Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype in 8.10  (gelezen 6845 keer)

Offline Jitse

  • Lid
Skype in 8.10
« Gepost op: 2008/10/31, 19:34:27 »
Hallo!
Ik heb gisteren de update gedraaid van Hardy naar 8.10. Ik denk dat hier iets fout is gegaan, want gisteren (voor de update) kon ik nog wel Skypen, maar nu niet meer. Ik heb Skype gedownload van Skype.nl (Skype Ubuntu Feisty Fawn 7.04). De error is:
"Problem with Audio Playback". Gisteren tijdens de update kreeg ik ook een error: "Toevoegen van cliënt aan de lijst van de server mislukt, CORBA fout:IDL:omg.org/ CORBA/COMM_failure:10"
(dit stond twee keer onder elkaar in een popup tijdens de installatie).
Zou dit ermee te maken hebben???

*Please help!*
Jitse

Skype in 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/31, 19:37:24 »
Citaat van: Jitse
Hallo!
Ik heb gisteren de update gedraaid van Hardy naar 8.10. Ik denk dat hier iets fout is gegaan, want gisteren (voor de update) kon ik nog wel Skypen, maar nu niet meer. Ik heb Skype gedownload van Skype.nl (Skype Ubuntu Feisty Fawn 7.04). De error is:
"Problem with Audio Playback". Gisteren tijdens de update kreeg ik ook een error: "Toevoegen van cliënt aan de lijst van de server mislukt, CORBA fout:IDL:omg.org/ CORBA/COMM_failure:10"
(dit stond twee keer onder elkaar in een popup tijdens de installatie).
Zou dit ermee te maken hebben???

*Please help!*
Jitse
Heb je eens geprobeerd om skype helemaal te verwijderen via synaptic en dan opnieuw te installeren via de *.deb pakketje.

Offline Jitse

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/31, 19:39:07 »
ja, heb ik net al gedaan. Ik had Skype 'compleet' verwijderd, opnieuw gedownload en geïnstalleerd...

Offline Jitse

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/31, 19:57:36 »
maar hij doet het nog steeds niet hoor...

Skype in 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/31, 20:22:51 »
Citaat van: Jitse
maar hij doet het nog steeds niet hoor...
Ik moet zo werken kijk vanavond verder voor je misschien dat ik ergens een oplossing op het net vind.

Offline Dave

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/31, 20:59:08 »
en de versie die in synaptic zit heb je eerst geprobeerd neem ik aan?

Offline joop905

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/31, 21:07:03 »

Offline ToN

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/31, 23:28:12 »
Hier ook een Skype probleem, ik hoor anderen, maar zij mij niet.
Wat ik ook doe en verander, het werkt simpelweg NIET !!!
Met 7.04, 7.10 en 8.04 was het Skype installeren en het werkte
DIRECT, maar met 8.10 dus niet...
Met 8.04 had ik al wat problemen die ik met oudere versies niet kende,
en nu dus dit problem met 8.10 wat voorheen geen probleem was.
Lijkt erop dat de nieuwere versies van Ubuntu eerder achteruitgang
dan vooruitgang zijn...
 
Iemand die weet Hoe Skype het WEL gaat doen ???

Offline joop905

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/01, 00:15:19 »
foutje

GrJ

Offline ohjajoh

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/01, 13:21:41 »
Belangrijk bij Skype is dat je in de audioinstellingen het beheren van de volumes NIET door Skype laat doen maar zelf instellen met je volumeregeling. Het helpt ook vaak om je ALSA-apparaten te kiezen ipv default.

Offline canti

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/04, 22:16:32 »
Ik had ook problemen met skype: ik kon hen horen, maar zij mij niet. Het lag kennelijk aan mijn microfoon, maar volgens pulsedevice (te downloaden vanaf synaptic onder naam padevchooser) werkt mijn microfoon naar behoren.

Ik vond een goede topic van Engelstalige Ubuntu-forum: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=6098695#post6098695

Uitvoeren van stap-voor-stap uitleg aldaar levert opeens een succesvolle testcall van skype op!

