Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vastlopen GCstar  (gelezen 535 keer)

vastlopen GCstar
« Gepost op: 2011/10/18, 03:32:31 »
Ik  werk al een tijdje met Gcstar om mijn collectie van series films en boeken bij te houden, nu heb ik vandaag een instelling veranderd
van tekst weergave naar boekenplank weergave., toen liep het programma steeds vast, ik heb het programma compleet verwijderd met synaptic maar dat lost niets
op na herinstallatie heb ik het zelfde probleem.  >:( :'(

ik heb Ubuntu 11.10 Dell optiplex 745 -core2duo en 2048 geheugen.
wie kan mij helpen ?

Groetjes Robert

Offline jan11000

  • Lid
Re: vastlopen GCstar
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/18, 05:36:56 »
Programma verwijderen.
In je home map staat een verborgen map ".naam programma", daar staan vaak instellingen van het programma in, deze worden dus weer gebruikt bij installatie.
Dus de gegevens in de verborgen map verwijderen en dan pas opnieuw installeren.

Of,
Gegevens zouden ook nog ergens anders kunnen staan.
Dan programma installeren, zoeken naar files waar ze staan, dit opschrijven.
Programma verwijderen, files verwijderen die je hebt opgeschreven, dan herinstalleren

Re: vastlopen GCstar
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/18, 09:20:45 »
Ik heb het programma ook dus ik weet wel waar de configuratiebestanden staan:

De algemene map is .config/gcstar onder je home/gebruiker (~). Je collecties staan onder de map GCModels daarbinnen. Die zou ik lekker laten staan en anders natuurlijk eerst een kopie ervan maken. Het bestandje GCStar.conf zou ik een andere naam geven, verwijderen of verplaatsen buiten de GCStar map. Vervolgens het programma weer starten en dan zou je als het goed is de standaardconfiguratie weer moeten hebben.

(opgelost)Re: vastlopen GCstar
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/18, 12:25:46 »
Bedankt Erik voor de hulp, het probleem is verholpen en alle data weer zonder problemen terug gezet.

Groeten Robert