Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Python terminal en Python+PyGTK  (gelezen 2381 keer)

Offline sveens

  • Lid
Python terminal en Python+PyGTK
« Gepost op: 2008/07/02, 12:57:49 »
Hoi,

Ik ben me dus aan het orienteren. (zie topic over Delphi en Kylix) Ik weet wat ik wil maar nog niet precies hoe.

vraag:

Is de taal ofl syntax van "terminal Python" het zelfde als die van "Python+PyGTK).

M.a.w , als ik Python leer dan kan ik beide omgevingen gebruiken ik hoef dus niet eerst "terminal Pythoion" te leren?

gr,

Stef

Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/02, 12:59:49 »
het is eigenlijk hetzelfde, alleen dat er voor pygtk dingen bijkomen om uw gui te laten werken. kijk hier eens voor pygtk tutorials.

Offline sveens

  • Lid
Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/02, 20:04:03 »
De pakketten zijn al volgens synaptic geinstalleerd, python-gtk2 dus.

Deze zie ik negens terug in mijn menuĊ›. Hoe start ik het op?

Ik gebruik Ubuntu Gnome

gr,

Stef

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/02, 20:20:27 »
PyGTK (of PyQt, da's beter naar mijn mening) worden altijd aangeroepen vanuit python-scripts. Je schrijft dus een script (of meerdere) die een GUI in GTK (of dus Qt, wat ik eigenlijk beter vind) aanmaakt. Een python-script zonder verwijzingen naar een grafische binding, wordt vanzelf uitgevoerd in de terminal.

Offline sveens

  • Lid
Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/03, 09:26:37 »
Citaat van: Typhoner
PyGTK (of PyQt, da's beter naar mijn mening) worden altijd aangeroepen vanuit python-scripts. Je schrijft dus een script (of meerdere) die een GUI in GTK (of dus Qt, wat ik eigenlijk beter vind) aanmaakt. Een python-script zonder verwijzingen naar een grafische binding, wordt vanzelf uitgevoerd in de terminal.
Typhoner,

Bedankt voor je antwoord.

Je laat op een zeer subtiele wijze blijken dat je PyQt beter vindt. ;)

Ik denk dat ik zo'n advies niet in de wind kan slaan, of zoiets.

gr,

Stef

Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/03, 09:44:39 »
het is maar een mening he sveens :) er zijn ook genoeg mensen die liever pygtk gebruiken.

Offline sveens

  • Lid
Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/03, 11:47:18 »
Citaat van: Nunslaughter
het is maar een mening he sveens :) er zijn ook genoeg mensen die liever pygtk gebruiken.
Dat is zo. Maar ik ben door al die meningen wel wat wijzer geworden.

Ik ga eerst Python leren via de terminal. De mooie dingen komen wel later als ik  Python beter begrijp en dan zie ik wel waarmee. Free Pascal of lazarus is voor mij ook nog steeds een optie. Wel leuk al die mogelijkheden.


gr,

Stef

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/05, 12:20:21 »
Citaat van: sveens
Bedankt voor je antwoord.

Je laat op een zeer subtiele wijze blijken dat je PyQt beter vindt. ;)

Ik denk dat ik zo'n advies niet in de wind kan slaan, of zoiets.
Sla maar gerust in de wind hoor ;)

Alleen: GTK werkt allen goed in Gnome of Xfce, integratie met KDE, Mac of windows is niet goed

en alternatief WXWidgets (met WxPython), dat goed integreert met GTK en met Windows.

Qt integreert uitstekend met KDE, Windows en Mac, maar minder goed met GTK-desktops, hoewel dat in Qt 4.5  opgelost zal zijn (en  nu ook al voor een deel).

Dus als je echt graag GTK-integratie wil hebben, lijkt Wx mij beter (ik heb er wel geen ervaring mee).

Offline tomubuntu

  • Lid
Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/05, 16:48:35 »
Wat bedoel je eigenlijk met beter integreren? Is slechte integratie gelijk aan niet of gebrekkig werken?

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Python terminal en Python+PyGTK
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/05, 17:13:06 »
Slechte integratie betekent hier dat de uiterlijk van het programma niet mooi wordt weergegeven in die werkomgeving. Functionaliteit blijft gewoon behouden.