Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beatport downloader  (gelezen 1736 keer)

Beatport downloader
« Gepost op: 2012/04/19, 22:37:48 »

Ik heb een Beatport account en koop daar af en toe muziek, maar als ik die wil downloaden moet ik het ofwel manueel één voor één doen ofwel via de hulp van BeatportDownloader. Die downloader is echter alleen beschikbaar voor Windows en Mac, dus ben ik beginnen zoeken naar een Linux-alternatief...
Als ik Beatport Downloader Ubuntu bij Google ingeef, kom ik Beatport Mover tegen op de site Softpedia... Nu vroeg ik me af of dit een betrouwbare bron is en of ik dit zonder problemen kan installeren op Kubuntu 11.10?

(Het is een jar-bestand)

Iemand die hier meer over weet of enige ervaring mee heeft?
Dank bij voorbaat ;)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Beatport downloader
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/19, 23:12:57 »
.jar is Java dus dat moet gewoon werken op (K)ubuntu. Wat wel kan is dat het niet werkt met OpenJDK en dat je handmatig Oracle Java moet installeren (http://sites.google.com/site/computertip/java), maar altijd eerst met OpenJDK proberen. Een .jar bestand hoef je ook niet echt te installeren, alles zit daar al in. Je voert het gewoon uit. Met dubbelklikken op het bestandje of via de commandline kan dat met met java -jar naamvanbestand.jar Dan zie je ook beter wat er mis gaat indien het programma niet wil starten.

Je hebt om een java bestand uit te voeren geen rootrechten nodig dus het zal niet direct je systeem kunnen slopen. Of het een betrouwbaar programma is? Geen idee :D

Re: Beatport downloader
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/19, 23:21:28 »
.jar is Java dus dat moet gewoon werken op (K)ubuntu. Wat wel kan is dat het niet werkt met OpenJDK en dat je handmatig Oracle Java moet installeren (http://sites.google.com/site/computertip/java), maar altijd eerst met OpenJDK proberen. Een .jar bestand hoef je ook niet echt te installeren, alles zit daar al in. Je voert het gewoon uit. Met dubbelklikken op het bestandje of via de commandline kan dat met met java -jar naamvanbestand.jar Dan zie je ook beter wat er mis gaat indien het programma niet wil starten.

Je hebt om een java bestand uit te voeren geen rootrechten nodig dus het zal niet direct je systeem kunnen slopen. Of het een betrouwbaar programma is? Geen idee :D

Bedankt voor je antwoord :)

Om die downloader te kunnen gebruiken op Windows moet ik mijn Beatport accountgegevens (naam en wachtwoord) ingeven. Dat zal ik in de Linux versie ook moeten doen, daarom vroeg ik me af of het wel een betrouwbare site is om van te downloaden zodat ik mijn gegevens niet zomaar aan eender wie weggeef. Ik weet het, het is waarschijnlijk veel te ver gezocht, maar ik zit wel in met mijn veiligheid =D

ik lees overal dat er geen virussen zijn voor Linux, maar hoe zit dat met hackers?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/19, 23:24:28 door stieviegonzales »
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Beatport downloader
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/20, 01:02:22 »
Tja het is altijd zo, zodra je externe programma's gaat installeren (buiten de pakketbronnen om) dan neem je een risico. Het is dan een kwestie van vertrouwen, reputatie (hoeveel mensen gebruiken het product en wat schrijven ze er over) en belangrijker: je eigen verstand. Is de uitgever bekend en is het een officieel kanaal (bijvoorbeeld een Firefox .deb vanaf de website van Mozilla) dan kun je gevoegelijk aannemen dat het goed is. Ook het soort bestand maakt natuurlijk uit. Een installatiescript dat om je wachtwoord vraagt kan meer schade aanrichten dan een Javaprogramma dat je zonder rootpermissies uitvoert.

In het geval van dit programma is het positief dat het al lang op Softpedia en Sourceforge staat (als het programma malware was zou dat toch wel gemeld zijn inmiddels) en het heeft een GPL-licentie. Dat hoeft niet te betekenen dat het geen malware is maar is wel een positieve indicator. Iedereen kan in de code kijken dus als daar iets kwaadaardigs staat is de kans groter dat iemand het heeft opgemerkt. Dit is de officiele projectsite: http://beatmover.sourceforge.net/ Het is blijkbaar wel een ouder project, de laatste uploads van de ontwikkelaar zijn van 4 jaar geleden.