereiden om dcpj715wlpr 1.1.3-1 te vervangen (door dcpj715wlpr-1.1.3-1.i386.deb) ...
Uitpakken van vervangende dcpj715wlpr ...
Instellen van dcpj715wlpr (1.1.3-1) ...
mkdir: kan map ‘/var/spool/lpd/dcpj715w’ niet aanmaken: Bestand of map bestaat niet
chown: kan geen toegang krijgen tot ‘/var/spool/lpd/dcpj715w’: Bestand of map bestaat niet
chgrp: kan geen toegang krijgen tot ‘/var/spool/lpd/dcpj715w’: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot ‘/var/spool/lpd/dcpj715w’: Bestand of map bestaat niet
root@mart-desktop:/home/mart#

Iemand een idee wat ik verkeerd doe, of waarom ik de melding 'Bestand of map bestaat niet' of liever hoe ik dat weer ongedaan maak? Want het lukt vervolgens niet om het vervolg van de installatieprocedure tot een goed einde te brengen.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2012/02/08, 12:13:19 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Dave

  • Lid
Re: pinter Brother installeren lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/04, 12:15:32 »
1 melding dat die map niet aangemaakt kon worden en 4 meldingen dat die map (nog) niet bestaat.
Misschien een idee om zelf die map aan te maken?

Re: pinter Brother installeren lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/08, 12:12:54 »
Dankje Dave. Toch maar wat verder gezocht op internet en uiteindelijk de oplossing gevonden
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: [OPGELOST] pinter Brother installeren lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/08, 12:15:22 »
Arme linuxgebruikers met een Brother printer. Ze vinden dit draadje, met opgelost voor de titel, en moeten nu toch nog wat verder zoeken op internet ...

Re: [OPGELOST] pinter Brother installeren lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/08, 12:26:23 »
Dat is waar Vanadium:

Ook al weet ik het verschil niet tussen Cupswrapper driver en LPR driver, door uitproberen bleek dat ik ze alle twee moest installeren (met Gdebi Package installer).
De uitdaging ligt nu bij het aan de praat krijgen van de scannerfunctie van hetzelfde apparaat... en van het aan de praat krijgen onde UBUNTU 63 bits - lukte vanochtend ook niet. We zoeken nog even verder

http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/download_prn.html#DCP-J715W
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline koos4401

  • Lid
Re: [OPGELOST] pinter Brother installeren lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/08, 13:26:28 »
Citaat
.. en van het aan de praat krijgen onde UBUNTU 63 bits - lukte vanochtend ook niet
dat zal je nóóit lukken!
Misschien heb je op UBUNTU 64-bits nog wel een kans... ;)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: [OPGELOST] pinter Brother installeren lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/08, 15:52:11 »
scherp koos!
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: [OPGELOST] pinter Brother installeren lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/11, 09:49:16 »
Waarom voer je dat commando niet uit als root?

sudo su
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: [OPGELOST] pinter Brother installeren lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/11, 18:54:51 »
Beste,

Misschien begrijp ik je niet goed, maar onder Debian heb je twee terminals: de gewone, en een als root. Zoals uit de listing blijkt werkte ik als root.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.