Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google chrome als standaard browser instellen in Linux mint  (gelezen 2987 keer)

Offline goliath

  • Lid
Google chrome als standaard browser instellen in Linux mint
« Gepost op: 2013/12/10, 21:19:08 »
Hallo leden.

Momenteel maak ik gebruik van Ubuntu 12 en Linux mint op mijn laptop, om even te kijken welke mij beter bevalt en makkelijker in gebruik is.
Op het moment heb ik een neiging om Linux Mint vaker te gebruiken wat voor mij een teken is om het vaker te gebruiken.
Toch stuit ik nu tegen een klein probleempje aan waar ik in Ubuntu geen problemen mee heb en waar ik helemaal radeloos mee ben en niks over kan vinden.

Hier mijn probleem:
In windows was ik een vaste gebruiker van Google Chrome, dit wil ik dan ook graag mee nemen naar Linux omdat dit voor mij een hele fijne browser heb en ik gewoon weer lekker mijn favorieten mee heb kunnen nemen etc etc.
Echter, elke keer als ik mijn laptop opnieuw opstart op Mint en ik wil het internet op duiken word me elke keer weer gevraagd wat ik als standaard browser wil hebben, dan kies ik Chrome en open ik deze meteen.
Dan weer staat er bovenin de optie om Chrome mijn standaard browser te maken.
Tijdens deze sessie online blijft dat ook zo, maar als ik opnieuw opstart of ik sluit mijn laptop af en ga morgen verder dan krijg ik weer deze vragen.

Ik zou dit graag permanent willen maken zonder elke keer deze vraag, is er iemand die mij hier mee kan helpen?


Offline goliath

  • Lid
Re: Google chrome als standaard browser instellen in Linux mint
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/10, 21:43:01 »
ik heb gedaan wat er stond, ik heb de regels in het bestand veranderd naar de regels, zoals die daar staan, naar de regels van google chrome.
Ik zal straks de laptop opnieuw starten en dan laat ik even weten of het geslaagd is.

Offline goliath

  • Lid
Re: Google chrome als standaard browser instellen in Linux mint
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/10, 22:05:52 »
Ik heb gedaan wat er stond en de laptop even herstart, maar blijf het probleem gewoon houden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Google chrome als standaard browser instellen in Linux mint
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/10, 23:56:12 »
Welke Linux Mint gebruik je? Versienummer en werkomgeving.