Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xfwm4 + beeldsamenstelling  (gelezen 556 keer)

Xfwm4 + beeldsamenstelling
« Gepost op: 2019/01/22, 15:18:09 »
Mint 19 geïnstalleerd. In de eerste 10 dingen die je wordt geadviseerd te doen lees ik o.m. "Xfmw4 + beeldsamenstelling" te wijzigen in "xfwm4". Als ik dat doe (Apply) zie ik op het eerste gezicht geen verschil. Ligt dat aan mij? Waar zit het verschil?
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xfwm4 + beeldsamenstelling
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/22, 16:20:33 »
Waar zit het verschil?
Geen zware visuele effecten meer. Minder "toeters en bellen", dus....

Offline vanadium

  • Lid
Re: Xfwm4 + beeldsamenstelling
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/22, 16:24:24 »
Je schakelt enkele "fancy effects" uit. Een beeldcompositor kan voor schaduwen rond je vensters zorgen en eventueel subtiele fade effecten implementeren. Een belangrijker effect van een beeldcompositor is echter dat je mogelijk een preview krijgt in je Alt+tab takenwisselaar. Open een paar vensters, zet beeldsamenstelling uit, doe Alt+tab, zet dan aan en doe terug Alt+tab: je ziet onmiddellijk het verschil. Dat kan voldoende reden zijn om dit toch aan te laten.

Uitzetten is nuttig als je een oudere computer hebt met minder geheugen en tragere processor. "Beeldsamenstelling" vraagt extra processorkracht, en wellicht speelt ook je grafische kaart een rol. Op een relatief performante computer zal een compositor je systeem echter niet beduidend vertragen. Of je het dan aan of afzet hangt af van je persoonlijke voorkeur.

Re: Xfwm4 + beeldsamenstelling
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/22, 17:40:25 »
Ik dank jullie voor de uitleg. Volgens advies (10 dingen ...) ingesteld.  :)
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME