Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] XCFA alleen in Frans of Engels?  (gelezen 2716 keer)

Offline wowo

  • Lid
[Opgelost] XCFA alleen in Frans of Engels?
« Gepost op: 2010/08/17, 01:10:58 »
Heb het programma XCFA (X Convert File Audio) geinstalleerd via het Ubuntu softwarecentrum.

Helaas is het programma in de Franse taal.

In het Ubuntu softwarecentrum is het screenshot, vreemd genoeg, in het Engels.

Hoe kan ik dit programma in de Engelse taal (of Nederlands) krijgen ?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/23, 11:00:59 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Bloom

  • Lid
Re: XFCA alleen in Frans ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 10:32:45 »
XCFA (niet XFCA) is hard-coded in het Frans. Frans is immers een wereldtaal en iedereen spreekt dat, toch? Welkom tot de houding van Franstaligen elke dag in België. Ik heb daarover gemaild met de leidende auteur van xcfa (gelukkig spreek ik wel Frans) en hij heeft me beloofd dat versie 4.0.0 (dat nu in beta2 fase is, huidige versie is 3.7.3) behoorlijk meertalig zal zijn. En hoewel er bij de huidige versie in de "who's who" gesproken wordt over mensen die gewerkt zouden hebben aan een Engelse en Duitse vertaling, schijnt die nooit uitgebracht te zijn. Nog even geduld dus. Ondertussen kun je natuurlijk woorden van de UI die je niet begrijpt, even voorleggen aan Google Translate.

Offline wowo

  • Lid
Re: XCFA alleen in Frans ?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/17, 11:24:55 »
XCFA (niet XFCA) is hard-coded in het Frans. Frans is immers een wereldtaal en iedereen spreekt dat, toch? Welkom tot de houding van Franstaligen elke dag in België.
:D
Zal geduldig afwachten.
Mijn Frans is dusdanig dat ik er wel wijs uit kan worden, maar mijn Engels is stukken beter.

Het programma ziet er op het eerste gezicht fraai en up to date uit, maar ik kom er niet achter welke versie Lame het programma gebruikt.

Voorlopig blijf ik nog gebruik maken van foobar2000 onder wine voor het converteren van muziekformaten omdat je daar zelf de lame-versie kan bepalen.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Bloom

  • Lid
Re: [Opgelost in de toekomst?] XCFA alleen in Frans ?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/17, 11:31:54 »
Hij gebruikt de in Ubuntu geïnstalleerde lame. Bij mij is dat v3.98.2.
Je kunt daarvan afwijken door deze te deïnstalleren en dan de door jou gewenste versie van lame te installeren.

Offline wowo

  • Lid
Re: [Opgelost] XCFA alleen in Frans ?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/17, 11:48:27 »
Hij gebruikt de in Ubuntu geïnstalleerde lame. Bij mij is dat v3.98.2.
Je kunt daarvan afwijken door deze te deïnstalleren en dan de door jou gewenste versie van lame te installeren.
Bedankt voor je antwoord.
Dan ga ik er mee aan de slag.
Weet je misschien ook of het toepassen van replaygain (trackgain) op een grote hoeveelheid bestanden tegelijk net zo snel gaat als bij foobar2000?
(ik vermoed van wel omdat ze beiden gebruik maken van lame)
Als dat zo is kan ik, wat deze zaken betreft, in het vervolg met 1 native linuxprogramma uit de voeten.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/17, 13:29:01 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Bloom

  • Lid
Re: [Opgelost in de toekomst?] XCFA alleen in Frans ?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/17, 11:53:14 »
Geen idee. Ik werk zelf niet met Windows en foobar2000 heb ik nog nooit gebruikt. Mijn ervaring is dat dezelfde software onder Windows en onder Linux (en dat geldt dan ook voor lame) meestal beter presteert onder Linux.

Offline vanadium

  • Lid
Re: [Opgelost in de toekomst?] XCFA alleen in Frans ?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/17, 12:11:19 »
Weet je misschien ook of het toepassen van replaygain (trackgain) op een grote hoeveelheid bestanden tegelijk net zo snel gaat als bij foobar2000?
(ik vermoed van wel omdat ze beiden gebruik maken van lame)
Het toepassen van replaygain heeft niet met lame te maken. De benodigde software hangt af van het bestandsformaat. Als je Foobar gebruikt, dan merk je dat niet: Foobar zorgt onder de motorkap voor de juiste bewerkingen. Onder Linux moet je spijtig genoeg zelf de juiste tool voor de job kiezen (metaflac voor FLAC, vorbisgain voor OGG, mp3gain vor mp3, ...) , tenzij jou XCFA programma dit ook zelf afhandelt.
De snelheid van het replaygainen zou inderdaad vergelijkbaar moeten zijn als onder Windows.

