Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plotseling een vreemd bureaublad  (gelezen 721 keer)

Plotseling een vreemd bureaublad
« Gepost op: 2019/12/21, 14:49:55 »
Weet iemand hoe ik ineens aan dit bureaublad kom en vooral: hoe ik weer naar het standaard beeld kan?

Xubuntu 18.04.

Bij voorbaat dank.

Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Re: Plotseling een vreemd bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/21, 15:32:12 »
Hoe ik dit bureaublad onbewust heb ingesteld ontgaat me. ik heb de instellingen niet open gehad volgens mij.

Inmiddels zie ik wel hoe ik een ander beeld kan instellen, maar niet hoe ik weer naar de effen kleur (geen afbeelding) terug kan. Wat zie ik over het hoofd?
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

nahjo

  • Gast
Re: Plotseling een vreemd bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/21, 15:50:25 »
Hoe ik dit bureaublad onbewust heb ingesteld ontgaat me. ik heb de instellingen niet open gehad volgens mij.

Inmiddels zie ik wel hoe ik een ander beeld kan instellen, maar niet hoe ik weer naar de effen kleur (geen afbeelding) terug kan. Wat zie ik over het hoofd?
Bureaublad instellingen
Kies bij stijl voor geen

Re: Plotseling een vreemd bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2019/12/21, 16:19:45 »
Dank, zo kan ik er wel weer wat van maken.

(Het blijft mij een raadsel waar de oorspronkelijke instelling [kleur] is gebleven. ‘Een omgevallen bit’, zei de systeembeheerder van een van mijn werkkringen, als hij het ook niet meer wist.)  :)
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

nahjo

  • Gast
Re: Plotseling een vreemd bureaublad
« Reactie #4 Gepost op: 2019/12/21, 16:31:28 »
Dank, zo kan ik er wel weer wat van maken.

(Het blijft mij een raadsel waar de oorspronkelijke instelling [kleur] is gebleven. ‘Een omgevallen bit’, zei de systeembeheerder van een van mijn werkkringen, als hij het ook niet meer wist.)  :)
De omgevallen bit opmerking begrijp ik heel goed :) Soms kom je van die 'fouten' tegen waar je als systeembeheerder geen flauw idee hebt hoe dat uberhaupt mogelijk is.  ;)