Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instalatie  (gelezen 605 keer)

kellisch

  • Gast
Instalatie
« Gepost op: 2008/08/13, 22:20:10 »
hee hallo...



als eerste mijn laptop....

mobile AMD Atlon (tm) XP 2500+
60 gig samsung
Toshiba DVD rom
512 mb intern
en mijn video kaart kan ik niet echt vinden wel agp vga irq11 ???? weet nog wel dat hij ati mobile rave is ( kan dat )

ik probeer hier ubuntu op te instaleren echter bij de normale download van ubuntu liep hij vast bij 23 %

na het uit pluizen van het forum heb ik de altenate versie gedownload en dacht dat deze wel zou werken echter ook de loop op een moment vast... na alle gegevens te hebben toe gevoegd ubuntu all schrijfruimte ter beschikking hebt gesteld   na de partitie indeling gaat hij instaleren (basis systeem) naam en Wachtwoord evt proxy gaat deze verder download laguage support ( ja )  te instaleren programmatuur uitkiezen en instaleren en krijg ik na 6% ik krijg dan ik mijn scherm   ( please wait ) ik hoor mijn cd rom tijdje draaien en word dan stil na deze een nachtdienst zo te hebben laten staan....staat hij smorgens nog steeds daar...kort om ook deze loopt vast..

ik heb het nu al 5x geprobeerd en steeds het zelfde....

ik wil me graag hierin gaan verdiepen maar het lukt me maar niet....windows ben ik een beetje zat geworden..haha

groeten en bvb dank

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Instalatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/13, 22:23:29 »
Heb je de installatie-CD zichzelf wel laten controleren op integriteit?
http://computertip.googlepages.com/ubuntucdbranden
(punt 4)

kellisch

  • Gast
Instalatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/14, 19:45:26 »
als eerste dank voor je snelle reactie.

ja dat was ik vergeten op te schrijven...
ik heb de cd laten controleren en hij geeft geen fouten aan start netjes op nieuw op en begint met de instalatie...hij geeft ook nergen een fout of iets vreemds aan dat is het rare ervan.....hij stopt gewoon.
echter bij ( per 1- modules wordt voorbereid ) blijft hij nu op 18 % staan en gaat niet verder....
ps ik heb hen nu over de altenate cd.....bij de Normale cd stopt hij bij 23 %

de tip heb ik nogmaals doorgelezen echter de heeft oper NA de instalatie evt driver updates....

dank