Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt-get: Vreemde vertaling  (gelezen 3797 keer)

apt-get: Vreemde vertaling
« Gepost op: 2011/09/29, 15:49:52 »
Ik maak er toch maar even een nieuw topic van, want ik weet niet of de fout zich nu upstream bevindt of niet.
Hoe dan ook, wanneer je sudo apt-get -f install doet, komt er een vreemde vertaling naar voren:

"(Verdwijning van symphony is opgemerkt, het is totaal vervangen is.)"

Re: apt-get: Vreemde vertaling
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/29, 23:19:23 »
Deze vertaling komt in ieder geval niet voor in 11.10 in de laatste vertalingen volgens Launchpad. Weet je zeker dat je taalbestanden of terminal niet op een of andere manier in de war zijn? Komt het ook voor in een xterm/tty?

Re: apt-get: Vreemde vertaling
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/29, 23:21:50 »
Het komt hier wel voor in 11.10 en er is geen verwarring in de taalbestanden of terminal.
Ik zal het testen in een tty/xterm.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: apt-get: Vreemde vertaling
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/30, 17:47:39 »
Ik heb die string in dpkg gevonden. Helaas is het nu al voorbij de deadline voor dpkg, dus deze fout blijft sowieso in oneiric aanwezig
https://translations.launchpad.net/ubuntu/oneiric/+source/dpkg/+pots/dpkg/nl/+translate?batch=10&show=all&search=completely+replaced


Re: apt-get: Vreemde vertaling
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/30, 22:15:52 »
Ach, het is ook niet een schrikwekkende fout, dus voor 11.10 is het niet zo boeiend. Als ie in 12.04 maar echt weg is! :)

Dank voor het fixen! :)

Re: apt-get: Vreemde vertaling
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/01, 00:08:47 »
Het was handig geweest als je erbij had vermeld dat "symphony" hier de pakketnaam was en niet een vast onderdeel van die string ;)

Re: apt-get: Vreemde vertaling
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/01, 10:42:30 »
Dat leek me toch wel duidelijk? Het ging om een string in apt-get -f, dus lijkt me logisch dat ie dan aan het begin de pakketnaam vermeld (zoals apt-get altijd doet).

Re: apt-get: Vreemde vertaling
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/01, 12:18:19 »
Dat leek me toch wel duidelijk? Het ging om een string in apt-get -f, dus lijkt me logisch dat ie dan aan het begin de pakketnaam vermeld (zoals apt-get altijd doet).
Nou ja, het had er ook letterlijk in kunnen staan.