Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firestarter houdt status niet vast na reboot.  (gelezen 11230 keer)

Azalin

  • Gast
Firestarter houdt status niet vast na reboot.
« Reactie #25 Gepost op: 2007/06/03, 23:17:16 »
Citaat van: DickTosh
Uiteraard is IPtables een kernelmodule, het is onderdeel van de kernel.

Wat jij laat zien kan ik je hiervandaan ook zo laten zien, als IPtables geconfigureerd is door b.v. Firestarter of whatever, het probleem is, nogmaal, dat heel vaak Firestarter niet loopt als ik boot/reboot, ergo, dan is er geen configuratie van IPtables en wordt IPtables dus niet geladen tijdens booten, daar gaat het nu de hele tijd om.

En ja, er draait standaard geen service op ubuntu, dus zijn alle poorten closed, logisch, welke service zou moeten reageren, totdat er opeens toch een keer iets openstaat natuurlijk.

Maar je hebt kennelijk nog steeds niet geprobeerd te booten zonder Firestarter, daarmee bedoel ik niet Firestarter stoppen en kijken of IPtables nog geladen is.
Eens geladen blijft geladen, nee, booten zonder Firestarter (of iets wat je IPtables configureert), je zal zien dat IPtables dan echt niet geladen wordt, dat vind je dan ook echt niet meer terug in je list modules.

Kan jij trouwens vinden waar Firestarter zij status (running/stopped/blocked) opslaat?
Dit liedje wordt heel oud heel snel... Zonder Firestarter wordt IPTables wel degelijk geladen, neem dat van mij aan. Ik draai namelijk Firestarter, mijn vriendin niet. Daar draait IPTables gewoon. Maar blijkbaar is mijn woord niet goed genoeg en is dat ook de reden dat je op die manier tegen mij op dit forum praat. Is helemaal niet erg, alleen kom je zo niet dichter bij een oplossing.

Je bent het met me eens dat IPTables een kernel module is, dan moet je dus ook de logische conclusie kunnen trekken dat wanneer je systeem opstart, IPTables ook opgestart wordt. Doe maar een sudo iptables -L -v

Je bent wel goed in het concluderen van dingen waar je geen weet van kan hebben, ook niet erg maar ik ben er een beetje klaar mee.

Firestarter slaat overigens zijn status niet op, die vraagt hij via het script op want Firestarter bestaat uit een service en een GUI. Het script vraagt aan de service of hij draait. Als de service niet geladen is of niet aan staat dan rapporteert het script dat (/etc/init.d/firestarter).

Zoals ik al zei, ik ben er een beetje klaar mee. Ik hoop dat er iemand anders je kan helpen want de discussie of IPTables wel of niet draait is een der zinloze. Succes met het oplossen van je probleem.

DickTosh

  • Gast
Firestarter houdt status niet vast na reboot.
« Reactie #26 Gepost op: 2007/06/03, 23:47:04 »
Citaat van: Azalin
Dit liedje wordt heel oud heel snel... Zonder Firestarter wordt IPTables wel degelijk geladen, neem dat van mij aan. Ik draai namelijk Firestarter, mijn vriendin niet. Daar draait IPTables gewoon. Maar blijkbaar is mijn woord niet goed genoeg en is dat ook de reden dat je op die manier tegen mij op dit forum praat. Is helemaal niet erg, alleen kom je zo niet dichter bij een oplossing.

Je bent het met me eens dat IPTables een kernel module is, dan moet je dus ook de logische conclusie kunnen trekken dat wanneer je systeem opstart, IPTables ook opgestart wordt. Doe maar een sudo iptables -L -v

Je bent wel goed in het concluderen van dingen waar je geen weet van kan hebben, ook niet erg maar ik ben er een beetje klaar mee.

Firestarter slaat overigens zijn status niet op, die vraagt hij via het script op want Firestarter bestaat uit een service en een GUI. Het script vraagt aan de service of hij draait. Als de service niet geladen is of niet aan staat dan rapporteert het script dat (/etc/init.d/firestarter).

Zoals ik al zei, ik ben er een beetje klaar mee. Ik hoop dat er iemand anders je kan helpen want de discussie of IPTables wel of niet draait is een der zinloze. Succes met het oplossen van je probleem.
Ik meen te begrijpen dat je jezelf ergens door aangevallen voelt en daardoor denkt anderen te moeten kleineren, alhoewel ik niet zou weten door wat, en kennelijk meen jij met een beginner te maken te hebben, maar dat heb je mis, een beginner op dit forum en met ubuntu ja, maar met linux, nee zeker niet.

Maar je hebt wel gelijk dat dit een zinloze discussie wordt, met problemen ontkennen wordt nooit iets opgelost.

Ik dank je hartelijk voor alle gedane moeite,
Dick.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Firestarter houdt status niet vast na reboot.
« Reactie #27 Gepost op: 2007/06/04, 19:39:50 »
Dat is niet logisch. Mijn policy staat op dropped. En ik heb firestarter. En zonder firestarter ooit te installeren staat dus ook alles standaard op drop. Vandaar: compileerde je zelf je kernel of installeerde je nog een andere GUI?

En om het op te lossen: zoek de config van iptables, zwier die eraf, zwier firestarter en iptables eraf en installeer dan enkel iptables.

DickTosh

  • Gast
Firestarter houdt status niet vast na reboot.
« Reactie #28 Gepost op: 2007/06/04, 21:49:49 »
Het betreft een clean install van Ubuntu 7.04, geinstalleerd vanaf de Live CD, geen eigen gecompileerde kernel, gewoon standaard.

Ook op 2 andere computers geinstalleerd, en om dat die het pand niet verlaten en achter de router blijven is daar Firestarter niet geinstalleerd, IPtables wordt daar nooit geladen.

Omdat dit notebook het pand wel verlaat heb ik daarop Firestarter geinstalleerd, maar het blijft een gokkast of de status van Firestarter wel running is na een boot/reboot, zoniet  wordt IPtables ook niet geladen.

Ik laat nu automatisch de GUI van Firestarter tijdens inloggen en dan gaat het wel altijd goed, maar dat laatste zou echt helemaal niet nodig hoeven te zijn.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Firestarter houdt status niet vast na reboot.
« Reactie #29 Gepost op: 2007/06/06, 10:44:35 »
Akkoord, zou niet mogen.