Offline wowo

  • Lid
Re: [Opgelost] XCFA alleen in Frans ?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/17, 13:28:03 »
Onder Linux moet je spijtig genoeg zelf de juiste tool voor de job kiezen (metaflac voor FLAC, vorbisgain voor OGG, mp3gain vor mp3, ...) , tenzij jou XCFA programma dit ook zelf afhandelt.
Het lijkt erop dat ik in XCFA met een commandoregel replaygain kan afhandelen. ("user-defined expert options" onder "preferences > mp3")

Maar het gekke komt nog:
Op mijn laptop heb ik XCFA alleen in het Frans werkend gekregen en toen ik dit programma op mijn desktop ging installeren (ook via ubuntu software centrum) kreeg ik een (hard-coded) Engelse versie (3.7.3)
 ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
XCFA is aldus nu toch ook in het Engels te verkrijgen.

ps ben benieuwd of deze Engelse versie ook op mijn laptop kan krijgen. Zie nieuw draadje
« Laatst bewerkt op: 2010/08/17, 14:21:36 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
XCFA installatie Engelse versie
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/17, 14:35:32 »
Op mijn laptop heb ik via Ubuntu softwarecentrum XCFA geïnstalleerd.
Het resultaat was een Franse versie van XCFA.

Op mijn desktop heb ik ook via Ubuntu softwarecentrum XCFA geïnstalleerd.
Op deze desktop kreeg ik een Engelse versie van XCFA.

Nu wil ik graag op mijn laptop ook de Engelse versie van dit programma krijgen, maar ik krijg ik dit voor mekaar ?
 ???
De softwarebronnen op beide computers zijn volgens mij gelijk.
Het enig verschil wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken dat bij taalondersteuning bij mijn laptop "nederland (nederlands), nederlands en Engels" staat. Terwijl bij mijn desktop "nederland (nederlands) en Engels.
Op geen van de computers is overigens frans geïnstalleerd.
Het programma XCFA is "hard" in de desbetreffende taal gecodeerd.
 
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Bloom

  • Lid
Re: [Opgelost] XCFA alleen in Frans ?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/17, 15:44:59 »
Ik heb hem ook geprobeerd op mijn Ubuntu desktop en kreeg de Franse versie. Geen Engelse versie te vinden. Rarara???

Offline Bloom

  • Lid
Re: XCFA installatie Engelse versie
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/17, 15:50:09 »
Mijn desktop is een 64-bit Ubuntu 10.04 en hij is ingesteld als Nederlands (België). Geen Engels en geen Frans. Ik kreeg alleen de Franstalige versie en toen ik daarover e-mailde met de auteur, liet die mij verstaan dat Frans hardcoded was en dat ik helemaal geen Engels kon krijgen, tenzij in de nieuwe versie 4.0.0 die binnenkort moet verschijnen. Vreemd hoor.

Offline wowo

  • Lid
Re: [Opgelost] XCFA alleen in Frans ?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/17, 16:03:56 »
Ik heb hem ook geprobeerd op mijn Ubuntu desktop en kreeg de Franse versie. Geen Engelse versie te vinden. Rarara???
Inderdaad heeeeel vreemd, maar toch echt waar.
bv: File Tabs Tools Help
ipv: Fichier Onglets Outils Aide
Echt het hele programma heb ik op mijn desktop in het Engels.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
Re: XCFA alleen in Frans of Engels?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/23, 11:00:36 »
Op mijn laptop heb ik als volgt nu ook het programma XCFA in het Engels:
- Evt oude XCFA in het Frans verwijderen via het Ubuntu softwarecentrum
- Taal van Ubuntu via Taalondersteuning instellen op Engels.
- Ubuntu afmelden en weer aanmelden. Als het goed is, is Ubuntu nu Engelstalig.
- Installeer XCFA via het Ubuntu softwarecentrum.
- Je hebt nu XCFA in het Engels. :D
- Verander de taal van Ubuntu via Taalondersteuning weer in Nederlands.
- Ubuntu afmelden en weer aanmelden. Als het goed is, is Ubuntu nu Nedrlandstalig en XCFA blijft in het Engels.

XCFA is een prachtig programma en het proberen zeker waard.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS