Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Aankondiging] LottaNZB-0.1  (gelezen 10558 keer)

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Gepost op: 2008/03/09, 12:21:39 »
Het LottaNZB-team presenteert met gepaste trots de eerste niet-beta versie van LottaNZB. LottaNZB is automatische Usenet downloader. LottaNZB gebruikt HellaNZB voor het downloaden van binary bestanden uit nieuwgroepen door middel van NZB-bestanden. LottaNZB download automatisch par bestanden voor reparatie en pakt automatisch de gedownloade rar-bestanden uit.

Aangezien er ongeveer alles veranderd is sinds de vorige (beta) release, is het onmogelijk om een overzicht van alle veranderingen te geven. Daarom is hier een overzicht van bijna alle mogelijkheden van LottaNZB:

* Gebruik LottaNZB als een front-end voor LottaNZB of als een stand-alone NZB Usenet client
* Voeg (meerdere) NZB-bestanden aan de downloadrij toe of verwijder ze uit de wachtrij
* Ondersteuning voor het tegelijk downloaden van meerdere Usenet servers
* Ondersteuning voor servers die al dan niet vereisen dat de gebruiker inlogt
* Hou downloads in de gaten, inclusief downloadsnelheid en een geschatte resterende tijd
* Beschikbare bandbreedte instelbaar
* Makkelijk te gebruiken configuratie-assistent
* Vertaald in het Nederlands

Bug hunters
Mocht je onverhoopt toch nog fouten/bugs tegenkomen in LottaNZB, vul dan een bug-report in op https://bugs.launchpad.net/lottanzb/

Download LottaNZB-0.1
LottaNZB kan worden gedownload vanaf de de downloadsectie van de website: http://www.lottanzb.org
Op de website is ook een korte installatiegids te vinden voor Ubuntu.

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/09, 14:17:08 »
Hoi aVirulence.
Betekend dit dat ik dan met alleen openFTD en met LottaNZB klaar ben?

En dan nog een vraag. Worden beide ondersteund door ubuntu zodat ze automatisch worden geupdate door pakketbeheer? (Ik hoop dat ik het laatste zo goed zeg.)
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/09, 14:21:51 »
In principe wel. Als je HellaNZB installeert worden als het goed is automatisch par2cmdline en unrar geïnstalleerd. Als je de instructies voor Ubuntu volgt die te vinden zijn op de Downloads-pagina ben je wat LottaNZB betreft klaar. Ik weet niet of openFTD in pakketbeheer te vinden is (ik ben stiekem geen Ubuntu-gebruiker), maar LottaNZB nog niet. Ik hoop dat in de toekomst LottaNZB toegevoegd zal worden. Mijn mede-programmeur gebruikt wel Ubuntu en hij probeert pakketten te maken voor pakketbeheer.

Kortom, op dit moment kun je het beste de instructies op de Downloads-pagina volgen. (http://www.lottanzb.org/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=11)

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/09, 19:59:44 »
aVirulence. Je moet me toch wel eerst even op eg helpen als je wilt en kunt. Ik heb nog nooit een programma in ubuntu geïnstalleerd. En hoe simpel dat ook moge wezen. Voor mij is dat nog even abacadabra. En dan ook nog in het engels. Hier lee ik volgens mij dat ik sowieso hellanzb moet hebben en PyGTK.

Requirements for LottaNZB 0.1

    * GNU/Linux or similar
    * HellaNZB
    * PyGTK
Doe ik dat via het terminal venster?
En hoe dan verder.
Kortom. Het is vooralsnog even een raadsel.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/09, 20:14:57 »
Iets verderop is trouwens de beschrijving te lezen voor Ubuntu, maar ik zal het even voor je vertalen.

(1) Pak eerst het gedownloade bestand uit (het bestand kun je bovenaan vinden bij Releases op de Downloadpagina)
(2) In een terminal typ sudo apt-get install hellanzb
(3) sudo apt-get install python-elementtree python-glade2 python-gtk2
(4) ga naar de uitgepakte map (lottanzb) door in een terminal te typen: cd ~/Desktop/lottanzb of cd ~/lottanzb (of waar je die map hebt uitgepakt. Typ daarna de volgende twee stappen in de terminal:
(5) python setup.py build
(6) sudo python setup.py install

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/09, 21:46:09 »
Hahaha, wat een feest. Dacht ik nooit meer van die teksten te moeten typen krijg ik dit. Maar goed. Ga door, zal ik maar zeggen. Tot en met 3 is het goed gegaan.
Maar dan 4. Het gedownloade bestand heb ik weggezet in --- locaties --- computer --- bureaublad --- (zelfgemaakte map, downloads) --- lottanzb (de laatste heb ik reeds uitgepakt wat ik ook al een wonder vind)
Wordt de abacadabra spreuk dan ---
cd ~/Desktop/Downloads/lottanzb python setup.py build      ---  
Sorry, hoor. Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/09, 21:48:51 »
haha, geen probleem, ik begrijp dat het nu nog niet zo makkelijk is. Aan een pakket wordt nog gewerkt. Dan zal het makkelijker gaan.

Nee het commando wordt: cd ~/Desktop/Downloads/lottanzb (misschien je dat nog aanpassen mocht de map downloads heten in plaats van Downloads)

Daarna: python setup.py build
Daarna: sudo python setup.py install
Daarna: Zou het moeten werken.

Succes!

Sander

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/09, 22:07:29 »
Dan zou dit toch goed moeten zijn. ---
http://img301.imageshack.us/my.php?image=schermafdruk1qi5.png
---Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/09, 22:10:17 »
Is het probleem niet dat je bureaublad ook echt Bureaublad heet IPV Desktop?
Dan zou het cd ~/Bureaublad/Downloads/lottanzb moeten zijn

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/09, 22:12:38 »
Het is inderdaad een nederlandse versie. Ik ga het proberen.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/09, 22:21:48 »
http://img171.imageshack.us/my.php?image=schermafdruk2ys8.png
Als de command goed zou zijn, controleer dit even a.u.b. dan zegt het mij verder nog niets. Is er wat (goeds) gebeurd?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/09, 22:24:19 »
Ja dat klopt, je kunt nu verder met de volgende stap. Daarna zou lottanzb in het menu te zien moeten zijn (onder internet)

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/09, 22:34:56 »
Pffffffffffffffffffffffffffffft. Hij staat er. Tot zover hartelijk dank.
Maar alweer voor alle duidelijkheid. Ik kan het maar beter vragen dan er achter komen dat ik de bende door elkaar gooi. Lottanzb pakt de door mij aangeboden nzb, download hem en part en rart de download. Ja toch?
Dus ik zou dan alleen nog de openFTD moeten gaan installeren om de films etc uit te kunnen gaan zoeken en de daarbij behorende nzb's.
Doei, Dump.
P.s. ik heb nog een paar vragen maar wil niet alles door elkaar gooien.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/09, 22:36:19 »
Inderdaad, dat klopt. Misschien dat een kijkje nemen op http://www.binsearch.info een goed idee is? Daar kun je zelf zoeken naar films/series die je wil hebben en zelf een NZB-bestand maken en downloaden!

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/09, 22:51:13 »
Ja, ja, aVirulence. Je hebt echt niet met een wonderkind te maken, hoor. Was dat maar zo. Hahaha. Vandaar mijn volgende vraag. Kan ik ook een nzb die ik met mijn w XP machine heb gedownload via mijn netwerk toevoegen in lottanzb op mijn ubuntu machine?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/09, 22:55:33 »
Helaas, op dit moment is dit maar op één manier mogelijk: Met samba in ubuntu de volgende map delen /home/dump/.lottanzb/nzb/daemon.queue  en dan de bestanden op de windows pc via netwerkomgeving in die map zetten

Mocht je géén idee hebben hoe dat moet, is het misschien goed om te wachten tot de opties van LottaNZB uitgebreid worden.

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/09, 23:04:11 »
Leuk hoor. Stel ik een vraag kom je gelijk met iets terug dat nog meer vragen opwerpt. Dus stop ik met deze vraag. Lekker puh.
De meest logische weg om met mijn ubuntu machine en met lottanzb te downloaden is, begrijp ik, om met openFTD de nzb's te vergaren die WEL door lottanzb worden herkend. Zeg ik dit goed?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/09, 23:08:16 »
Oh ik begreep het misschien niet helemaal goed. De NZB-bestanden die op Windows zijn gedownload kunnen wel worden gelezen in LottaNZB. Het probleem is alleen hoe je de bestanden overzet van Windows naar Linux. Kan ook eventueel met een usb-stick OID.

Voor nu, ga ik slapen :)

Succes

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/09, 23:17:59 »
Bedankt tot zover. Het is ook mooi genoeg geweest voor vandaag. Bedankt voor de tijd die je voor mij vrij wilde maken. Ik heb trouwens al een netwerk verbinding tussen beide computers gemaakt en die werkt nog goed ook. Dus dat zou het probleem niet zijn. Alleen heb ik nu nog hulp nodig om openFTD te gaan installeren. Maar daar ga ik een nieuw topic voor maken en ik zie dan wel wie er wil helpen. Maar het is mij allang duidelijk dat er hier ontzettend veel ( en snel) hulp wordt geboden. En daar ben jij er ook eentje van. Welterusten en een goede nacht.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #19 Gepost op: 2008/03/09, 23:26:20 »
Citaat van: Dump
Bedankt tot zover. Het is ook mooi genoeg geweest voor vandaag. Bedankt voor de tijd die je voor mij vrij wilde maken. Ik heb trouwens al een netwerk verbinding tussen beide computers gemaakt en die werkt nog goed ook. Dus dat zou het probleem niet zijn. Alleen heb ik nu nog hulp nodig om openFTD te gaan installeren. Maar daar ga ik een nieuw topic voor maken en ik zie dan wel wie er wil helpen. Maar het is mij allang duidelijk dat er hier ontzettend veel ( en snel) hulp wordt geboden. En daar ben jij er ook eentje van. Welterusten en een goede nacht.
Doei, Dump.
http://www.somp.nl/nl/projects/ubuntu_packages kijk hier eens. De site is volgens mij ook van iemand van dit forum

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #20 Gepost op: 2008/03/10, 00:26:02 »
Dit staat in Etalage beter op zijn plaats.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #21 Gepost op: 2008/03/10, 17:12:08 »
Sorry, maar wie of wat is Etalage. Of mis ik iets?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #22 Gepost op: 2008/03/10, 18:29:22 »
Citaat van: profoX
Dit staat in Etalage beter op zijn plaats.
Ah, mijn excuses, je hebt helemaal gelijk. Ik had die categorie over het hoofd gezien..

Offline Dump

  • Lid
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #23 Gepost op: 2008/03/10, 19:43:18 »
Aha, ik heb het door. Dit IS de etalage (categorie)
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

aVirulence

  • Gast
[Aankondiging] LottaNZB-0.1
« Reactie #24 Gepost op: 2008/03/10, 19:46:04 »
Klopt helemaal :)