Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Klein soort van Windows-vraagje  (gelezen 1493 keer)

[Opgelost] Klein soort van Windows-vraagje
« Gepost op: 2011/06/24, 21:39:29 »
Mijn moeder heeft dus een Motorola Defy en de upgrade naar Android 2.2 is alleen beschikbaar via Motorola Software Update (zeer opmerkelijk aangezien de rest van Motorola-upgrades gewoon via OTA gaat, maar soit). MSU is een Windows-programma. Onder Wine wil ie niet installeren.
Nu heb ik getracht het via VirtualBox op te lossen. Heb de telefoon toegevoegd aan USB-apparatenlijst in VB en na het opstarten van Windows 7 in VB gaat ie keurig de driver van de telefoon installeren. Maar na het automatisch installeren van die driver herkent Windows hem niet meer.
Daarom dus dat ik het even hier plaats in Algemeen, want ik weet niet goed wie nu de boosdoener is: de host (VB 4.x op 11.04) of Windows 7.

Weet iemand wat nu te doen zodat de upgrade toch via VB kan plaatsvinden?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/28, 18:00:08 door Vistaus »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Klein soort van Windows-vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/28, 17:08:52 »
Werkt het in bijv VMware wel? En heeft je vriendin geen windows? (of knikkerde je dat er meteen af XD)

Re: Klein soort van Windows-vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/28, 17:59:37 »
Haha XD Ze heeft Windows ja ;)
Maar heb het al opgelost door Win XP ff op dat ouwe lappie te gooien en dan daarna ga ik er lekker Bodhi op zetten :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Klein soort van Windows-vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/28, 20:27:16 »
Haha XD Ze heeft Windows ja ;)
Maar heb het al opgelost door Win XP ff op dat ouwe lappie te gooien en dan daarna ga ik er lekker Bodhi op zetten :)

Zet hem dan dualboot, dan heb je iets achter de hand.

Re: [Opgelost] Klein soort van Windows-vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/28, 20:56:28 »
Haha XD Ze heeft Windows ja ;)
Maar heb het al opgelost door Win XP ff op dat ouwe lappie te gooien en dan daarna ga ik er lekker Bodhi op zetten :)

Zet hem dan dualboot, dan heb je iets achter de hand.

1 Ik heb daar geen XP op nodig, überhaupt geen Windows overigens, maar zeker geen XP.
2 Een dual-boot op een oude laptop met een 20 GB harde schijf lijkt me niet echt wenselijk.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: [Opgelost] Klein soort van Windows-vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/05, 19:26:14 »

1 Ik heb daar geen XP op nodig, überhaupt geen Windows overigens, maar zeker geen XP.
2 Een dual-boot op een oude laptop met een 20 GB harde schijf lijkt me niet echt wenselijk.

euuhhh, als je daar XP op zet is je schijf al voor 70% vol!
volgens mij hoort daar win 98 of 2000 op! (als je al windows wilt draaien)

Re: [Opgelost] Klein soort van Windows-vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/05, 20:12:14 »
Nee hoor. XP draaide daar prima op en zat niet voor 70% vol. Toen ik dat ding 2e hands kocht stond er ook XP op. Als je het niet erg vind dat er een beetje sloomheid is, draait XP prima erop.
Maar ik heb dit al anders opgelost door maar een andere ROM op de Defy te pleuren, dus er staat nu Bodhi Linux op dit laptoppie en hij is nu zo snel (ook met opstarten) dat het net is alsof ik hem nieuw in de winkel heb gekocht :)