Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bluetooth: bestanden doorsturen  (gelezen 1199 keer)

Offline kristofdl

  • Lid
bluetooth: bestanden doorsturen
« Gepost op: 2014/10/08, 16:15:06 »
Hallo,

Een kleine vraag:

Ik heb een laptop (vaio) en een asus tablet met android.  Beiden hebben bluetooth en ik heb beide toestellen kunnen koppelen aan elkaar.  Bij bluetooth bovenaan zie ik het model van de tablet staan en ook in de tablet is de computer zichtbaar.

Ik kon reeds bestanden doorzenden van de computer naar de tablet via bluetooth.  Ik probeerde het omgekeerde: van de tablet  naar de pc maar blijkbaar gaat dit niet.  (kan bestand niet sturen naar ubuntu-0)... heeft er iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Bij het versturen naar de tablet vanuit de computer komt er bovenaan een melding: asus probeert een bestand te versturen.   Bij ubuntu verschijnt er niets als ik bestanden probeer te zenden van de tablet naar de pc.

Groeten,
Kristof

Offline kristofdl

  • Lid
Re: bluetooth: bestanden doorsturen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/08, 18:08:53 »
Ok, heel erg bedankt voor je antwoord!  Dit biedt inderdaad al een oplossing maar mijn nieuwsgierigheid prikkelt toch nog een beetje...  zijn er bluetoothgebruikers?

Re: bluetooth: bestanden doorsturen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/08, 21:25:26 »
Kristofdl,heb je op de Ubuntu computer blueman geinstalleerd?Daarmee kreeg ik het wel voor elkaar.Zit in de repo's.  ;)
Kubuntu 20.04

Offline kristofdl

  • Lid
Re: bluetooth: bestanden doorsturen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/15, 16:46:52 »
hallo,

werkt perfect, machtig ding!  Op de tablet zelf moest ik ook wel een bluetoothprogramma installeren, anders weigerde hij dienst.  Nu alles in orde!

merci

Re: bluetooth: bestanden doorsturen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/15, 17:22:23 »
Mooi dat het gelukt is.   :)
Kubuntu 20.04