Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RPD ubuntu 12.04 naar MS Vista probleem.  (gelezen 349 keer)

Offline Roycoman

  • Lid
RPD ubuntu 12.04 naar MS Vista probleem.
« Gepost op: 2012/10/04, 20:26:15 »
Hallo,

als gebruiker ben ik niet zo'n techneut, en heb een jaar lang met gemak via RDP  van Ubuntu naar een MS XP machine omdat ik een programma moet gebruiken dat niet geschikt is voor Ubuntu.

Nu heb ik die MS machine vervangen voor een  andere, en op deze draait Vista.
Na alles geinstalleerd te hebben dacht ik even een RDP verbinding aan te maken, maar zo simpel gaat dat tot nu toe niet.

Ik heb in Vista een uitzondering voor 'bureaubald op afstand gemaakt en met Remmina, Remote desktop Client en zelfs KRDC verbinding gemaakt. Maar helaas kom ik niet verder dan het inlog scherm van Vista, want inloggen lukt me niet.

Ik heb een gebruiker aangemaakt op Vista met naam en wachtwoord. Inloggen op de machine zelf lukt prima :-)
Maar zodra ik probeer in te loggen via een RDP of VCN verbinding krijg ik de melding 'de gebruikersnaam of het wachtwoord is ongeldig'
De capslock staat uit, en verder kom ik even niet.

Hoogstwaarschijnlijk is het simpel op te lossen, maar ik kom er even niet uit!

Roycoman

Offline Roycoman

  • Lid
Re: RPD ubuntu 12.04 naar MS Vista probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/04, 21:42:53 »
Euh, opgelost! In de RDP client had ik al naam en wachtwoord ingevuld en dat werkt in dit geval niet.
Ik kwam er achter door een ander account op Vista aan te maken en zonder logingegevens in de RDP client verbinding te maken.
Inloggen werkt, storm in een glas water!!