Probeer het maar eens!

canti

Offline juup

  • Lid
Skype in 8.10
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/08, 13:14:37 »
hallo
als ik skype via sysnaptic op mijn pc probeer te zetten dan komt er een waarschuwing dat het weliswaar in de lijst staat maar waarschijnlijk een verouderde versie is oid. gaat niet installeren.! om nou de 7.04 versie te proberen vind ik niet  zo'n hit. ook in programma's toevoegen komt skype bij mij niet voor.
versie 8.10 (adams kernel) eeepc 1000h.
juup

Skype in 8.10
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/08, 20:02:41 »
dag allemaal,

ook hier hetzelfde probleem ; installatie is ok, echter geen geluid en geen webcam.
als ik het geluid probeer te veranderen van default naar alsA LUKT DAT NIET.

Ik kan overigens wel berichten intypen en dus chattend communiceren.
HANS

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/09, 22:59:41 »
en de versie die in synaptic zit heb je eerst geprobeerd neem ik aan?

Welke skype in de synaptic? Der zit geen skype in de synaptic. Was dat zo geweest was het makkelijk. Ik zit er nu ook mee te knoeien, ik dacht, kom, ik weet hoe ik het probleem hotmail nu moet oplossen, dus ik zal de 8.10 erop zetten. Was vergeten dat ik vorige keer idd problemen had ook met skype en dat ik daarom de 8.04 er weer op gezet had. Als ik het skypeprobleem niet snel opgelost krijg, tja, dan staat de 8.04 er terug op. Ik ben benieuwd. Heeft iemand alreeds een eenvoudige oplossing gevonden?

Groentjes,
Willem

Offline joop905

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/09, 23:05:17 »
voor 8.04 of 8.10 gebruik ik altijd Debian Etch 


http://www.skype.com/go/getskype-linux-deb

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #15 Gepost op: 2008/12/09, 23:07:25 »
voor 8.04 of 8.10 gebruik ik altijd Debian Etch 


http://www.skype.com/go/getskype-linux-deb


Die heb ik ook gebruikt, maar hij werkt niet. Zelfde probleem als Jitse "Problem with Audio Playback". Maar het ik reageerde even op;" je hebt toch die van de synaptic genomen?" neen, want die staat er niet in. Je kunt alleen met debian, en die werkt niet. Dus de vraag is, heeft iemand al een oplossing voor het probleem?

groentjes,
Willem
« Laatst bewerkt op: 2008/12/09, 23:29:06 door Willemtk »

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #16 Gepost op: 2008/12/09, 23:36:57 »
En nu geeft hij problem with audio capture. Is er hier iemand die wel kan werken met skype op 8.10? En zo ja, hoe dan?

Re: Skype in 8.10
« Reactie #17 Gepost op: 2008/12/10, 09:13:35 »
dag allemaal

joop, ik heb inderdaad gedownload na totale verwijdering
inmiddels ook pulse gedwonload.
probleem van je eigen stem terughoren op skype blijft
pulse is bij het openen van de geluidsinstellingen oin skype niet te zien bij mij
2 sets headsets geprobeerd

andere oplossingen?

Hans

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #18 Gepost op: 2008/12/10, 11:22:57 »
dag allemaal

joop, ik heb inderdaad gedownload na totale verwijdering
inmiddels ook pulse gedwonload.
probleem van je eigen stem terughoren op skype blijft
pulse is bij het openen van de geluidsinstellingen oin skype niet te zien bij mij
2 sets headsets geprobeerd

andere oplossingen?

Hans


Ja, terug 8.04 opzetten. Dan is probleem opgelost. Jammer hoor, ik vind verder wel goed programma, maar met skype bel ik naar Nederland (woon in Belgie). Buiten de skype vind ik de 8.10 best goed

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #19 Gepost op: 2008/12/10, 12:18:29 »
Niemand een echte oplossing voor skype? Nee? een maal ander maal. Als het voor vanavond niet is beschouw ik de 8.10 als mislukt en ga ik terug naar de 8.04


Offline Willemtk

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #20 Gepost op: 2008/12/11, 16:07:26 »
Niemand een echte oplossing voor skype? Nee? een maal ander maal. Als het voor vanavond niet is beschouw ik de 8.10 als mislukt en ga ik terug naar de 8.04



