Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audiobestanden op Smartfoon  (gelezen 1294 keer)

Offline yJi

  • Lid
Audiobestanden op Smartfoon
« Gepost op: 2016/08/31, 16:36:43 »
Ik wil audiobestanden vanaf mijn desktop op mijn smartfoon plaatsen.
Maar om de een of andere reden schijnt dat niet te lukken.
Hoe kan ik veranderen dat dit wel gaat.
Ik bedoel maar een smartfoon is toch ook een mini-computer?
Mijn smartfoon is een Samsung Young 2
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline petrovski

  • Lid
Re: Audiobestanden op Smartfoon
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/01, 10:01:02 »
hoi .

zelf doe ik dit voor samsung smartphone en tablet door de mini sd kaart uit het apparaat te halen ,
en aan te sluiten op de pc met een usb cardreader.
hiervoor heb ik wel een verloop sd kaartje waar dat minipruts ding dan weer inpast.
beetje omslachtig maar werkt prima.
om dit niet al te vaak te hoeven doen heb ik sd kaartjes gekocht van 32 gig...daar kan ik dan een ruime tijd mee vooruit qua hoeveelheid mp3tjes.

groetjes peter

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Audiobestanden op Smartfoon
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/01, 10:24:12 »
Je kan het ook met de app Airdroid proberen, dan maak je via wifi verbinding en kan je allerlei zaken doen op je telefoon. Inclusief het overpompen van bestanden.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Audiobestanden op Smartfoon
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/01, 10:39:56 »
Met google hier meer zoeken,
connect samsung phone to a pc

Offline yJi

  • Lid
Re: Audiobestanden op Smartfoon
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/02, 17:42:34 »
Met google hier meer zoeken,
connect samsung phone to a pc

Bedankt @Jan, @Valk en @Petrovski voor de adviezen.
Op Windows 7 ging het het gemakkelijkst, vandaar kopiëer ik ze naar Linux Mint .
Zo heeft Win 7 in VB toch wel weer een duidelijkere toepassing.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Audiobestanden op Smartfoon
« Reactie #5 Gepost op: 2016/09/06, 10:20:48 »
Die mobiel hebben wij hier ook gehad. Dat is niet de handigste telefoon om aan een pc te koppelen. Ik geloof zelfs dat hij geleverd is met (win-) software om dat te kunnen.

Ik zou een manier vinden om bestanden via-via over te zetten. Via WLAN (zoals wij dat hier doen), of onedrive, of Gdrive of iets dergelijke.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Audiobestanden op Smartfoon
« Reactie #6 Gepost op: 2016/09/13, 17:07:51 »
Ik heb de BB Dtek50 die Android 6.0 aan boord heeft.
Toen ik deze telefoon met een kabel aan de gebruikelijke USB poort hing gebeurde er niets. Ook de SD kaart in het toestel werd niet zichtbaar.
Daarna de telefoon eens aan een andere poort gehangen en wat schetst mijn verbazing: zowel de telefoon als de SD kaart worden meteen zichtbaar en aangekoppeld.
Ik weet niet of het aan het feit dat de ene poort USB 2 en de andere (wel werkende) USB3 betreft.
Xubuntu 14.04.
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.