Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geinstaleerd zonder te kijken  (gelezen 1281 keer)

geinstaleerd zonder te kijken
« Gepost op: 2009/09/16, 17:39:14 »
ik had linux geïnstalleerd op mijn vader zijn laptop waar het scherm gebarsten(vloeistof uitgelopen)  is maar ik kon helaas bijna niets zien .
Nu heb is het mij gelukt om hem via vnc over te nemen. Nu heb ik gemerkt dat de windows installatie er nog opstaat,
hoe delete ik deze het staat op dezelfde partitie? en zorg ik dat hij automatish opstart en direct inlogt op mijn account :)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/16, 17:47:49 »
Nou, dat verwijderen is niet zo moeilijk:
Open Scynaptic en installeer GParted. Als je dat gedaan hebt en opgestard, mogen wij dan een screen? Dan kunnen wij je zo precies mogelijk helpen.

Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/16, 17:57:48 »
Je zegt dat Windows op dezelfde partitie staat. Bedoel je hiermee "harde schijf" of écht dezelfde partitie, een Wubi-installatie dus?

Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/16, 18:13:15 »
Hij toont filesystem en er staat nog een tweede partitie met de oude windows instalatie maar de staat op  dezelfde werkelijke harde schijf hoe delete ik deze windows partitie en ik weet niet hoe ik linux heb geinstaleerd kon het niet zien door het kapotte scherm :)

Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/16, 18:15:51 »
Heb je Ubuntu geïnstalleerd via Windows met de optie "inside install windows" of heb je de computer opgestart via de Ubuntu-cd en vanaf die cd op het bureaublad op "Installeren" gedrukt?

Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/16, 18:28:54 »
via de ubuntu cd en dan ubuntu instaleren geselecteerd :)

Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/16, 18:32:33 »
In dat geval: installeer GParted via je pakketbeheerder, bijvoorbeeld Toepassingen -> Installeren/verwijderen of Systeem -> Beheer -> Synaptic. Na de installatie moet je GParted starten via Systeem -> Beheer -> Partitiebewerker. Vervolgens zoek je de Windows-partitie op en je verwijdert hem. Druk daarna op Toepassen om de actie daadwerkelijk toe te passen.

Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/16, 18:41:24 »
ERROR =
Het uitvoeren van /usr/sbin/synaptic als gebruiker root is mislukt
kat het Xauthorization bestand van de gebruiker niet kopieren

Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/16, 18:56:57 »
Misschien komt dat door het feit dat je VNC gebruikt? Open een terminalvenster (Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster) en typ:

sudo synaptic
En druk op enter. Je wachtwoord wordt nu gevraagd, maar niet getoond in de vorm van sterretjes: dit hoort zo.

Re: geinstaleerd zonder te kijken
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/16, 19:12:33 »
zelfde nu met
gparted
ERROR =
Het uitvoeren van /usr/sbin/gparted als gebruiker root is mislukt
kat het Xauthorization bestand van de gebruiker niet kopieren

nu dus sudo gparted ?

heb geprobeert Vncserver -kill:1
maar hij zegt  couldn t start xtight vnc procces


Topic Solved
« Laatst bewerkt op: 2009/09/17, 19:23:13 door ElHombreLoco »