Ok ben een beetje te hard van leer getrokken misschien. De 8.10 is niet helemaal mislukt. Het ligt waarschijnlijk ook aan skype zelf die niet meegegaan is met de laatste versie van ubuntu. Anderszijds vind ik eigenlijk wel dat misschien dat ieder half jaar een nieuwe versie een beetje overdreven is. Windows doet er enkele jaren over een nieuwe versie aan te bieden. Nu, Ubuntu is geen windows, en ik vind windows ook niet echt een net woord. Maar op dat punt geef ik ze wel gelijk. Doe eens in de 2 jaar een nieuwe versie. Dan heb je wat tijd om echte verbeteringen uit te denken, en hebben alle andere softwaremakers ook de tijd om mee te gaan met de nieuwe versie. Als je die dan van te voren op de hoogte stelt van de veranderingen, dan kunnen die ook aanpassen. Ik kan me voorstellen dat ze ieder half jaar ook teveel van het goede vinden. Windows verandert, suse varandert iets, ubuntu verandert iets. En allemaal zo anders dat je je er echt in moet gaan verdiepen om de veranderingen bij te houden. En in het geval van nieuwe Ubuntu een verandering die maar voor een jaar ondersteund wordt, terwijl de oude 3 jaar ondersteund blijft. Dan zou ik ook zeggen zoals Skype, hou het maar bij het oude. Die blijft langer geldig dan de nieuwe versie. Waarom nieuw als je de oude 3 jaar kan aapassen? Ik heb nu in ieder geval de 8.04 terug op gezet, en de Skype werkt er zonder enig probleem op. Geen foutmeldingen over audio dingen die niet werken, het werkt als een tierelier. Kom voor mij  maar met een nieuwe versie van Ubuntu als Skype erop werkt. Dat hoeft niet persé over een half jaar te zijn.

Groentjes,
Willem
« Laatst bewerkt op: 2008/12/11, 16:09:03 door Willemtk »

pietjorritsma

  • Gast
Re: Skype in 8.10
« Reactie #21 Gepost op: 2009/01/05, 23:22:00 »
Hier de oplossing voor het probleem ga naar options en dan naar Sound Divices

Sound in     -   Je eigen mic selecteren (staat in de lijst)
Sound Out  -   Pulse
Ringing       -   Pulse   

Als je bij Sound in" niet weet welke je moet hebben probeer je ze allemaal even in de lijst. er is in ieder geval 1 die het wel doet.
Hoop dat jullie er wat mee kunnen, heeft voor mij wel gewerkt.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #22 Gepost op: 2009/01/06, 10:27:05 »
Hier de oplossing voor het probleem ga naar options en dan naar Sound Divices

Sound in     -   Je eigen mic selecteren (staat in de lijst)
Sound Out  -   Pulse
Ringing       -   Pulse   

Als je bij Sound in" niet weet welke je moet hebben probeer je ze allemaal even in de lijst. er is in ieder geval 1 die het wel doet.
Hoop dat jullie er wat mee kunnen, heeft voor mij wel gewerkt.

Staat geen pulse op. Ik heb er trouwens in 8.10 mee aan het rommelen geweest. Ik hou het toch maar bij de 8.04 tot er echt een oplossing is. Zodra ik het nieuws hoor dat er een oplossing voor is gaat gelijk de 8.10 erop.
Groentjes,
Willem

pietjorritsma

  • Gast
Re: Skype in 8.10
« Reactie #23 Gepost op: 2009/01/06, 11:38:33 »
Heb even een screenshot gemaakt van mijn opties, hoop dat je hier wat aan hebt.

http://i402.photobucket.com/albums/pp104/pietjorritsma/Screenshot-Options.png

Pulse hoort namelijk standaard in de lijst te staan.

Gr. Piet

Offline 2ndchance

  • Lid
Re: Skype in 8.10
« Reactie #24 Gepost op: 2009/01/06, 11:49:17 »
Ik heb al eerder een topic geopend over mijn Skype troubles. Ik heb de sound out en ringing beide op pulse staan en welke optie ik ook kies voor sound in.... de test calls blijven een FAIL geven....

Nog meer mensen hier ervaring mee??

(in Amsn en andere app's werkt mn microfoon prima!!!)
(Zijn er alternatieven voor skype waar mee ik kan bellen en video gesprekken kan hebben??)