Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Libreoffice in het Nederlands  (gelezen 20170 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Libreoffice in het Nederlands
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/03, 20:03:27 »
Dat is dan de manier die hierboven reeds werd aangegeven. De handigste en wellicht veiligste en meest standaard methode. Mooi uitgelegd, en ze verwijzen ook naar de integratiepakketten. Ze laten je ook vooraf OOo verwijderen. Ik heb dat niet gedaan, en merk tot nu geen problemen. In principe wordt OOo automatisch verwijderd als je LibreOffice installeert.

Offline glupper68

  • Lid
Re: Libreoffice in het Nederlands
« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/03, 23:17:07 »
 
[/quote]

Ik heb deze manier gevolgd <http://www.webupd8.org/2011/01/install-libreoffice-in-ubuntu-from.html>. Werkt zeer goed, ook voor het nederlandstalige pakket.

Alver
[/quote]

Geweldig,  ik heb heb er ook op staan.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline pluim003

  • Lid
Re: Libreoffice in het Nederlands
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/04, 07:59:37 »
Dat is dan de manier die hierboven reeds werd aangegeven. De handigste en wellicht veiligste en meest standaard methode. Mooi uitgelegd, en ze verwijzen ook naar de integratiepakketten. Ze laten je ook vooraf OOo verwijderen. Ik heb dat niet gedaan, en merk tot nu geen problemen. In principe wordt OOo automatisch verwijderd als je LibreOffice installeert.

Dat automatisch verwijderen deed ie bij mij niet, sterker nog: hij wilde Lo niet installeren. Dus heb ik eerst een remove gedaan van OpenOffice. Leek eng, maar is het natuurlijk niet, want als Lo niet naar behoren werkt, installeren we 'gewoon' weer OOo. En verder middels de stappen om de repos toe te voegen en dan met apt-get.
En OOo draait ondertussen als een zonnetje. Heb verder niks tegen Oracle, sterker nog, ik werk er dagelijks mee als databasebeheerder, maar ben altijd in voor wat 'nieuws' en lijkt mij ook dat Lo doorontwikkeld gaat worden. Ik weet niet of de ontwikkeling van OOo nog erg actief is.

Re: Libreoffice
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/04, 10:29:55 »
Hallo Ubuntuers,

Heb Libre Office gedownload van Libre Office site.
Hoe kan ik dat werkend krijgen
Geopend en uitgepakt met  Archief Manager en verder???
Ik zie het alleen in dowload en verder niet
wat moet ik verder ondernemen.??

Bram uit Tirol

Re: Libreoffice in het Nederlands
« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/04, 10:33:32 »
Hallo Ubuntuers,

Heb Libre Office gedownload van Libre Office site.
Hoe kan ik dat werkend krijgen
Geopend en uitgepakt met  Archief Manager en verder???
Ik zie het alleen in dowload en verder niet
wat moet ik verder ondernemen.??

Bram uit Tirol

Dat downloaden van de website is niet nodig; dit is veel makkelijker: http://www.webupd8.org/2011/01/install-libreoffice-in-ubuntu-from.html